printlogo


کد خبر: 286257تاریخ: 1403/3/21 00:00
نکته
مهر تأیید سازمان ملل بر موضع رهبر انقلاب درباره رژیم کودک‌کش

مهدی گرگانی: جنگ غزه تا همین الان که هیچ چشم‌اندازی برای پایان آن متصور نیستیم، سیاه‌ترین جنگ قرن حاضر به لحاظ تلفات غیرنظامیان بوده و بدون شک رژیم صهیونیستی از این لحاظ بدون هیچ رقیبی رکورددار است.  
1- بنا به اعلام سازمان ملل و آمارهای وزارت بهداشت فلسطین شمار قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه طی ۲۴۸ روزی که از آغاز جنگ می‌گذرد، ۳۷ هزار نفر برآورد شده است که از این تعداد بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر (طبق برخی آمار ۲۰ هزار نفر) فقط کودک و نوزاد بوده‌اند و بیش از ۳ هزار کودک نیز دچار نقص عضو و معلولیت شده‌اند. 
علاوه بر این طبق تخمین صندوق کودکان سازمان ملل ۱۷ هزار کودک بدون همراه یا اقوام نزدیک خود زندگی می‌کنند و در واقع یتیم هستند که این موضوع مصائب کودکان غزه را دوچندان کرده است.  
2- به دنبال جنایات آشکار رژیم صهیونیستی طی ۸ ماه گذشته، سازمان ملل متحد اخیرا به اسرائیل اطلاع داده است قصد دارد این رژیم را در لیست سیاه قاتلان کودکان قرار دهد. بنا بر گزارش رسانه‌های اسرائیلی، «آنتونیو گوترش» از تصمیم خود برای چنین اقدامی خبر داده و به مقامات رژیم صهیونیستی گفته طی روزهای آینده این حکم را امضا خواهد 
کرد.  
تصمیم سازمان ملل برای گنجاندن نام رژیم صهیونیستی در لیست سیاه قاتلان کودکان بیش از هر چیز نشان‌دهنده عمق جنایات ضدبشری صهیونیست‌ها در غزه است تا جایی که حتی سازمان ملل که تحت لابی‌های صهیونیستی و فشارهای سیاسی ایالات متحده قرار دارد، دیگر نمی‌تواند چشمان خود را بر چنین جنایات کثیفی ببندد.
در شرایطی که ارتش اسرائیل نتوانسته هیچ موفقیتی در جنگ غزه کسب کند قرار گرفتن نام این رژیم در فهرست سیاه قاتلان کودکان می‌تواند آغازگر روندی بی‌سابقه و زمینه‌ای برای دعواهای حقوقی جدید علیه این رژیم در دادگاه‌های بین‌المللی، همچنین صدور قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل و حتی در شورای امنیت باشد. اعلام رسمی رژیم صهیونیستی از سوی سازمان ملل به عنوان قاتل کودکان همچنین باعث می‌شود متحدان این رژیم بیش از پیش از جنایات این رژیم فاصله بگیرند تا بیش از این خود را شریک چنین ننگی نکنند.  
3- هیچ‌کس مثل اسرائیل لایق قرار گرفتن در لیست کودک‌کش‌ها نیست و سازمان ملل اگرچه بسیار دیر مبادرت به چنین اقدامی می‌کند اما باید آن را به فال نیک گرفت. از همان روز اول تاسیس رژیم ننگین صهیونیستی زنان و کودکان به دلایل متعدد از جمله «تهدید نسل» همواره هدف اول ارتش رژیم صهیونیستی بوده و هستند.
اینجا باید به مواضع حکیمانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اشاره کنیم که از چند دهه قبل همواره در سخنرانی‌ها و اعلامیه‌های رسمی‌شان از رژیم صهیونیستی به نام «رژیم کودک‌کش» یاد کرده‌اند. رهبر حکیم انقلاب برای نشان دادن ماهیت این رژیم جنایتکار هرگاه درباره مساله فلسطینی‌ها سخنرانی کرده‌اند عبارت رژیم کودک‌کش را به کار برده‌اند تا جایی که این عبارت اکنون به لقب رژیم اشغالگر قدس تبدیل شده است. بسیاری از رسانه‌های جهان در خبرها و گزارش‌های خود این عبارت را برای رژیم صهیونیستی به کار می‌برند و در تظاهرات و تجمعات اعتراضی در سرتاسر جهان این لقب را روی بنرها و پلاکاردهای معترضان مشاهده می‌کنیم.
4- قرار گرفتن اسرائیل در لیست سیاه قاتلان کودکان نشان می‌دهد مواضع رهبر دوراندیش انقلاب در قبال رژیم صهیونیستی تا چه اندازه پیشرو، خط‌شکن و دقیق بوده و توانسته از چند دهه پیش ماهیت این رژیم کودک‌کش و اشغالگر را در چشم جهانیان رسوا و هویدا کند. 
چنین درک عمیقی از تحولات نشان می‌دهد وعده معظم‌له درباره آینده رژیم اشغالگر و نابودی این رژیم طی ۲۵ سال آینده نیز - که اکنون ۱۵ سال آن مانده - قطعا محقق خواهد شد.

Page Generated in 0/0074 sec