printlogo


کد خبر: 286237تاریخ: 1403/3/21 00:00
اخبار

بازداشت ۳۰۰ مجرم در پایتخت در عرض ۲۴ ساعت
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۳۰۰ سارق، مالخر و موادفروش در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح کلانتری‌های پایتخت خبر داد. سرهنگ علی قاسم‌پور در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح کلانتری‌های تهران بزرگ روز ۱۹ خردادماه به اجرا درآمد و در جریان آن ماموران پلیس پیشگیری موفق به دستگیری ۱۷۰ سارق حرفه‌ای، ۱۰۰ فروشنده و قاچاقچی مواد مخدر و ۳۰ فروشنده و تولید‌کننده مشروبات الکلی در سطح پایتخت شدند. وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۵۳ دستگاه خودرو و ۲۷ دستگاه موتوسیکلت نیز توقیف و روانه پارکینگ شد، افزود:‌ در اجرای این طرح، ۳۲ عدد تلفن همراه مسروقه و حدود یک کیلوگرم موادمخدر نیز کشف و ضبط شد. قاسم‌پور گفت:‌ برای متهمان دستگیرشده پرونده‌ای تشکیل شد و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات تکمیلی در این باره همچنان ادامه دارد. رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: اجرای طرح‌های مشابه برای ارتقای امنیت اجتماعی در پایتخت و دستگیری سارقان، مالخران و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در کلانتری‌های سطح تهران همچنان با قدرت و شدت بیشتری در سال ۱۴۰۳ تداوم خواهد داشت.
***
رونمایی از 2 بسته‌ حمایتی «رویش» و «شکوفا»ی صندوق نوآوری
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از ۲ بسته حمایتی شامل «رویش» و «شکوفا» در قالب برنامه «جهش تولید دانش‌بنیان» و در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور رونمایی کرد. دکتر محمدصادق خیاطیان، در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی ایران آگروفود، گفت: در این راستا، برنامه‌ای تحت عنوان «جهش تولید دانش‌بنیان» در صندوق نوآوری و شکوفایی تدارک دیده شده که شامل 8 بسته حمایتی است. وی افزود: تاکنون 5 بسته شامل جهش، توانا، ضامن، 1000 فناور و کارآفرین معرفی و رونمایی شده‌اند و شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست‌های خود را از طریق وبگاه صندوق ثبت کرده‌اند. امروز نیز ۲ بسته حمایتی دیگر شامل «رویش» و «شکوفا» معرفی می‌شوند. خیاطیان تصریح کرد: هدف از اجرای بسته حمایتی «رویش»، کمک به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان جدید است. اعطای کمک‌هزینه بلاعوض تحقیق و توسعه (موسوم به گرنت) تا سقف سالانه 5 طرح، هر کدام به میزان حداکثر 500 میلیون تومان، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه رهن تا سقف 3 میلیارد تومان به هر شتاب‌دهنده و اعطای تسهیلات بلندمدت با نرخ 16 درصد برای خرید تجهیزات فنی و آزمایشگاهی در مقیاس محدود تا سقف 50 میلیارد تومان از جمله دیگر خدمات صندوق در بسته حمایتی «رویش» است. وی درباره بسته «شکوفا» نیز گفت: گسترش فرهنگ تامین مالی جمعی به عنوان یکی از سازوکارهای مهم مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، از اهمیت زیادی برخوردار است و از این طریق، امکان تزریق سرمایه‌های خرد به طرح‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود.
***
ورود 1000 دستگاه تاکسی برقی به خیابان‌های تهران
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز ورود ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی به خیابان‌های پایتخت از هفته جاری خبر داد. شادی مالکی با اعلام اینکه آیین تحویل و شروع به کار ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی طی مراسم ویژه‌ای هفته جاری برگزار می‌شود، اعلام کرد: برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت با سرعت در دست پیگیری است. وی گفت: مدیریت شهری، تغییر سبک حمل‌و‌نقل سنتیِ بنزینی به حمل‌و‌نقل مدرن برقی را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

Page Generated in 0/0080 sec