printlogo


کد خبر: 286220تاریخ: 1403/3/21 00:00
اخبار

ابوالفضل پورعرب با اتللو به صحنه تئاتر بازمی‌گردد
ابوالفضل پورعرب با نمایشنامه‌ای از شکسپیر به صحنه بازمی‌گردد. او که آخرین بار نمایش «خسیس» نوشته مولیر را در تالار وحدت روی صحنه برده بود، حالا بعد از ۲۱ سال قصد دارد نمایشنامه «اتللو» اثر جاودانه ویلیام شکسپیر را در همین تالار اجرا کند.
به گفته علیرضا تقی‌پور، تهیه‌کننده این اثر نمایشی، قرار است نمایش «اتللو» شهریورماه امسال به مدت ۴۰ شب در تالار وحدت روی صحنه برود.
ضمنا طبق برنامه‌ریزی انجام شده، ۱۵ مردادماه در یک نشست خبری از پوستر نمایشنامه «اتللو» در تالار رودکی با جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه رونمایی می‌شود.
***
روایت فتح به «وضعیت سفید» رسید
مستند «وضعیت سفید» به کارگردانی محدثه کارخانه و تهیه‌کنندگی مهدیه نجفی در گروه مستند روایت فتح تولید شد. این مستند روایتی ناگفته از تولید واکسن کرونا در روزهای پرالتهاب شیوع ویروس «کووید-۱۹» است که با حمایت‌های داخلی و به همت دانشمندان و محققان جوان ایرانی به مرحله آزمایش انسانی و تولید انبوه رسید.
پیش‌تر نیز گروه مستند روایت فتح در سال‌های 98 و 99 مستند‌های بسیاری را پیرامون تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های اقشار مختلف در مواجعه با ویروس کرونا تولید کرده بود؛ آثار تحسین‌شده‌ای همچون قطعه 19 که روایتی از کفن و دفن فوت‌شدگان کرونا توسط ۲ روحانی و چالش‌های آنها با این موضوع را می‌توان از جمله آثار موفق روایت فتح طی چند سال اخیر پیرامون کرونا دانست.
***
فرهاد قائمیان رئیس هیأت داوران جشنواره  فیلم کوثر شد
با حکم ناصر باکیده، دبیر جشنواره فیلم کوثر، فرهاد قائمیان بازیگر شناخته‌شده عرصه سینما، تلویزیون، تئاتر و عضو شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر، به عنوان رئیس هیات داوران این رویداد هنری و فرهنگی منصوب شد. 
پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر به عنوان یکی از رخدادهای فرهنگی سینمایی با محوریت نقش زنان ایثارگر در سینما به عنوان بستری مناسب برای شکوفا کردن استعدادهای فیلمسازان متعهد کشورمان و معرفی آثار ارزنده بین‌المللی بویژه سینمای کشورهای حوزه مقاومت پیش رو خواهد بود.
***
مجموعه کتاب «یک پاورقی» رونمایی می‌شود
داستان‌هایی از شاهنامه فردوسی در قالب مجموعه‌ای 5 جلدی به عنوان «یک پاورقی» امروز دوشنبه ۲۱ خرداد در سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی می‌شود. این مجموعه شامل داستان‌هایی از «هفت‌خوان رستم، آرش کمانگیر، گردآفرید، زال و ضحاک» به نویسندگی محمد گودرزی‌دهریزی و امیرحسین زنجانبر کاری از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
***
4 هزار کتابخانه در کشور خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌دهند
بر اساس تازه‌ترین آمار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان اردیبهشت ۱۴۰۳، ۳۷۹۸ باب کتابخانه عمومی در سطح کشور به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازند، همچنین از میان این تعداد کتابخانه، ۲۷۷۸ باب کتابخانه نهادی، ۸۴۸ باب کتابخانه مشارکتی، ۳۴ باب کتابخانه مستقل و ۱۳۸ باب سالن مطالعه هستند.
بر اساس این آمار، استان تهران با ۳۳۷ کتابخانه بیشترین تعداد و استان قم با ۴۲ باب، کمترین تعداد کتابخانه عمومی را دارند.
***
کارگردان «مسخره‌باز» این بار «آه! چه روزهای خوشی بود!» را می‌سازد
همایون غنی‌زاده این روزها مشغول ساخت فیلم تازه خود است. فیلم جدید این کارگردان «آه! چه روزهای خوشی بود!» نام دارد که در حال حاضر در خارج از کشور کلید خورده است. غنی‌زاده خود، نگارش فیلمنامه این فیلم را برعهده دارد که در خلاصه داستان آن آمده: «عمارتی با ارزش توسط سرایدار قدیمی آن مصادره شده است. حالا فرزند او مجبور است بعد از مرگ پدر، برای اصلاح و سندسازی، دنبال صاحبان اصلی آن در خارج از کشور بگردد». فیلم «آه! چه روزهای خوشی بود!» با ترکیبی از بازیگران داخلی و خارجی ساخته می‌شود که تعدادی از آنان تاکنون مقابل دوربین رفته‌اند.
***
سالن‌های نمایشی پایان هفته ۲ روز اجرا ندارند
همزمان با ایام شهادت امام محمدباقر(ع)، سالن‌های نمایشی از غروب روز پنجشنبه ۲۴ خرداد تا پایان روز جمعه ۲۵ خردادماه اجرا ندارند.
بنا بر این گزارش، شورای نظارت و ارزشیابی، همه نمایش‌ها (به جز نمایش‌های دینی و مناسبتی) از زمان اذان مغرب روز پنجشنبه ۲۴ خرداد تا پایان روز جمعه ۲۵ خردادماه، به صحنه نخواهند رفت. در این محدوده زمانی، نمایش‌های دینی و مناسبتی طبق روال می‌توانند به اجرای خود ادامه دهند. مطابق این گزارش، اجرای مجدد نمایش‌ها از روز شنبه ۲۷ خردادماه بلامانع است.

Page Generated in 0/0058 sec