printlogo


کد خبر: 286206تاریخ: 1403/3/20 00:00
اخبار

بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳ از سوی مخبر ابلاغ شد
سرپرست ریاست‌جمهوری، بخش دوم قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۳ را به همراه جداول آن به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد. به گزارش ایرنا، «محمد مخبر» بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور شامل پیوست‌ها و جداول را ۱۲ خرداد امسال به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد. این قانون در جلسه علنی دوشنبه ۳۱ اردیبهشت امسال مجلس شورای اسلامی تصویب و ۷ خرداد سال جاری به ریاست‌جمهوری ارسال شد. قانون بودجه کل کشور شامل ۳ پیوست است که بخش نخست این قانون و پیوست شماره یک آن شامل ماده واحده و منابع و مصارف بودجه ۲۱ اسفند سال گذشته به تصویب مجلس رسید و شهید آیت‌الله رئیسی در ۲۷ اسفند سال قبل آن را برای اجرا ابلاغ کرد. پیوست‌های شماره ۲ و ۳ شامل «اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای» و «بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت» نیز پس از تصویب در ۳۱ اردیبهشت امسال در مجلس، ۱۲ خرداد از سوی کفیل ریاست‌جمهوری ابلاغ شد.
***
طحان‌نظیف خبر داد
مهلت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها تمدید شد
سخنگوی شورای نگهبان از تمدید زمان بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد. به گزارش مهر، هادی طحان‌نظیف دیروز در بخش خبری ساعت ۱۴، اظهار کرد: شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری 5 روز مهلت قانونی داشت که این مهلت امروز (شنبه) به پایان می‌رسد. وی بیان کرد: جلسات شورای نگهبان به صورت فشرده و پی‌درپی ادامه دارد و بنا بر قانون، امکان استفاده از مهلت 5 روزه دوم برای شورای نگهبان وجود دارد. تصور بنده این است که بخشی از مهلت ۵ روزه دوم نیز برای بررسی صلاحیت‌ها استفاده شود. سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: از آنجا که تعداد کاندیداها و حجم پرونده‌ها بالاست، تمام تلاش ما این بوده تا در اسرع وقت جمع‌بندی لازم انجام شود و در کوتاه‌ترین زمان نتایج اعلام شود. طحان‌نظیف گفت: پرونده افراد تک به تک مطرح می‌شود، ممکن است پرونده‌ای نیاز به بررسی و پیگیری بیشتر داشته باشد اما در نهایت نتیجه از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارائه  و سپس به صورت یکجا به مردم اعلام خواهد شد.
***
سرلشکر سلامی:
جامعه جوان، جامعه‌ای قدرتمند مستحکم و شکست‌ناپذیر است
فرمانده کل سپاه در همایش ملی جوانی جمعیت گفت: جامعه جوان، جامعه‌ای قدرتمند، مستحکم و شکست‌ناپذیر است و جوان در هر جامعه‌ای شکل‌دهنده ساخت شخصیت و هویت آن جامعه است. به گزارش مهر، سردار سرلشکر حسین سلامی در همایش ملی جوانی جمعیت که صبح دیروز (شنبه) در ستاد فرماندهی سپاه برگزار شد، با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اظهار داشت: این روز بسیار خجسته را به همه حاضران در این مجلس شریف و نورانی تبریک می‌گویم. این 2 معصوم(ع) تجسم واقعی سیمای قرآن عظیم و یک تصویر انسانی از فضایل و ارزش‌های متعالی هستند. وی با بیان اینکه انسان شایسته سجده ملائک عالم است، ادامه داد: انسان زیباترین و کامل‌ترین مخلوق هستی است که خداوند متعال از روح خود بر او دمید. انسان بستر دمیدن روح الهی در وجود خود است. فرمانده کل سپاه افزود: انسان شایستگی خلیفه‌اللهی و جانشینی خداوند بر زمین را پیدا کرده و این ارزش والایی است. همه آنچه امروز به عنوان جامعه انسانی در جهان ملاحظه می‌کنید از خلقت آدم و حوا به دنیا آمدند و این اراده و سنت الهی است. وی گفت: بهانه‌هایی که بشر برای ازدواج نکردن و فرزند نیاوردن می‌آورد خداوند متعال به زیبایی پاسخ داده است. همه کسانی که ازدواج می‌کنند، وضع زندگی‌شان بهتر و پس از فرزندآوری برکات زندگی آنها نیز بیشتر می‌شود. سرلشکر سلامی درباره لزوم جوانی جمعیت عنوان کرد: جامعه جوان، جامعه‌ای قدرتمند، مستحکم و شکست‌ناپذیر است و جوان در هر جامعه‌ای شکل‌دهنده ساخت شخصیت و هویت آن جامعه است. فرمانده کل سپاه گفت: اگر نرخ رشد جمعیت تصاعدی نشود جامعه پیر نیز می‌شود، جامعه پیر محکوم به فناست. وی افزود: با جامعه جوان و با نشاط همه مسائل حل می‌شود و جامعه استحکام پیدا می‌کند.
***
سخنگوی وزارت امور خارجه:
جنایت صهیونیست‌ها در اردوگاه النصیرات را شدیداً محکوم می‌کنیم
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را شدیدا محکوم کرد. کنعانی با بیان اینکه جنایات هولناک و تکان‌دهنده صهیونیست‌ها در قتل‌عام صدها نفر از شهروندان و کودکان و زنان فلسطینی در اردوگاه النصیرات در نوار غزه را نتیجه بی‌عملی دولت‌ها و سازمان‌های مسؤول بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد در برابر ۸ ماه جنایت جنگی و نقض همه قوانین و مقررات و حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه می‌دانیم، افزود: تداوم این بی‌عملی چیزی جز تشویق جنایتکاران به استمرار نسل‌کشی فلسطینیان نیست. سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین بیان کرد: پیکرهای سلاخی‌شده و در خاک و خون غلتیده شهروندان و کودکان فلسطینی، نتیجه تداوم تزریق بمب‌ها و موشک‌های آمریکایی و اروپایی به زرادخانه‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و استمرار حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی است و شهروندان بیگناه خاصه کودکان مظلوم غزه زیر بمباران‌های وحشیانه، درد و رنج گرسنگی، تشنگی و فقدان دارو و تجهیزات درمانی ناشی از محاصره را نیز تحمل می‌کنند. وی تاکید کرد: در این وضعیت اسفناک که شاهد ناکارآمدی مطلق سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی در دفاع از شهروندان و زنان و کودکان فلسطینی هستیم، کشورهای اسلامی مسؤلیت سنگینی دارند و باید به صورت متحد و یکپارچه در برابر این اقدامات بایستند و به مسؤولیت انسانی، اخلاقی و اسلامی خود عمل کنند.

Page Generated in 0/0071 sec