printlogo


کد خبر: 286279تاریخ: 1403/3/22 00:00
اخبار

انجام سراسری واکسیناسیون «پنوموکوک» و «روتاویروس»
معاون بهداشت وزارت بهداشت از اجرای سراسری واکسیناسیون واکسن‌های «پنوموکوک» و «روتاویرس» تا پایان مردادماه خبر داد. دکتر حسین فرشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند واکسیناسیون کودکان با 2 واکسن «پنوموکوک» و «روتاویرس» با اشاره به اجرای این واکسیناسیون در جنوب کشور، درباره برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تزریق این نوع واکسن‌ها خاطرنشان کرد: به طور قطع، تمام کشور تحت پوشش واکسیناسیون با واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک قرار می‌گیرند. به اذعان مسؤولان وزارت بهداشت، واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی و همچنین واکسن پنوموکوک در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود. واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان به علت بیماری‌های ذات‌الریه جلوگیری می‌کند، همچنین واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
***
اکران بیانات رهبر انقلاب پیرامون انتخابات در فضای تبلیغات شهری
سازمان زیباسازی شهر تهران همزمان با اعلام اسامی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات را در بیلبوردهای شهری اکران کرد. همزمان با اعلام اسامی نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد امام خمینی(ره) پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو، روی بیلبوردهای شهری با کلیدواژه‌هایی همچون: «حماسه انتخابات، اخلاق حاکم باشد، رئیس‌جمهور فعال، پرکار، آگاه، معتقد به مبانی انقلاب، بدگویی، تهمت و لجن‌پراکنی» توسط سازمان زیبا‌سازی شهر تهران در پایتخت اکران شد. بر اساس این گزارش، در این اکران‌های فرهنگی از بیاناتی همچون: «در رقابت‌های پیش‌روی انتخاباتی بین نامزدها اخلاق حاکم باشد. بدگویی کردن، تهمت ‌زدن، لجن‌پراکنی کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند، به آبروی ملی هم لطمه می‌زند»، «اگر باشکوه و عظمت برگزار شود، حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان است»، «ملت ایران به رئیس‌جمهور فعال، فعال، پرکار، آگاه، معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد» و «در رقابت‌های انتخاباتی بدگویی، تهمت، لجن‌پراکنی به آبروی ملی لطمه می‌زند»، استفاده شده ‌است.
***
۵۵ هزار تاکسی برقی وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شود
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی وارد ناوگان می‌شود. شادی مالکی دیروز در حاشیه مراسم تحویل تاکسی‌های برقی از سوی شرکت خودروساز کرمان موتور به شهرداری تهران با بیان اینکه در گام نخست ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی تحویل رانندگان تاکسی خواهد شد، گفت: سایر خودروهای برقی نیز تا چند هفته آینده وارد مدار شده و تحویل رانندگان می‌شود. وی با بیان اینکه حرکت به سمت برقی‌سازی یک الزام است که با تدبیر دولت و شهرداری تهران در راستای کاهش آلودگی هوا و ارتقای خدمات‌رسانی به شهروندان در اولویت کار قرار گرفته است، گفت: با توجه به فراهم شدن شرایط قرار است براساس برنامه‌ریزی‌ها ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی وارد ناوگان شود که بخشی از تاکسی‌ها ذیل تفاهمنامه با شرکت‌های خودروساز است که بعد از دریافت استانداردها و پلاک‌گذاری، خودرو وارد مدار می‌شود. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه رونمایی امروز در شرکت کرمان موتور به دلیل تفاهمنامه تأمین ۲۰۰۰ دستگاه خودروی برقی بوده است، اظهار کرد: شهرداری تهران ۳۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۳ درصد با همکاری صندوق کارآفرینی امید و خودروساز ۶۰۰ میلیون تومان وام با درصد کم پرداخت می‌کند.

Page Generated in 0/0056 sec