printlogo


کد خبر: 286285تاریخ: 1403/3/22 00:00
اخبار

مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی واریز شد
سازمان هدفمندی یارانه‌های کشور روز گذشته اعلام کرد مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی واریز شد. مستمری مددجویان سازمان بهزیستی مربوط به خرداد ۱۴۰۳ به حساب ذی‌نفعان نهایی (حسب مورد سرپرست خانوار) واریز و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۱ خرداد قابل برداشت شد. در این اطلاعیه آمده است: در راستای اجرای بند «۲» تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳ درباره پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی مستیقماً به حساب ذی‌نفع نهایی (حسب مورد سرپرست خانوار)، مبالغ مستمری بر اساس شناسه ملی اعلامی از سوی سازمان بهزیستی کل کشور به حساب مددجویان این سازمان واریز و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۱ خرداد قابل برداشت است. 
***
عرضه ۷۸ هزار میلیارد تومان محصولات پتروشیمی به صورت اعتباری
مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پارسال حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان محصولات پتروشیمی به‌صورت اعتباری عرضه شد. عباس غلامی در نخستین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل صنایع تکمیلی تأمین سرمایه در گردش است که به‌طور معمول از تسهیلات بانکی در کشور استفاده می‌شود، گفت: راهکار عرضه اعتباری کمک شایانی به رفع این چالش کرد به‌طوری که پارسال حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان محصولات پتروشیمی به ‌صورت اعتباری عرضه شد. وی اضافه کرد: عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی حدود ۶۰ درصد در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. غلامی با اشاره به همراهی شرکت‌های پتروشیمی در عرضه اعتباری محصولات افزود: صنعت پتروشیمی با این اقدام نشان داد به سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه جلوگیری از خام‌فروشی اعتقاد کامل دارد و این صنعت پرچمدار جلوگیری از خام‌فروشی است. وی خاطرنشان کرد: هیچ دوره‌ای با چنین روند مطلوبی همراه نبوده است و اتفاق بی‌نظیری در عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی رخ داده است به طوری که این صنعت می‌تواند الگوی دیگر صنایع در استفاده از راهکار عرضه اعتباری محصولات باشد. 
***
اولین جلسه سیاست‌گذاری شانزدهمین رویداد صنعت مالی ایران
نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین رویداد بین‌المللی صنعت مالی ایران با حضور نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، بیمه مرکزی، بانک مرکزی و معاونت فناوری ریاست جمهوری به میزبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. در این نشست تخصصی با بررسی آخرین اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری موثر شانزدهم رویداد بین‌المللی صنعت مالی کشور، نسبت به بررسی چالش‌های گذشته و رفع آنها و همچنین تخصیص برخی ضرورت‌ها و دستورالعمل‌ها به منظور ارتقای کمی و کیفی این دوره تاکید شد. در این جلسه مهدی محمدی، رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد و رئیس شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین رویداد صنعت مالی ایران با اشاره به لزوم برگزاری این رویداد همراستا با شعار سال برای این رویداد تاکید کرد: اهداف نمایشگاه صنعت مالی ایران باید به نحوی تعیین شود که با محوریت شعار سال و در راستای معرفی دستاوردهای صنعت مالی کشور به منظور تقویت صنایع تولیدی با مشارکت مردم باشد. وی اطلاع‌رسانی تخصصی و حرفه‌ای این رویداد از طریق رسانه‌های مرجع و ملی را ضروری دانست و گفت: موضوع برپایی دبیرخانه دائمی برای رویداد صنعت مالی ایران با توجه به اهمیت و لزوم تشکیل یک دبیرخانه دائمی جهت توسعه این رویداد باید با جدیت و رویکردی متفاوت دنبال شود. در ادامه نیز صالح سپاسدارطهران، مجری برگزاری رویداد شانزدهم صنعت مالی با ارائه گزارشی از دستاوردهای تحقق‌یافته از برگزاری رویدادهای موفق گذشته عنوان کرد: با توجه به شعار امسال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردمی و همچنین توفیقات دولت سیزدهم در حوزه بین‌المللی از جمله عضویت در گروه بریکس، تمرکز اصلی رویداد شانزدهم صنعت مالی نیز اشاعه و تقویت بسط این 2 بعد اصلی و موثر در تعامل با مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه خواهد بود. وی افزود: شکل‌گیری کمیته علمی با هدف ارتقا و هدایت جریان علمی و تخصصی برای نخستین بار در ایران در دوره شانزدهم صورت پذیرفته است و در عین حال شرکت‌های دانش بنیان مالی و بیمه‌ای که با کاربرد تکنولوژی و مدل‌‏های کسب و کار نوآورانه در عرصه خدمات و سرویس‌‏های مالی و بیمه‌ای فعالیت می‌کنند حضور و ظهور همه‌جانبه‌ای خواهند داشت.
***
امکان خرید کالا از سکوهای ایرانی برای چینی‌ها فراهم شد‌
به گفته رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، امکان تجارت الکترونیکی با چین و روسیه فراهم شده است به‌طوری که کاربران چینی می‌توانند با مراجعه به بن‌سازه‌های ایرانی کالای مورد نظر خود را خریداری کنند. امین کلاهدوزان در نشست خبری‌ای که دیروز در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته حجم تجارت الکترونیکی از 3 هزار و 100 همت گذشت که این عدد تقریبا معادل 51 میلیارد دلار است. وی افزود: بر این اساس حجم تجارت الکترونیکی کشور در سال 1402 نسبت به سال 1401 به میزان 74 درصد افزایش یافته است. رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت افزود: پیش‌بینی  می‌شود در سال جاری حجم تجارت الکترونیکی به 4 هزار و 500 همت افزایش یابد. کلاهدوزان اظهار داشت: در سال جاری تعداد تراکنش‌های الکترونیکی به حدود 4 میلیارد رسیده است که نسبت به سال قبل رشد 31 درصدی داشته است. رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه تجارت الکترونیکی فرامرزی را دنبال می‌کنیم، گفت: در حال حاضر امکان مبادله الکترونیکی با چین و روسیه را داریم و به دنبال ایجاد تجارت الکترونیکی با عراق نیز هستیم. 

Page Generated in 0/0059 sec