printlogo


کد خبر: 286166تاریخ: 1403/3/19 00:00
اخبار

مهلت اولیه شورای نگهبان امروز به اتمام می‌رسد
چهارمین جلسه بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری در شورای نگهبان برگزار شد.
به گزارش مهر، اعضای شورای نگهبان عصر دیروز هم نشست داشتند و طبق قانون، امروز (شنبه) آخرین روز مهلت اولیه شورا برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری است.
در صورت نیاز شورای نگهبان به زمان بیشتر برای بررسی صلاحیت داوطلبان، این فرصت می‌تواند 5 روز تمدید شود.
هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان پیش‌تر گفته بود شورا در مهلت قانونی ۵ روزه‌ای که برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری دارد، باید به صورت فشرده پرونده داوطلبان را بررسی و صلاحیت‌ها را احراز کند اما قانون یک زمان ۵ روزه دوم هم پیش‌بینی کرده است و اگر نیاز باشد بخشی از مهلت دوم را هم استفاده می‌کنیم.
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، جمعه 8 تیر برگزار می‌شود.
***
جبهه اصلاحات کاندیداهای خود در انتخابات ۱۴۰۳ را معرفی کرد
جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در نشست مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران، به ترتیب حروف الفبا، آقایان: عباس آخوندی، مسعود پزشکیان و اسحاق جهانگیری حائز دوسوم آرا به عنوان کاندیداهای معرفی شده از سوی جبهه اصلاحات ایران شدند. همچنین خانم حمیده زرآبادی حائز بیش از نصف آرا مجمع عمومی شد.
در بخشی از این پیام آمده است: نامزد نهایی جبهه اصلاحات متعاقبا از بین همین افراد انتخاب می‌شود.
***
صدیقی: رئیس‌جمهور بعدی باید در تراز آیت‌الله رئیسی باشد
امام جمعه موقت تهران گفت: باید فردی رئیس‌جمهور شود که در تراز خدمتگزاری آیت‌الله رئیسی باشد و تحت پرچم نایب امام زمان و در کنار و در خدمت مردم باشد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران با تسلیت شهادت امام جواد(ع) گفت: امام امت ریل تاریخ را تغییر داد و ولایت ائمه را در ریل ولایت فقیه تثبیت و بشر را به راه سعادت متوجه کرد.
وی ادامه داد: امام(ره) شخصیتی دارای ابعاد مختلف و ممتاز بود. امام خمینی نزدیک‌ترین فرد از نظر صفات و خصلت‌ها و ارزش‌ها و دانش و بینش و حکمت و رأفت و مهربانی و  راه‌بلدی و ویژگی‌هایی که جاذبه دارد، به پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) بود. ویژگی‌های امام در تاریخ، غیر از ائمه معصومین(ع) منحصر به فرد است. امام به مردم ایمان و اعتقاد و آنان را دوست داشت. امام آینده‌نگر بود.
خطیب موقت جمعه تهران ادامه داد: جمهوری اسلامی از بصیرت‌های امام(ره) بود. امام بستر تحکیم اسلام و پیاده کردن احکام الهی را فقط با خواست و اراده مردم می‌دانست. اگر نظام از مردم جدا شود یا مردم را از نظام جدا کنند، نه امام می‌تواند امامت کند و نه امتی باقی می‌ماند.
صدیقی خاطرنشان کرد: امام(ره) کارشناس دین بود. بمباران تبلیغاتی دشمن برای زشت نشان دادن مسؤولان، شب و روز ندارد. آنان تخریب‌های‌شان ابدی است.
خطیب موقت جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: آیت‌الله العظمی بهجت درباره امام(ره)گفته بودند امام را در زمان رحلت دیدم که بسیار زیبا و خوشحال بود و گفته بودند چرا چنین نباشد؛ وقتی فردی برای خدا کار کرد.
***
در نشست سران قوا مطرح شد
تأکید بر نصب‌العین قرار گرفتن رهنمودهای رهبری در انتخابات
سران ۳ قوه بر ضرورت نصب‌العین قرار گرفتن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات به‌ عنوان فصل‌الخطاب و پرهیز از هرگونه تخریب تأکید کردند.
جلسه سران قوا در راستای تمهید مقدمات اجرای مفاد اصل ۱۳۱ قانون اساسی و اتخاذ تصمیم‌های لازم جهت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ظرف مدت ۵۰ روز از شهادت آیت‌الله رئیسی، شامگاه چهارشنبه به میزبانی کفیل ریاست‌جمهوری و با حضور رئیس قوه‌قضائیه، رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، وزیر اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان صداوسیما در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.
در ابتدای این جلسه رهنمودهای محوری مقام معظم رهبری درباره انتخابات ریاست‌جمهوری که در سخنرانی ایشان در مراسم سالروز ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) بیان شد، مورد مداقه قرار گرفت و سران قوا بر ضرورت نصب‌العین قرار گرفتن این تدابیر به ‌عنوان فصل‌الخطاب، بویژه در محورهای ارتقای مشارکت مردمی، اخلاقی بودن و سلامت رقابت‌های انتخاباتی، برنامه‌محور بودن، تقویت گفتمان شهدای خدمت و پرهیز از هرگونه تخریب که الگوی آن در رقابت‌های انتخاباتی برخی کشورهای غربی وجود دارد، تأکید کردند.
در ادامه جلسه وزیر اطلاعات ضمن ارائه گزارشی از وضعیت رقابت‌های انتخاباتی و برخی بی‌اخلاقی‌ها تأکید کرد رفتار نامزدها و حامیان آنها با بی‌طرفی کامل و به‌ طور مستمر رصد شده و به افرادی که رویکرد تخریب‌گرانه اتخاذ کنند، تذکرات لازم داده خواهد شد و در صورت لزوم گزارش آن در اختیار مقام‌های قضایی قرار خواهد گرفت.
بنا بر اظهارات وزیر اطلاعات، همچنین این وزارتخانه در تلاش است با برنامه مخرب معاندان خارج‌نشین برای بر هم زدن آرامش روانی جامعه مقابله کند تا مردم بتوانند در یک فضای سالم و به ‌دور از مداخله دشمن، انتخاب خود را انجام دهند.
 

Page Generated in 0/0054 sec