printlogo


کد خبر: 286181تاریخ: 1403/3/20 00:00
اخبار

تمدید مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره نقالان علوی
ششمین جشنواره نقالی و پرده‌خوانی غدیر، یکم تا ۴ تیرماه در تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۲۵ خردادماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
فراخوان ششمین جشنواره نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) نیمه دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در بخش‌های مسابقه بزرگسالان، بخش طلاب، مسابقه دانش‌آموزی ۲ مقطع (ابتدایی و متوسطه) در ۴ سطح، مسابقه تومارنویسی، پژوهش و پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی و بخش نمایشگاه پرده‌ها و نقاشی خیالی‌سازی منتشر شد. علاقه‌مندان برای دریافت جزئیات فراخوان و مجموعه تومارهای مورد نظر این جشنواره به صفحه https://naghalialavi.ir/ مراجعه کنند.
***
«آه سرد» در بخش رقابتی جشنواره ایسکیای ایتالیا
فیلم سینمایی «آه سرد» به نویسندگی و کارگردانی ناهید صدیق، تهیه‌کنندگی رضا محقق و مدیریت‌ فیلمبرداری مسعود امینی‌تیرانی در پنجمین حضور بین‌المللی خود به بخش اصلی مسابقه بیست‌ودومین جشنواره ایسکیا در ایتالیا راه یافت.
«آه سرد» به همراه ۷ فیلم دیگر از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، آمریکا، هند، آلمان و ترکیه در بخش مسابقه فیلم‌های بلند این جشنواره حضور دارد و برای به ‌دست آوردن جایزه اصلی به رقابت می‌پردازد.
این رویداد از ۲۹ ژوئن الی ۶ جولای (۹ تا ۱۶ تیرماه) در شهر ناپل، جزیره ایسکیا و در قلعه تاریخی آراگون برگزار خواهد شد.
فیلم «آه سرد» تاکنون در جشنواره‌های سانتاباربارا (آمریکا)، مسکو، چبوکساری و فجر حضور داشته و موفق به دریافت چند جایزه بین‌المللی مانند سن‌ژرژ نقره‌ای برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و جایزه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه) از جشنواره مسکو، جایزه بزرگ بهترین فیلم از جشنواره چبوکساری و سیمرغ بلورین ویژه هیات‌ داوران بخش بین‌الملل از جشنواره فیلم فجر شده است.
***
«بازی‌های گرسنگی» منتشر می‌شود
پنجمین قسمت سری رمان‌های «بازی‌های گرسنگی» به قلم «سوزان کالینز» و با عنوان «طلوع آفتاب در درو» منتشر خواهد شد.
داستان این رمان جدید که قرار است ۱۸ مارس ۲۰۲۵ منتشر شود ۲۴ سال قبل از رمان اصلی «بازی‌های گرسنگی» رخ می‌دهد و «سوزان کالینز» برای رمان جدیدش به سرزمین ویران شده و پسا آخرالزمانی «پانم» بازمی‌گردد.
انتشارات بین‌المللی اسکلاستیک (Scholastic) اعلام کرد رمان «طلوع آفتاب در درو»، پنجمین جلد از مجموعه داستان‌های پرفروش‌ و ضدآرمانشهری «بازی‌های گرسنگی» نوشته «سوزان کالینز» منتشر خواهد شد.
کالینز برای کتاب‌های قبلی‌ «بازی‌های گرسنگی» از اساطیر یونان و بازی‌های گلادیاتور رومی استفاده کرده بود اما برای رمان جدیدش از «دیوید هیوم» فیلسوف اسکاتلندی الهام گرفته است.
***
از «مریضخانه‌ مرکزی» تا «تحت فشار» در پاتوق فیلم کوتاه
دوازدهمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه امروز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ با نمایش ۴ فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود.
در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های کوتاه «مریضخانه مرکزی» به کارگردانی مشترک وحید نامی و نوید نامی، «وضعیت آرام» به کارگردانی مهدی دواچی، «ناک اوت» به کارگردانی محسن بانصیری و «تحت فشار» به کارگردانی وحید رابودان روی پرده می‌رود.
داوود مرادیان منتقد سینما، نویسنده و مدرس دانشگاه و سینما کارشناس این جلسه از پاتوق فیلم کوتاه خواهد بود که پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفت‌وگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. محمد صابری، به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور دارد.
***
جزئیات مناظرات انتخاباتی صداوسیما اعلام شد
سازمان صداوسیما در نظر دارد در راستای فضای تبلیغاتی انتخابات ریاست ‌جمهوری، ۵ مناظره ۴ ساعته را از شبکه یک سیما تهیه و پخش کند.
بر اساس اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری رسانه ملی که توسط معاونت سیما منتشر شد، هر نامزد ریاست‌جمهوری، در برنامه مناظره‌های انتخاباتی فرصت ۱۰۵۰ دقیقه‌ای برای تبلیغات خواهد داشت.
پیرو تصویب پیشنهادهای ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری رسانه ملی در کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات، برای نامزدهای ریاست‌جمهوری علاوه بر برنامه‌های زنده، تهیه ۲ مستند تلویزیونی ۳۰ دقیقه‌ای، ۲ مستند رادیویی ۳۰ دقیقه‌ای و نیز ۳۱ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای رو به دوربین برای گفت‌وگو با مردم هر یک از استان‌های کشور از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری است که در صورت تمایل به استفاده از این ظرفیت‌ها، لازم است از زمان باقیمانده تا آغاز فرصت قانونی تبلیغات برای تهیه و ضبط این برنامه‌ها استفاده کنند.
در این اطلاعیه تاکید شده است با توجه به این فرصت زمانی محدود، پیشنهاد ستاد انتخابات رسانه ملی به نامزد‌های محترمی که امکان حضور خود در عرصه رقابت انتخابات را زیاد می‌دانند این است که از هم‌اکنون برای آماده‌سازی برنامه‌های ضبطی یادشده اقدام کنند.

Page Generated in 0/0224 sec