printlogo


کد خبر: 286200تاریخ: 1403/3/20 00:00
هشدار وقوع بارش شدید باران در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در چند استان و احتمال وقوع سیلاب هشدار داد. این سازمان با صدور هشدار نارنجی با اشاره به بارش‌های محلی شدید آورده است: وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ طی روز یکشنبه (امروز) در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود. در این  شرایط جوی جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد. سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی بویژه در ساعات بعدازظهر و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی توصیه می‌کند. 
همچنین رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از  وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور و ورود گرد و خاک به ایران از مرزهای غربی طی دوشنبه (۲۱ خرداد) خبر داد. صادق ضیاییان افزود: طی ۵ روز آینده در شمال غرب کشور گذر متناوب امواج کم‌دامنه تراز میانی جو پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی پایدار و آرام مستقر خواهد بود. وی اضافه کرد: طی روز یکشنبه در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های همدان، مرکزی و جنوب قزوین همچنین در جنوب شرق کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان‌وبلوچستان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان افزود: دوشنبه (۲۱ خرداد) در شمال غرب و پاره‌ای از نقاط غرب کشور و در استان‌های گیلان و قزوین در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. در این روز شرایط برای تشکیل گردوخاک در کشور عراق مهیا خواهد بود و نفوذ گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور انتظار می‌رود. 
وی اضافه کرد: سه‌شنبه (۲۲ خرداد) علاوه بر شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های همدان، مرکزی، قم، ارتفاعات غرب اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری همچنین در دامنه‌های جنوب البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران و در سواحل غربی دریای خزر نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه (۲۳ خرداد) تنها در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

Page Generated in 0/0047 sec