printlogo


کد خبر: 286227تاریخ: 1403/3/21 00:00
دور دنیا

یمن ناوشکن انگلیسی را هدف قرار داد
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن یک ناوشکن انگلیسی و ۲ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی خبر داد. به گزارش ایسنا، سرلشکر «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه در بیانیه‌ای از اقدام ارتش یمن در هدف قرار دادن یک ناوشکن انگلیسی و ۲ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی خبر داد. وی اعلام کرد: در حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایت اردوگاه النصیرات، نیروی موشکی یمن در یک عملیات نظامی با تعدادی موشک بالستیک ناوشکن انگلیسی«دایموند» را در دریای سرخ هدف قرار داد و موشک‌ها به طور دقیق به هدف اصابت کردند. یحیی سریع همچنین گفت: نیروی دریایی، نیروی موشکی و نیروی پهپادی یمن نیز در ۲ عملیات نظامی مشترک ۲ کشتی وابسته به شرکت‌هایی که قانون ممنوعیت حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر اشغالی فلسطین را نقض کردند، هدف قرار دادند. به گفته او این ۲ کشتی Norderney و MSc Tavvishi نام دارند که کشتی اول مورد اصابت مستقیم قرار گرفت و دچار آتش‌سوزی شد و کشتی دوم نیز مورد اصابت مستقیم قرار گرفت و این عملیات در دریای عرب (شمال اقیانوس هند) انجام شد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: این ۲ عملیات با موشک‌های دریایی و بالستیک و تعدادی پهپاد انجام شد. وی همچنین تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن به انجام وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود نسبت به مردم فلسطین ادامه خواهد داد و تا زمان توقف تجاوزها به غزه و پایان دادن به محاصره آن این عملیات‌ نظامی متوقف نخواهد شد. یمن از نوامبر گذشته کشتی‌های رژیم صهیونیستی و سایر کشتی‌هایی را که به سمت بنادر واقع در فلسطین اشغالی در حرکت هستند، در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار می‌دهد. در مقابل آمریکا و انگلیس برای حمایت از رژیم صهیونیستی سعی دارند با حمله به نقاط پراکنده‌ای در یمن، حوثی‌ها را از حملاتش علیه کشتی‌های اسرائیلی منصرف کنند.
***
تایم: آمریکا باید اسکله نظامی برای کمک به غزه را برچیند
در بحبوحه انتقادات شدید از رویکرد دولت آمریکا در قبال جنگ غزه، «جو بایدن» اوایل سال جاری میلادی از ساخت اسکله‌ای نظامی جهت انتقال کمک‌ها به این باریکه خبر داد اما این اسکله ۲۳۰ میلیون دلاری که تقریبا ۲ هفته پیش به دلیل شرایط آب‌ و هوایی شکسته شد و ظاهرا قرار است مجددا فعالیت خود را از سر بگیرد، ثابت کرد مفید واقع نشده و شاید بزودی به فاجعه‌ای بدل شود. این اسکله نظامی از ابتدا با مشکلاتی مواجه بوده است. پس از فروریختن بخشی از این اسکله موقت در اثر امواج شدید، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» اعلام کرد ۴ کشتی متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده که در یک ماموریت پشتیبانی بشردوستانه در سواحل غزه مستقر بودند، بر اثر شرایط جوی ناپایدار و امواج شدید دچار آسیب شدند، همچنین کمک‌ها در این اسکله یا بعضا غارت شدند یا مقدار محدودی از آنها به دست مردم غزه رسید. مجله تایم در گزارشی می‌نویسد: «اگر این اسکله مجددا شروع به کار کند، همین مشکلات و شاید مشکلات بیشتری مجددا ظاهر خواهد شد و از جمله مشکلات بالقوه می‌توان به از دست رفتن جان آمریکایی‌ها یا حتی بدتر مانند درگیری عمیق‌تر در جنگ اسرائیل - حماس اشاره کرد، بنابراین اگر بایدن واقعا می‌خواهد کمکی به خاتمه رنج و درد ناشی از این جنگ بکند و منافع ایالات متحده را تامین کند، باید دست از سر این اسکله بردارد، نیروهای نظامی ایالات متحده و کشتی‌ها را از غزه دور کند و اسرائیل را مجبور به برقراری آتش‌بس کند».
***
مقام صهیونیست: همچنان ۱۲۰ اسیر در غزه هستند
رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی گفت: همچنان ۱۲۰ اسیر در غزه هستند و تنها سرنگونی کابینه و برگزاری انتخابات، این رژیم را نجات خواهد داد. یائیر گولان، رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی آزادی ۴ اسیر در نوار غزه را از طریق عملیات نظامی کم‌اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: هنوز ۱۲۰ اسیر به منازل خود بازنگشته‌اند، در حالی که ارتش در غزه ناکام مانده و دستاوردهای نظامی آن از بین رفته است. بر اساس گزارش شبکه خبری القدس، گولان تصریح کرد: لازم است درباره واقعیت تحقیق انجام شود. وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ هزار صهیونیست که به دلیل جنگ در شهرک‌های نزدیک غزه (جنوب) و نزدیک به مرزهای لبنان (شمال) منازل خود را تخلیه کردند، گفت: شمال رها شده است، جنوب تشنه بازسازی است و هنوز آوارگان به منازل خود بازنگشته‌اند. رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و کابینه فریبکاران به سران نهادهای امنیتی توهین می‌کنند و کودتای خودکامه در اوج خود است. یائیر گولان در پایان گفت: تنها سرنگونی کابینه و برگزاری انتخابات، رژیم صهیونیستی را نجات خواهد داد.
***
تظاهرات تونسی‌ها علیه نقش آمریکا در جنگ غزه
مردم تونس با تجمع مقابل سفارت آمریکا، جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و نقش واشنگتن در این جنگ را محکوم کردند. مردم تونس روز یکشنبه مقابل سفارت آمریکا در تونس تجمع کردند و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و نقش آمریکا در این جنگ را محکوم کردند. تظاهرکنندگان «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را جنایتکار خواندند. رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه به راه انداخته که بیش از ۳۷ هزار شهید و بیش از ۸۰ هزار مجروح بر جا گذاشته است. آمریکا در این جنگ از رژیم صهیونیستی حمایت نظامی و سیاسی به عمل آورده است.

Page Generated in 0/0052 sec