printlogo


کد خبر: 286184تاریخ: 1403/3/20 00:00
حال و هوای موسیقی در آخرین روزهای بهار
از بندری نوازی تا ارکستر چکاو

گروه فرهنگ و هنر: با گذشت 3 ماه از سال، کنسرت‌های موسیقی وضعیت خوبی را می‌گذرانند و اجرای بیشتر گروه‌ها در سالن‌های مختلف تهران و شهرستان‌ها به چشم می‌خورد. حالا کمتر از یک ماه تا ماه محرم زمان باقی مانده و گروه‌های موسیقی تا 2 ماه به استراحت خواهند پرداخت. گروه‌ها و هنرمندان فعال موسیقی سعی دارند تمام زمان‌های خود را تا زمان مانده پر کنند.
19 و 20 خرداد (دیروز و امروز) ارکستر ملی ایران در نخستین اجرای 1403 در تالار وحدت از ساعت 21:30 روی صحنه می‌رود. «در رهگذارت» عنوان نخستین اجرای این گروه به رهبری همایون رحیمیان و خوانندگی سیدعبدالحسین مختاباد خواهد بود.
در این اجرا مازیار ظهیرالدینی به عنوان «کنسرت‌مایستر» ارکستر را همراهی می‌کند. ارکستر ملی ایران در اجرای پیش رو قطعاتی چون شبانگاهان، تمنای وصال، نقش خیال، فریاد بی‌قراری و... را می‌نوازد.
کنسرت ارکستر چکاوک، گروه دیگری است که سه‌شنبه 22 خرداد ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
فریدون ناصحی از نوازندگان باسابقه کشورمان چهارشنبه 23 خرداد ساعت 21:30 در این سالن اجرا خواهد داشت.
در این کنسرت موسیقی فریدون ناصحی به اجرای آثار بزرگان موسیقی کلاسیک جهان می‌پردازد.
فریدون ناصحی، فرزند حسین ناصحی آهنگساز شهیر ایرانی سال ۱۳۵۴ موفق به اخذ بورسیه جهت ادامه تحصیلات خود در آلمان شد. وی بعد از اتمام دوره تحصیلاتش در رشته سولیستی پیانو و اجرای چندین رسیتال پیانو در این کشور و اتریش به ایران بازگشت و چند اجرا در تالار وحدت و فرهنگسرای نیاوران برگزار کرد.
کنسرت آذربایجانی ارکستر آلنام به رهبری وحید علی‌پور و با صدای مسعود امیرسپهر و مجید عصری یکشنبه 27 خرداد در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
نمایش پیروز و پریزاد کاری از علی قمصری 21، 26 و 29 خرداد  ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرا خواهد شد.
همچنین ارکستر پایتخت به رهبری شهرام توکلی 28 خرداد ساعت 21:30 اجرا خواهد داشت. در این کنسرت آثاری از بتهوون، شوبرت، برامس، ماسنه و چایکوفسکی اجرا خواهد شد.
کنسرت بندری و خیام‌خوانی هیرون بوشهر با صدای اکلو فرامرزی و حسین سهرابی 26 خرداد ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.
گروه موسیقی آوای موج گروه دیگر خیام‌خوان و بندری‌نواز است که با خوانندگی آماج عباسی در برج آزادی به اجرا خواهد پرداخت. این گروه 23 خرداد ساعت 21 روی صحنه خواهد رفت.
امید حاجیلی، علی عبدالمالکی، اشوان، سامان جلیلی، رضا یزدانی، حامی، رضا صادقی، علی یاسینی، مجید رضوی، روزبه بمانی، مسیح و آرش، آرمان گرشاسبی، مهدی احمدوند، میثم ابراهیمی، آصف آریا، ماکان بند، علیرضا طلیسچی و فرزاد فرزین از جمله هنرمندانی هستند که برنامه‌ اجراهای خود را اعلام کرده و در تهران و شهرستان روی صحنه خواهند رفت.

Page Generated in 0/0067 sec