printlogo


کد خبر: 286250تاریخ: 1403/3/21 00:00
اولین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد
15 تذکر دادستان کل کشور به نامزد‌های دارای صلاحیت و طرفداران آنها

گروه سیاسی: اولین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با حضور اعضا به ریاست حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین موحدی‌آزاد، دادستان کل کشور برگزار شد. 
موحدی‌آزاد خطاب به مسؤولان اجرایی و برگزاری انتخابات و نامزد‌هایی که صلاحیت آنها احراز می‌شود و نامزدهایی که صلاحیت آنها تایید نمی‌شود، گفت: نخستین تاکید حفظ وحدت ملی، همبستگی اجتماعی و مسائل کشور و نظام است. دومین تاکید احترام به ارزش‌های انقلاب اسلامی، قانون اساسی، مقام ولایت فقیه و احیا و تقویت گفتمان امامین انقلاب است. سومین تاکید همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ها در انجام وظایف خطیر قانونی و ایجاد فضای رقابتی سالم برای تمام نامزد‌ها و فراهم کردن بستر کاملا مناسب برای شرکت حداکثری مردم در انتخابات است. وی در توضیح چهارمین تاکید گفت: تمرکز بر قانون‌مندی و اجرای صحیح قانون توسط مسؤولان و نامزد‌ها در تمام امور و فرآیند‌های برگزاری انتخابات باید مورد توجه همگان قرار گیرد. تاکید پنجم استفاده نکردن از امکانات و رسانه‌های بیگانه و معاند است، زیرا همکاری با آنها اساسا جرم محسوب می‌شود. ششمین تاکید دامن نزدن به حساسیت‌های قومی و مذهبی، پرهیز از دوقطبی‌سازی جامعه و پرهیز از چالش‌آفرینی و تحریک‌آفرینی است.
دادستان کل کشور افزود: هفتمین تاکید پرهیز از تطهیر گروه‌ها و احزاب غیرقانونی و ضدانقلاب برای گرفتن رای و هشتمین تاکید پرهیز از تخریب شخصیت حقیقی و حقوقی نامزد‌ها، همچنین نامزد‌ها نسبت به یکدیگر توسط خودشان یا هواداران آنهاست. نهمین تاکید پرهیز از دادن وعده‌های خارج از توان و اختیارات قوه مجریه و دهمین تاکید پرهیز از دعوت به تجمعات خیابانی، راهپیمایی بدون مجوز و انتشار اخبار غیرواقعی و کذب توسط نامزد‌ها و هواداران آنهاست. 
رئیس ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی کشور ادامه داد: یازدهمین تاکید هماهنگی دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی در پیشگیری و برخورد سریع و قاطع با جرائم احتمالی مخل نظم و امنیت عمومی است. دوازدهمین تاکید بر عدم افشاگری‌های غیرمستند و اثبات نشده است که در فضای عمومی جامعه تاثیر می‌گذارد و واکنش مردمی را در پی دارد باید در این موارد با هماهنگی یکدیگر تصمیم‌گیری و برخورد کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی‌آزاد گفت: سیزدهمین تاکید توجه مسؤولان و متولیان فرهنگی و صاحبان تریبون اعم از ائمه جمعه و جماعات و برخی چهره‌های رسانه‌ای، سیاسی و وابسته به نهاد‌ها و لزوم تامین انسجام ملی است. باید پیوسته در اظهارنظر‌ها و استفاده از تریبون‌ها و رسانه‌ها انسجام ملی را در نظر داشته باشیم. 
وی ادامه داد: سوءاستفاده نکردن از مقام و موقعیت له یا علیه نامزد‌ها تاکید چهاردهم است. پانزدهمین تاکید رصد و پایش فضای مجازی توسط نهاد‌های مسؤول با هدف پیشگیری و بازدارندگی از تبلیغات محرک معاندان است.

Page Generated in 0/0057 sec