عمر پلها در کشور 100 ساله است و برخی از آنها در تهران بیش از 50 سال است ساخته شدهاند و نیاز به بهسازی دارند. مدیرعامل سازمان مشاوره فنی و مهندسی شهر تهران گفت: ۳۳ پل در تهران نیاز به بهسازی لرزهای دارد و پل حافظ هم شامل این پلها است. محمدصادق خیرخواه در نشست خبری افزود: تولید بستههای مهندسی در حوزه راه، باند و ساختمان در شهرداری تهران از وظایف این مجموعه محسوب میشود. همچنین سازمان طراحی، ارزیابی و ممیزی را در کیفیت انجام خدمات در تمام مناطق سازمانها، شرکتهای وابسته به شهرداری تهران انجام میدهد و شورا این فضا را برای این سازمان در نظر گرفته است، به طوری که بیش از 60 درصد پروژههای به بهرهبرداری رسیده در قالب پویش امید و افتخار به حوزه فنی عمرانی اختصاص داشته است. وی با اشاره به اینکه در تهران ۷۷۰ پل داریم که ۴۴۰ تقاطع را در برگرفته است، گفت: برای نگهداشت این پلها هر 3 ماه یک بار نماینده ما وضع پلها را بررسی میکند. خیرخواه اظهار کرد: در موضوع ایمنسازی پلها در سال ۸۱ طبق بررسیهای انجام شده ۶۶ پل نیازمند اجرای طرح بهسازی لرزهای بود که تاکنون ۳۳ پل از جمله کریمخان در مقابل زلزله ایمنسازی شدهاند. وی ادامه داد: کار مطالعاتی ۳۳ پل باقیمانده از جمله پل حافظ در حال انجام است و باید برای سایر پلها نیز طرح بهسازی لرزهای انجام شود. خیرخواه درباره طرح تونل حاج احمد متوسلیان نیز گفت: ۱۰ سال است مطالعات این طرح انجام شده و پیگیر به نتیجه رسیدن طرح در سال جاری هستیم. مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران اعلام کرد: این طرح از میدان سپاه آغاز میشود و در امتداد خیابان مصطفی خمینی عبور میکند و به سمت میدان شوش، فداییان اسلام و در نهایت به آزادگان میرسد، همچنین از 2 ایستگاه متروی تهران عبور میکند و باید عمق زیادی در این قسمت داشته باشد. خیرخواه اظهار کرد: تمام اقدامات متناسب با حوزه طراحی انجام شده اما در حوزه اجرا مسائلی وجود دارد که با حل آنها امیدواریم این طرح در سال جاری عملیاتی شود.