printlogo


کد خبر: 286271تاریخ: 1403/3/22 00:00
دور دنیا

مدودف: مکرون و شولتس به زباله‌دان تاریخ بروند!
معاون شورای امنیت روسیه با اشاره به عملکرد ضعیف احزاب حاکم آلمان و فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا، به رهبران این کشورها توصیه کرد بازنشست شده و به «زباله‌دان تاریخ» بروند. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه با اشاره به اینکه احزاب متبوع «امانوئل مکرون» و «اولاف شولتس» رهبران فرانسه و آلمان در انتخابات پارلمان اروپا عملکرد ضعیفی داشتند، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «هیچ‌کس به شما احترام نمی‌گذارد. نتیجه انتخابات پارلمان اروپا را دیدید؟!» مدودف در ادامه، افزایش محبوبیت جریان راست افراطی در اروپا را نتیجه حمایت‌های غرب از اوکراین دانست و خطاب به مکرون و شولتس نوشت: «این نمایانگر سیاست‌های اقتصادی و مهاجرتی احمقانه و سیاست‌های به‌دردنخور شما در حمایت از مقامات وفادار به باندرا در اوکراین است، حمایتی که به قیمت نادیده‌گرفتن شهروندان خود انجام دادید». «استپان باندرا» سیاستمدار راست افراطی در اوکراین و متحد نازیسم هیتلری بود که در جنگ دوم جهانی با آلمان نازی همکاری کرد. دولت لهستان او را به نقش ‌داشتن در مرگ 100 هزار غیرنظامی لهستانی در جنگ دوم جهانی متهم کرده است.
***
ترامپ حمله‌کنندگان به کنگره را جنگجو نامید
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در نوادا، حمله‌کنندگان به ساختمان کنگره در 6 ژانویه سال 2021 را افرادی جنگجو نامید. وی در میان انبوهی از طرفدارانش اظهار کرد: آن دسته از طرفداران من که در آن روز به ساختمان کنگره حمله کردند، جنگجویانی هستند که براستی بیشتر از آن چیزی هستند که بودند، آنها قربانیان آنچه اتفاق افتاد، بودند. ترامپ افزود: تمام آنچه آنها انجام دادند اعتراض به انتخاباتی متقلبانه بود، این کاری بود که آنها انجام دادند.
وی همچنین بار دیگر مدعی شد برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024، علیه او توطئه شده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین مدعی شد: پلیس به حمله‌کنندگان به ساختمان کنگره خوشامدگویی کرده و به آنها گفته بود؛ «به داخل بیایید، به داخل بیایید»، آنچه اتفاق افتاد یک اقدام وحشتناک بود. این در حالی است که ترامپ در گذشته نیز از واژگان مشابهی برای توصیف افرادی استفاده کرده بود که به ساختمان کنگره حمله کرده بودند. نوامبر سال گذشته ترامپ متهمان پرونده حمله به ساختمان کنگره را گروگان نامیده و خواستار آزادی آنها شده بود. وی همچنین ماه مارس مدعی شد اگر بار دیگر به ‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود، یکی از نخستین اقداماتش آزادی متهمان این پرونده خواهد بود که ناحق زندانی شده‌اند.
***
آمریکا در حال بررسی مذاکره مستقیم با جنبش حماس
رسانه‌های آمریکایی فاش کردند مقامات این کشور در حال بررسی مذاکره مستقیم با جنبش حماس بدون حضور اسرائیل برای آزادی 5 اسیر آمریکایی در بند مقاومت در نوار غزه هستند.   یک مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی گفت دولت بایدن در حال بررسی مذاکره مستقیم با حماس برای آزادی زندانیان آمریکایی در بند مقاومت در نوار غزه است. این شبکه تلویزیونی آمریکایی ضمن اعلام این خبر افزود: مقامات دولت بایدن درباره امکان مذاکره با حماس برای آزادی 5 آمریکایی زندانی در غزه رایزنی کرده‌اند. بر اساس گزارش ان‌بی‌سی، مذاکرات احتمالی آمریکا با حماس شامل «اسرائیل» نمی‌شود و طبق معمول مذاکرات جاری از طریق مذاکره‌کنندگان قطری انجام می‌شود. ان‌بی‌سی همچنین پیش‌بینی کرد توافق یکجانبه واشنگتن و حماس باعث افزایش تنش در روابط آمریکا و اسرائیل خواهد شد و فشار سیاسی داخلی بیشتری بر نتانیاهو وارد می‌کند. این شبکه همچنین به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد عملیات اسرائیل در النصیرات برای آزادی ۴ اسیر خود، تلاش‌های آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا را برای دستیابی به توافق مبادله اسیران با مشکل مواجه می‌کند. این مقام آمریکایی افزود: نجات این ۴ اسیر عزم بنیامین نتانیاهو را برای ادامه عملیات نظامی تقویت کرده است. وی همچنین تأکید کرد ایده مذاکره با حماس برای آزادی اسیران آمریکایی در بند در نوار غزه، در صورت شکست پیشنهاد فعلی برای آتش‌بس، یک گزینه واقعی خواهد بود. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم گزارش داد آنها از تصمیم دولت بایدن برای بررسی مذاکره با حماس برای آزادی اسیران آمریکایی اطلاعی ندارند.
***
پهپاد حزب‌الله لبنان باعث وحشت بیش از ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین شد
رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند پهپادی که شب گذشته توسط حزب‌الله لبنان به سمت شمال اراضی اشغالی پرواز کرد، موجب ترس و وحشت بیش از ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین شد. به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری‌زبان در این باره نوشتند: حزب‌الله لبنان شب گذشته یک پهپاد را به پرواز درآورد که موجب رعب و وحشت در میان بیش از ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین در «عکا» و «هکریوت» شد. پهپاد زمانی که از خط مرزی عبور می‌کند خطرناک‌تر از موشک‌ها می‌شود، چرا که با دقت هر مکانی را که بخواهد می‌تواند مورد حمله قرار دهد. رسانه‌های صهیونیست از فرار ده‌ها هزار ساکن شمال اراضی اشغالی به پناهگاه‌ها در شهرهای عکا و کریات بیالیک خبر دادند. در جریان فرار صهیونیست‌ها به پناهگاه‌ها در عکا و شمال حیفا، چند نفر زخمی شدند! سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم با اشاره به شنیده شدن صدای انفجارهایی در آسمان عکا و خلیج حیفا، از فعال شدن سامانه‌های دفاعی برای رهگیری اهداف هوایی خبر داد.

Page Generated in 0/0053 sec