printlogo


کد خبر: 286247تاریخ: 1403/3/21 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت امام جمعه سابق همدان
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم بزرگوار حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین طاها محمدی، امام جمعه سابق همدان را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: درگذشت عالم بزرگوار جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای شیخ غیاث‌الدین طاها محمدی رحمت‌الله‌علیه را به خاندان و بازماندگان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. امامت جمعه‌ همدان همراه با فعالیت‌های علمی، اجتماعی و سپس امامت جماعت در تهران همزمان با عضویت در مجلس خبرگان از جمله سوابق و فعالیت‌های این عالم متعهد و صبور است که مایه‌ علو درجات ایشان خواهد بود، ان‌شاءالله. رحمت و مغفرت الهی برای آن مرحوم مسألت می‌کنم. 
* پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت همسر صبور شهید سپهبد صیاد شیرازی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت همسر صبور شهید سپهبد صیادشیرازی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است: خاندان محترم امیر شهید بزرگوار، سپهبد صیادشیرازی رضوان‌الله‌علیه، درگذشت همسر صبور و رنج‌دیده‌ آن شهید عزیز را به همه‌ بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان ‌طلب می‌کنم.
***
مخبر با خانواده شهید رئیسی دیدار کرد
محمد مخبر شامگاه شنبه با حضور در منزل شهید آیت‌الله رئیسی، ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده ایشان، با برشمردن برخی ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی رئیس‌جمهور شهید، شوق خدمت به مردم را مهم‌ترین و برجسته‌ترین خصوصیت وی دانست و گفت: حضور حماسی و معنادار مردم در تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی سطح محبوبیت و مقبولیت او را در میان آحاد مردم به تصویر کشید و نشان داد نزد مردم هیچ عمل صالحی بالاتر از خدمت و تبعیت از رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی نیست. کفیل ریاست‌جمهوری با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی برای خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات کشور شب از روز نمی‌شناخت، افزود: قرار و آرام او وقتی بود که برای رسیدگی به مطالبات مردم در میان آنان حضور داشت، یا شاهد به ثمر نشستن طرح‌ها و پروژه‌هایی بود که برای آرامش و رفاه مردم اجرا شده بودند. مخبر یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته شهید آیت‌الله رئیسی را عدالت‌خواهی ایشان عنوان کرد و اظهار داشت: شهید آیت‌الله رئیسی تاکید داشت که از نزدیک مشکلات را شناسایی و به شکل میدانی برای حل آنها اقدام کند و در همین راستا سفر‌های پرشماری به نقاط مختلف کشور داشت و البته اولویت وی سفر به استان‌های کم‌برخوردارتر بود اما با این وجود تمرکز بر مسائل کلان کشور هیچگاه ایشان را از رسیدگی به مسائل و مشکلات جزئی و موردی مردم غافل نکرد.
***
نامزدها از سخنان انتخاباتی نادرست درباره شهید سلیمانی بپرهیزند
خانواده شهید حاج‌قاسم سلیمانی در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بیانیه‌ای بر پرهیز از درگیری‌های تنش‌زا، بیهوده و بی‌حاصل توسط نامزدهای انتخاباتی تأکید کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: چنانچه نامزدها، طرفداران و علاقه‌مندان آنان قصد دارند در این رقابت از شهید عزیزمان سخن بگویند، توجه خود را معطوف به تبیین اندیشه، اصول و مبانی مکتب حاج‌قاسم کنند و از بیان سخنان نادرست، بپرهیزند. شهید سلیمانی سرمایه‌ای ملی و فراجناحی است مردم نیز ایشان را با این ویژگی می‌شناسند و انتظار دارند در رقابت‌های انتخاباتی، این مهم ملاحظه و رعایت شود.
***
۵ مدیر ناکارآمد در مازندران جابه‌جا شدند
محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پایان بازدید از مرکز مقابله با فساد نهاد ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران یکی از سرفصل‌های آیت‌الله شهید رئیسی را مبارزه با فساد برشمرد و گفت: بسیاری از مسیرهای فرار مالیاتی با دستور آیت‌الله رئیسی، بسته و به نفع مردم در این حوزه جمع‌بندی شد. سامانه‌های مختلفی در حوزه‌های بازار، انبارداری و حمل‌ونقل و نظایر آن اجرایی شد که شفافیت را بیشتر کرد. معاون اجرایی رئیس‌جمهور یادآور شد: اصرار بر حذف فرآیندهای دست‌وپاگیر و ایجاد شفافیت در گمرک کمک کرد مبارزه با فساد با اثرگذاری بالا در این بخش پیگیری شود و پیش رود. در فرآیند اخذ مجوزها اتفاقات بعضا ناخوشایندی در دستگاه‌ها رخ می‌داد اما با تدبیر آیت‌الله رئیسی سامانه جامع مجوزها ایجاد و عملیاتی شد که برای مردم رضایت بزرگی به همراه داشت.
منصوری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره موضوع گشت ارشاد مدیران اظهار کرد: گشت ارشاد مدیران با جدیت دنبال می‌شود و شهید رئیسی هم بر این امر تاکید داشت. هر گزارشی برسد پیگیری می‌شود. ما از مسیرهای مختلف این هدف را دنبال می‌کنیم. ۴ تا ۵ دستگاه نظارتی و اطلاعاتی داریم که این گزارش‌ها را جمع‌آوری و جمع‌بندی می‌کنند. به علاوه نیروهای معتمد و متدین در استان‌ها هستند که از عملکرد دستگاه‌ها تحلیل می‌دهند و ‌بازرسی ریاست‌جمهوری هم این موارد را بررسی می‌کند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در زمینه گشت ارشاد مدیران گفت: هر مدیری که مسیر دولت را با جدیت پیگیری می‌کند باید از او تقدیر کرد اما اگر به هر دلیلی نقصی وجود دارد و باید تجدیدنظر شود هیچ ملاحظه‌ای وجود ندارد. در استان‌هایی از جمله خوزستان و بوشهر تعدادی از مدیران جابه‌جا شدند، در مازندران نیز تقریبا ۱۰ مدیر قرار بود جابه‌جا شوند که امروز اعلام کردند ۵ مدیر جابه‌جا شده‌اند و ۵ مدیر دیگر هم در حال جابه‌جایی هستند. معاون اجرایی رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر احراز و قطعی شود تخلف و کوتاهی از سوی یک مدیر انجام شده و این جمع‌بندی هم انجام شود که مدیر باید جابه‌جا شود هیچ ملاحظه‌ای نداریم و این جابه‌جایی انجام می‌شود.

Page Generated in 0/0061 sec