printlogo


کد خبر: 286288تاریخ: 1403/3/22 00:00
اخبار

مخبر: دولت به وعده‌اش در حوزه اشتغال عمل کرده است
سرپرست ریاست‌جمهوری در جلسه شورای‌ عالی اشتغال که صبح دیروز برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش همه دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف و تکالیف محوله در زمینه اشتغال‌زایی، دستاوردهای دولت در کاهش نرخ بیکاری و رشد قابل توجه اشتغال‌آفرینی را مرهون پیگیری‌های مجدانه و اهتمام ویژه رئیس‌جمهور شهید دانست و گفت‌: آیت‌الله رئیسی ایجاد یک میلیون شغل در سال را علاوه بر تکلیف قانونی مستند به برنامه ششم توسعه، نیاز ضروری کشور می‌دانست و با حساسیت و پیگیری ویژه به دنبال تحقق آن بود. وی افزود: نگاهی به آمارهای ارائه شده در این زمینه نشان می‌دهد خوشبختانه دولت مردمی توانسته است به وظیفه و وعده خود در این عرصه عمل کند. محمد مخبر در ادامه به عدم تعریف جایگاه شغلی برای شاغلان بخش اقتصاد دیجیتال به‌رغم درآمدزایی مناسب آن اشاره و بر ضرورت تعریف این مهارت و زمینه شغلی جدید در کشور در شاخص‌ها و آمارهای اشتغال‌زایی تاکید کرد. مخبر همچنین با اشاره به اهمیت بالای برندسازی ملی  در توسعه اقتصادی کشور، با بیان اینکه امروز بخش قابل توجهی از رشد تولید ناخالص کشورهای مختلف با اتکا به همین رویکرد محقق می‌شود، بر ضرورت تمرکز ویژه بر توانمندسازی کشور در این زمینه با توجه به ظرفیت‌های مطلوب کشور در تولید محصولات برجسته و ملی تاکید کرد. 
***
بذرپاش: همچنان سرباز انقلاب و مردم خواهم ماند
مهرداد بذرپاش با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: «وَ ما لَنا أَلَّا نَتَوَکَّلَ عَلَی‌الله وَ قَدْ هَدانا سُبُلَنا، برای بزرگواران حاضر در عرصه انتخابات‌ طلب خیر دارم و از درگاه خداوند متعال انتخابی شایسته ملت بزرگ ایران مسألت می‌کنم. ان‌شاءالله مسیر صادقانه سید شهیدان خدمت تداوم یابد. همچنان سرباز انقلاب و مردم خواهم ماند».
***
«منصوری» رئیس ستاد «جلیلی» شد
«محسن منصوری» معاون اجرایی دولت سیزدهم، با انتشار پیامی در فضای مجازی خبر منتشر شده درباره انتصاب وی به عنوان رئیس ستاد «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تأیید کرد.
***
قاضی‌زاده‌هاشمی از بنیاد شهید مرخصی گرفت
سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای انجام تبلیغات ریاست‌جمهوری از بنیاد شهید مرخصی گرفت. لازم به ذکر است در این مدت، کامیار ثقفی، قائم‌مقام بنیاد شهید جایگزین وی خواهد شد.
***
قالیباف: اولویت، حفظ حداکثری مدیران دولتی است
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اولویت‌مان این است که در اداره دولت البته دولت به معنای کلان، نه برای مثال بخشدار و دیگر سمت‌ها، حتما تلاشم این است که شوک به این مجموعه وارد نشود و اگر افرادی شایسته و کارآمد هستند، کار را با آنان پیش می‌بریم. محمدباقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر دیروز در برنامه تلویزیونی صف اول شبکه خبر، با ذکر فعالیت‌های خود در مناصب مختلف تاکید کرد: امروز یک مدیریت سایبرنتیکی می‌تواند باعث تحول در کشور در حوزه‌های مختلف شود. در مسائل اقتصادی هم باید اینگونه باشد. باید یک مدیریت دقیق و عمیق پیگیری شود و منطبق با مردمی‌سازی، هوشمندسازی و شفاف‌سازی باشد. قالیباف در بخش دیگری از سخنانش گفت: محور کارمان برنامه هفتم پیشرفت است که از همکاری‌های بین مجلس یازدهم و دولت شهید رئیسی است. وی افزود: بر اساس قانون اساسی، تفکیک قوا داریم اما ضرورت وجود دارد که در سطح سران قوا هماهنگی و نشست‌ها وجود داشته باشد و در این سال‌ها هم این نشست‌ها افزایش یافته است. قانون را باید مجلس بنویسد، دولت اجرا کند و سازمان بازرسی و قوه ‌قضائیه هم نظارت کنند. درک متقابل باید بین قوا وجود داشته باشد. قوا باید با هم همدلی و هم‌افزایی داشته باشند. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین گفت: من هیچ‌گاه به افرادی که در ستاد انتخاباتی‌ام کار می‌کنند، وعده نمی‌دهم فلان پست را به شما می‌دهم، بلکه به آنان قول می‌دهم اگر رأی بیاورم و موفق شوم، تمام تلاشم را برای حل مشکلات می‌کنم. وی درباره کابینه احتمالی خود در صورت موفقیت در انتخابات گفت: حتما بدون مشورت و خرد جمعی در این زمینه تصمیم نمی‌گیرم. اگر افراد شایسته و کارآمد هستند کار را با آنها پیش می‌بریم.
***
زاکانی: کارنامه و مواضع نامزدها برای مردم روشن است
علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نخستین جلسه ستاد‌های استانی و اقشاری، اظهار کرد: همه ما برای تداوم راه شهید رئیسی تکالیف سنگینی داریم. البته سوابق، کارنامه و مواضع نامزدها در این باره برای مردم روشن است. وی افزود: یکی از موضوعات مهم، تبدیل تهدید به فرصت است. به ‌عنوان مثال شهرداری تهران در دوره قبل از ما، ابربدهکار بانکی بود و شهردار قبل در تلویزیون رسما گفت نمی‌توانم اداره کنم، چون بدهی سنگین داریم. ما به لطف خدا با تعامل درست با سیستم بانکی کشور، ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری را ابتدا با مذاکره و حذف جرایم حدود ۱۰ ساله، به ۸۱ همت کاهش دادیم و سپس نزدیک ۴۰ درصد آن را تسویه کردیم و همان را پایه سرمایه‌گذاری بانک‌ها در پروژه‌های شهری کردیم.

Page Generated in 0/0061 sec