printlogo


کد خبر: 286314تاریخ: 1403/3/23 00:00
دیدگاه
ارتش سیاه صهیونیستی و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان

شهاب خادم:‌ قرار گرفتن نام رژیم صهیونیستی در لیست سیاه قاتلان کودکان سازمان ملل، به تشدید تنش در روابط این رژیم با سازمان ملل انجامیده است؛ از زمان آغاز جنگ در غزه شدت جنایات اشغالگران به حدی بوده که افکار عمومی جهان را به خشم آورده و کمتر کشوری است که طی ماه‌های اخیر صحنه تظاهرات ضدصهیونیستی نبوده باشد. به تبع آن دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی نیز حداقل در مقام اعلام موضع زبان به انتقاد یا محکومیت این جنایات گشوده‌اند؛ موضعی که با عصبانیت و واکنش‌های عجیب صهیونیست‌ها مواجه شده است.
موضع و سخنان مقامات رژیم تل‌آویو در قبال سازمان ملل موجب شگفتی بسیاری شده است. «گیلاد آردان» نماینده این رژیم در سازمان ملل چندی پیش پس از رأی مجمع عمومی به عضویت دائم فلسطین، منشور ملل متحد را در دستگاه خردکن کاغذ انداخت.
پس از آن نمایندگان پارلمان رژیم اسرائیل (کنست) طرحی را برای تروریستی خواندن آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) تصویب کردند که اقدامی بی‌سابقه در جهان است که یک نهاد زیرمجموعه سازمان ملل «سازمان تروریستی» توصیف شود، آن هم نهادی که تنها کارویژه آن امدادرسانی به غیرنظامیان جنگ‌زده است. درج نام رژیم اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل پس از 2 حمله وحشیانه، یکی به چادر آوارگان در رفح در 7 خرداد و دیگری حمله گسترده به اردوگاه النصیرات در 19 خرداد، صورت گرفت؛ جنایاتی که منجر به شهادت فجیع صدها زن و کودک همراه شد و تصاویر این جنایت، بسیاری را در سراسر جهان در بهت و شوک فرو برد اما سران رژیم اشغالگر همچون گذشته آن را از «تلفات جانبی» توصیف کردند و گویی اتفاقی نیفتاده است.
واکنش همراه با خشم و عصبانیت مقامات صهیونیست به اقدامات سازمان ملل، آن هم نهادی که بارها جانب اشغالگران را گرفته، حاوی پیام‌هایی است. مهم‌ترین پیام این است که رژیم صهیونیستی انتظاری جز حمایت و پشتیبانی از سازمان ملل ندارد؛ این نگاه مختص این رژیم نیست و تقریبا تمام غرب مبتلای آن است. در این راستا «کریم خان» دادستان دیوان کیفری بین‌المللی چندی پیش موضوع عجیبی را مطرح کرد. او گفت یکی از سران کشورهای غرب به او گفته است غرب، دادگاه لاهه را برای محکوم کردن کشورهای آفریقایی تشکیل داده است و قرار نیست این دادگاه غرب یا متحدان غرب را محاکمه کند!
بنابراین سازمان‌های بین‌المللی تا آنجایی برای جریان استکبار مشروعیت دارند که تأمین‌کننده منافع آن باشند، در غیر این صورت نامشروع تلقی خواهند شد.
موضوع دیگر ادعای مقامات رژیم صهیونیستی درباره «اخلاق‌مداری» ارتش این رژیم است؛ نتانیاهو اخیرا در واکنش به قرار گرفتن نام ارتش رژیم صهیونیستی در لیست سیاه سازمان ملل، بار دیگر ادعا کرد ارتش اسرائیل «اخلاق‌مدارترین ارتش دنیاست». او همچنین گفته است سازمان ملل با این اقدام خود را در «لیست سیاه تاریخ» قرار داد.
در این راستا به نظر می‌رسد معنا و مفهوم اخلاق در دید سران رژیم اشغالگر کاملا برگرفته از آموزه‌های صهیونیستی است به طوری که کشتار فلسطینی‌ها در نظر آنان کاملا امری پسندیده و یک وظیفه دینی قلمداد می‌شود. در این باره در روزهای ابتدایی جنگ غزه فیلمی از رقص و پایکوبی نظامیان اسرائیلی در شمال غزه منتشر شد که آنها به طور دسته‌جمعی می‌خواندند: «به میتسوا هلاخا عمل خواهم کرد و قوم عمالیق را نابود می‌کنم». میتسوا هلاخا اشاره به شریعت یهود دارد و «قوم عمالیق» نیز در نظر صهیونیست‌ها همان فلسطینی‌ها هستند که باید زنان و کودکان و حتی چارپایان‌شان کشته شوند. قوم عمالیق در فرهنگ یهود همان تجسم نیروی شیطانی است و دقیقا همین نگاه را اکنون نظامیان اسرائیلی به مردم فلسطین دارند که از کشتار زنان و کودکان و سالخوردگان اهل غزه هیچ ابا و عذاب وجدانی ندارند.
وقتی سران و مقامات صهیونیست درباره اخلاق‌مدار بودن ارتش خود سخن می‌گویند، منظور اخلاق از نگاه آنها، اخلاق برگرفته از آموزه‌های صهیونیسم است به طوری که به خاک و خون کشیدن مردم بی‌دفاع غزه، یک مأموریت الهی و یک امر اخلاقی برای اشغالگران است. دقیقا بر اساس همین آموزه‌های صهیونیسم است که بسیاری، صهیونیست‌ها را لکه ننگ بشریت توصیف کرده‌اند.
 

Page Generated in 0/0059 sec