printlogo


کد خبر: 286299تاریخ: 1403/3/22 00:00
با بازداشت سهیل مهدی تعداد بازداشتی‌های پرونده فساد در فوتبال به ۳ نفر رسید
پاکسازی بدون توقف

ماجرای فساد در باشگاه مس رفسنجان، هر روز وارد فاز جدیدی می‌شود و یک خبر جدید از آن، به بیرون درز می‌کند. بعد از آنکه خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال و فریبرز محمودزاده، مسؤول برگزاری بازی‌های لیگ یک در سال صعود مس رفسنجان به لیگ برتر، طی روزهای گذشته بازداشت شدند، حالا خبر بازداشت یکی دیگر از مسؤولان سازمان لیگ که نامش از ابتدا در این پرونده شنیده شده بود، رسانه‌ای شده است. رئیس کل دادگستری استان کرمان می‌گوید در ارتباط با پرونده فساد در باشگاه فوتبال مس رفسنجان ۷ متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و ۳ نفر از مسؤولان سابق روانه زندان شدند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت پرونده فساد در باشگاه فوتبال مس رفسنجان، اظهار داشت: صبح امروز -دیروز- در ادامه رسیدگی به این پرونده آقای «س.م» از مسؤولان سابق سازمان لیگ به دستگاه قضایی استان کرمان احضار و به اتهام اخذ رشوه با قرار تامین مناسب روانه زندان شد. وی عنوان کرد: در یک هفته گذشته نیز ۴ نفر از متهمان پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان احضار شده بودند که در این رابطه آقای «خ.الف» از مسؤولان سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشور نیز به اتهام اخذ رشوه با قرار تامین مناسب بازداشت شده است. رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: هفته جاری همچنین آقای «ف.م» از مسؤولان سابق کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران نیز به دادگستری استان کرمان احضار شد و در حال حاضر به اتهام اخذ رشوه با قرار تامین مناسب در بازداشت به سر می‌برد. وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از متهمان پرونده آقای «پ.ر» سردبیر یکی از سایت‌های مشهور ورزشی است که به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است و در حال حاضر با قرار وثیقه میلیاردی آزاد اما ممنوع‌الخروج از کشور است. حمیدی درباره آقای «م.ه» از دیگر متهمان پرونده که سردبیر یکی از رسانه‌های ورزشی است، گفت: وی به دلیل بیماری از مرجع قضایی تقاضای مهلت جهت حضور در دادستانی کرده که پرونده وی نیز در حال رسیدگی است. در مجموع در حال حاضر 7 متهم در این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند که ۲ نفر از آنها مسؤولان سابق باشگاه مس رفسنجان  هستند و مابقی متهمان مربوط به تهران هستند. وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده با قاطعیت در دستور کار دادگستری استان کرمان و نهادهای امنیتی  قرار دارد، هشدار داد: قوه‌قضائیه در برخورد با فساد هیچ خط قرمزی ندارد و با مفسدان در هر پست و جایگاهی با قاطعیت برخورد خواهد کرد. رئیس کل دادگستری استان کرمان از اصحاب رسانه و مطبوعات خواست طبق قانون از بیان اسامی اشخاص قبل از قطعی شدن احکام دادگاه‌ها پرهیز کنند.
آنطور که ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داده، در ادامه رسیدگی به پرونده فساد در باشگاه فوتبال مس رفسنجان، آقای «س.م» از مسؤولان سابق سازمان لیگ به دستگاه قضایی استان کرمان احضار و به اتهام اخذ رشوه با قرار تامین مناسب روانه زندان شد. البته منظور از س.م مطمئنا سهیل مهدی است.
کاملا مشخص است که رئیس کل دادگستری استان کرمان، کد کدام یک از مسؤولان سازمان لیگ را داده است. فردی که به همراه خداداد افشاریان، وقتی نام‌شان در پرونده فساد در فوتبال مطرح شد، از کارشان در سازمان لیگ (سهیل مهدی و فریبرز محمودزاده) و فدراسیون فوتبال (خداداد افشاریان) تعلیق شدند و البته او در گفت‌وگو با فوتبالی، درباره اینکه چرا در محل کارش حاضر نشده، چنین توضیحی داده بود: «به هر حال اتهامی به من ‌زده شده است و این پرونده باید به مرحله‌ای برسد که به این موضوع در چارچوب قانون رسیدگی شود و بنده هم در خدمت دستگاه قضا هستم. این کناره‌گیری من از فوتبال هم به همین علت بود تا خدشه‌ای به بدنه فوتبال وارد نشود». این سومین بازداشت در هفته جاری است و باید دید کار این ۳ نفر به کجا خواهد کشید.

Page Generated in 0/0059 sec