printlogo


کد خبر: 286246تاریخ: 1403/3/21 00:00
اخبار

پاداش یک میلیون تومانی به ازای معرفی هر دستگاه ماینر غیرمجاز
مدیرعامل شرکت توانیر از افزایش قابل توجه پاداش شناسایی و معرفی تولیدکنندگان غیرمجاز رمزارز در کشور خبر داد. مصطفی رجبی‌مشهدی اظهار داشت: شناسایی و معرفی متخلفان مراکز غیرمجاز تولید رمزارز از سوی اشخاص حقیقی، حقوقی و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی مشمول دریافت پاداش و حق کشف است که از ٢٢ اردیبهشت امسال اجرایی شده است. وی ضمن هشدار به عوامل مراکز غیرمجاز عنوان کرد پاداش معرفی مراکز استخراج غیرمجاز در ۲ مرحله پرداخت می‌شود و اشخاص حقیقی یا حقوقی می‌توانند نسبت به اعلام موارد مشکوک در سایت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir و در بخش ثبت گزارش رمزارز غیرمجاز اقدام کنند.
 رجبی‌مشهدی با اشاره به افزایش ٢ برابری سقف پاداش کشف ماینر غیرمجاز در دوایر دولتی توضیح داد: مرحله نخست پاداش‌ها شامل اعطای یک میلیون تومان به ازای معرفی هر دستگاه ماینر غیرمجاز است که تا سقف ٢٥ میلیون تومان بابت معرفی مراکز غیرمجاز خصوصی و تا سقف 50 میلیون تومان برای معرفی ماینرهای غیرمجاز در مراکز دولتی و غیردولتی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، در نظر گرفته شده و طی ١٥ روز کاری به عامل شناسایی‌کننده پرداخت می‌شود. وی محاسبه بخش دوم پاداش‌ها را متناسب با مدت و میزان استفاده غیرمجاز از انرژی برق در مراکز غیرمجاز رمزارز عنوان کرد که بیش از یک‌سوم این بخش از پاداش‌ها طی مدت 40 روز به عامل شناسایی‌کننده و الباقی به مجریان و ضابطان قضایی ذی‌ربط پرداخت می‌شود. مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: پیش از ابلاغ ویرایش جدید، سقف پاداش بابت معرفی مراکز غیرمجاز رمزارز 10 میلیون تومان بود که فقط بر اساس مدت زمان و میزان انرژی مصرفی غیرمجاز محاسبه و پرداخت می‌شد و پاداش‌ها با ضریب 1.5 درصد بهای هر کیلووات ساعت برق مصرفی محاسبه می‌شد که هم‌اکنون این ضریب به ٣ درصد افزایش یافته و علاوه بر پاداش مربوط به تعداد ماینرهای کشف شده، پرداخت می‌شود. وی حفظ محرمانگی و هویت گزارشگران مراکز غیرمجاز را از الزامات مورد تاکید در این دستورالعمل عنوان کرد و افزود: معرفی ماینرهای غیرمجاز علاوه بر جلوگیری از سوءاستفاده و هدررفت انرژی، از وارد آمدن آسیب به تجهیزات شبکه برق و لوازم برقی مشترکان جلوگیری می‌کند و نقش بسزایی در جلوگیری از خاموشی و تامین برق مطمئن و پایدار مصرف‌کنندگان بویژه در شرایط پرباری شبکه دارد.
***
اعضای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین‌بانکی واحد
وزیر دارایی روسیه اعلام کرد کشورهای عضو گروه بریکس در حال امکان‌سنجی طرح ایجاد یک سامانه پرداخت بین‌بانکی واحد در قالب این گروه هستند. آنتون سیلوانوف اعلام کرد کشورهای عضو گروه بریکس در حال امکان‌سنجی طرح ایجاد یک سامانه پرداخت بین‌بانکی واحد در قالب این گروه هستند تا بتواند عملکردی مانند سامانه پیام‌رسان بین‌بانکی سوئیفت را داشته باشد. وی طی مصاحبه‌ای با ایزوستیا گفت: ایجاد یک سامانه پرداخت جایگزین برای سوئیفت یکی از اصلی‌ترین اهداف ایجاد سامانه مذکور است، چرا که مبادلات کنونی به دلار خطری جدی را برای کشورهای دخیل در تجارت جهانی در پی دارد. این مقام روس ادامه داد: روسیه پیشنهاد ایجاد یک بستر برای مبادله دارایی‌های دیجیتالی که از سوی بانک‌های مرکزی کشورهای عضو و بر مبنای ارز ملی آنها تعریف شده را داده است. سیلوانوف افزود: سامانه بین‌بانکی جدید که بر اساس فناوری‌های دیجیتال مدرن طراحی می‌شود، موضوعی آینده‌محور است و دارایی‌های مالی دیجیتال، توکن‌ها و بستر بلاکچین ابزارهایی هستند که امکان کنار گذاشتن سوئیفت را فراهم می‌کنند. وی همچنین گفت سامانه جدید خطری برای بانک‌ها نخواهد داشت، چرا که عملیات آن در قالب ساختارهای بانکی انجام نمی‌شود. این مقام روس البته تاکید کرد باید تمام کشورهای عضو بریکس برای ایجاد این سامانه به توافق برسند.
***
پایان عملیات اجرایی 1000 طرح ویژه بهسازی شبکه برق پایتخت
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از اتمام اجرای هزار طرح ویژه بهسازی و افزایش پایداری شبکه برق کلانشهر تهران با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان، خبر داد. کامبیز ناظریان در نشست کمیته عالی تأمین برق پایدار که با حضور معاونان و مدیران این شرکت برگزار شد با تاکید بر لزوم تأمین همه‌جانبه آسایش و آرامش هموطنان به عنوان رسالت ذاتی این شرکت، از اتمام اجرای هزار طرح ویژه تخصصی با هدف بهسازی، افزایش پایداری شبکه برق و بهبود کیفیت ارائه خدمات این حوزه به مشترکان برق پایتخت خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های مزبور، منجر به بهبود قابل ملاحظه کیفیت شاخص‌های مرتبط با شبکه توزیع برق خواهد شد. وی افزود: به منظور اجرای طرح‌های مورد اشاره، اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده و این اقدام علاوه بر بهبود شاخص‌های کیفی شبکه توزیع نیروی برق، در گذر از دوران اوج مصرف برق در تابستان سال جاری و سال‌های آتی نیز نقش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. مدیرعامل توزیع برق پایتخت همچنین با اشاره به وقوع پیک 4500 مگاواتی در پایتخت گفت: بخش عمده‌ای از برنامه‌های مدیریت بار سمت مصرف‌کننده بر همراهی مشترکان بخش اداری متمرکز است و اگر چه تغییر ساعات کاری می‌تواند در کاهش بار شبکه برق در ساعات اوج مصرف، تأثیر زیادی داشته باشد اما همه دستگاه‌های اجرایی و اداری شهر تهران موظف هستند بر اساس مصوبه ابلاغی هیات وزیران، میزان مصرف برق خود را نیز در ساعات اداری به میزان ۳۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ و در ساعات غیرکاری نیز حداقل ۶۰ درصد نسبت به میزان مصرف در ساعات کاری همان روز کاهش دهند. وی تاکید کرد: علاوه بر پایش لحظه‌ای مصرف برق ادارات شهر تهران از راه دور توسط کنتورهای هوشمند، گروه‌های ارزیاب نیز به صورت میدانی، عملکرد ادارات را مورد پایش قرار خواهند داد.

Page Generated in 0/0079 sec