printlogo


کد خبر: 286263تاریخ: 1403/3/22 00:00
اخبار

«لاک‌پشت و خرگوش» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» به سفارش مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اساس داستانی از قصه‌های کهن (داستان لاک‌پشت و خرگوش) تولید شد.
منوچهر اکبرلو نویسندگی و سعید صادقی کارگردانی این نمایش را بر عهده داشتند. همچنین دیگر عوامل نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» عبارتند از: بازیگر، عروسک‌گردان و طراح صحنه: مریم اکبری، تنظیم و انتخاب موسیقی: فرید نوایی، ساخت دکور: علیرضا حسین‌پور، دستیار کارگردان: پارمیدا عزیزی‌نژاد، منشی صحنه: پارمیس عزیزی‌نژاد و روابط عمومی: مینا بهرامی‌تبار.
نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» برگرفته از داستان نمادین لاک‌پشت و خرگوش است که به عنوان نماد آهسته و پیوسته رفتن در جامعه مورد توجه است اما در این نمایش در کنار استفاده از این نمادها، مراحل دیگری هم وجود دارد که در پایان مشارکت و همکاری دسته‌جمعی به کودکان آموزش داده می‌شود.
***
آغاز اکران آنلاین انیمیشن «مسافری از گانورا»
«مسافری از گانورا» که محصول مرکز انیمیشن سوره است، توسط پخش بهمن سبز در دی‌ماه ۱۴۰۲ اکران سینمایی شد و در مدت ۳ ماه اکران توانست با جذب بیش از ۴۲۰ هزار مخاطب به فروش ۱۴ میلیارد تومانی دست یابد.  اکران آنلاین این انیمیشن سینمایی از امروز سه‌شنبه ۲۲ خردادماه ساعت ۲۰ آغاز می‌شود. پس از آن این فیلم برای اولین‌ بار در برنامه کاربردی «شاد» نیز اکران آنلاین خواهد شد. اپلیکیشن «شاد» با حضور بیش از ۹۰ درصد کادر مدارس و ۸۶ درصد دانش‌آموزان سراسر کشور، بیش از ۲۲ میلیون کاربر یکتا دارد.
«مسافری از گانورا» داستان یک موجود فضایی است که به زمین سفر می‌کند و با کمک پسری معلول و دوستانش به جست‌وجوی فرمانروای گمشده سیاره گانورا می‌پردازد تا صلح را به سرزمینش بازگرداند.
***
مدیران کل ادوار مرکز هنرهای نمایشی  دور یک میز جمع شدند
جلسه هم‌اندیشی با مدیران کل ادوار هنرهای نمایشی به منظور بررسی رهیافت‌های جدید و همفکری درباره مسائل و چالش‌های حوزه‌های مختلف هنرهای نمایشی، به میزبانی اداره کل هنرهای نمایشی تشکیل شد.
در این جلسه محمود سالاری، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری، طاها عبدخدایی، علی منتظری، مهدی مسعودشاهی، حسین سلیمی، خسرو نشان، حسین پارسایی، حسین مسافرآستانه، قادر آشنا، حسین طاهری، مهدی شفیعی، شهرام کرمی و کاظم نظری حضور داشتند. این جلسه با ارائه پیشنهادها، بررسی چالش‌ها و مسائل پیش رو، چشم‌انداز آینده و تاکید بر لزوم تشکیل سازمان تئاتر کشور به پایان رسید و مقرر شد پس از جمع‌بندی، مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.
***
شرایط «محمدعلی بهمنی» پایدار شده است
سمانه نایینی شاعر و نویسنده درباره آخرین وضعیت محمدعلی بهمنی، شاعر پیشکسوت گفت: ایشان شب گذشته سی‌تی‌آنژیو شد و بامداد (حدود ساعت ۱ و ۲) بر اساس نتیجه سی‌تی‌آنژیو، خونریزی مغزی گسترش پیدا نکرده است ولی ۴۸ ساعت آتی خیلی مهم است که مشخص شود جراحی شود یا فرآیند درمان دیگری  پیش بگیرند.  او درباره وضعیت کلی جسمانی و تکلم بهمنی نیز گفت: فعلا وضعیت پایدار است اما تا ۴۸ ساعت آینده دکتر اظهارنظر می‌کند. آقای بهمنی فعلا اجازه صحبت ندارد، اجزای مرتبط با تکلم کار می‌کند اما شرایطش، شرایط تکلم نیست.
***
«سیرک» راهی جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌شود
فیلم کوتاه «سیرک» به کارگردانی محمدرضا خدابخش و نویسندگی حسین جمشیدی تهیه‌شده در موسسه - فرهنگی رسانه‌ای قرب به مرحله تدوین رسید. تدوین این پروژه توسط یوسف بخشایش در حال انجام است. تصویربرداری این فیلم کوتاه از ششم خردادماه آغاز شد و در مدت ‌زمان 24 ساعت و یک روز کامل به پایان مرحله فیلمبرداری رسیده است. این فیلم با نمایش نتیجه شوم خصلت طمع، تلنگری به جامعه می‌زند. به گفته کارگردان این فیلم کوتاه، مقصد «سیرک» حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران و سپس جشنواره‌های بین‌المللی است تا بتواند پیام جهانشمول خود را به اقشار مختلف جوامع ارسال کند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یه گرگ وقتی سیر میشه دیگه به شکار فکر نمی‌کنه؟!

Page Generated in 0/0062 sec