printlogo


کد خبر: 286318تاریخ: 1403/3/23 00:00
اخبار

میهمانی بزرگ غدیر از میدان امام حسین(ع) تا آزادی
میهمانی بزرگ غدیر امسال نیز در حد فاصل خیابان دماوند تقاطع سبلان تا میدان آزادی از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برگزار می‌شود. سامان زارع، سخنگوی این مراسم مردمی در این باره گفت: سیاست‌های راهبری میهمانی غدیر عبارت است از تکثیر و تعمیم حرکت به همه استان‌ها و اکثر شهرستان‌های کشور،  تعمیم الگوی جشن غدیر تهران به عرصه بین‌الملل و کشورهای اسلامی، تمرکز ویژه بر تولید و توزیع محتواهای فاخر و جذاب در جشن، تلاش در جهت مشارکت‌جویی بیشتر مردمی در قالب طراحی و اجرای خرده‌پویش‌های مردمی، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها (برنامه‌های ویژه و هیجان‌انگیز) و ویژه برنامه‌ها. وی افزود: امسال با استقبال بالای مواکب مردمی مواجه هستیم، طوری که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است. 2200 موکب خدمت‌رسان و فرهنگی در این برنامه حضور دارند. همچنین بزرگ‌ترین شهر اسباب‌بازی خیابانی دنیا در طول 12 کیلومتر در مراسم غدیر پیش‌بینی شده است.
***
درخواست استخدام ۸۸ هزار نفر در وزارت بهداشت
مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت با تاکید بر تامین نیروی انسانی جایگزین نیروهای خروجی و بازنشسته، از ارائه درخواست جذب ۸۸ هزار نفر به سازمان امور استخدامی خبر داد. سیف‌الله مرادی با بیان اینکه در طول 3 سال گذشته ۳۶ هزار نیروی انسانی در وزارت بهداشت بازنشسته شده‌اند، گفت: طی این مدت مجوز جایگزین کردن نیروهای بازنشسته به وزارت بهداشت داده نشده که مکاتبات لازم به همراه ارائه جزئیات و نقطه محل نیروهای بازنشسته با سازمان اداری و استخدامی کشور انجام شده است. وی افزود: 2 روز پیش جلسه مفصلی با مسؤولان سازمان اداری و استخدامی داشتیم و مقرر شد مجوز استخدام نیروهای جایگزین به وزارت بهداشت داده شود، همچنین تأمین نیروهای مورد نیاز پروژه‌های جدید حوزه سلامت شامل تخت‌های بیمارستانی، پروژه‌های بهداشتی و اورژانس که از ابتدا تا پایان سال افتتاح می‌شود نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برای پروژه‌های جدید حوزه سلامت که امسال افتتاح می‌شود به ۵۲ هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی در رسته‌های مختلف نیاز داریم که درخواست آن را به سازمان اداری و استخدامی ارائه کرده‌ایم و در حال کارشناسی این سازمان است. مرادی تصریح کرد: نظر سازمان اداری و استخدامی استخدام ۲۵ هزار نیروی انسانی است اما نیاز ما در سال جاری و همچنین جایگزینی نیروهای بازنشسته به ترتیب ۵۲ هزار و ۴۰۰ نفر و همچنین ۳۶ هزار نفر است و تلاش ما، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز با دریافت مجوز از سازمان‌های مرتبط است.
***
آزادی تمام زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد زیر ۱۰۰ میلیون تومان
با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و اختصاص ٥٣ میلیارد تومان از سوی این ستاد، تمام زندانیان نیازمند جرائم مالی غیرعمد زیر ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شدند. در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از خانواده زندانیان، با پرداخت مبلغ ۵۳ میلیارد تومان به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، زمینه آزادی تمام زندانیان نیازمند جرائم مالی غیر عمد زیر ۱۰۰ میلیون تومان در سراسر کشور فراهم شد. همچنین با تفاهم صورت‌گرفته با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، با تأمین اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، 1000 طرح اشتغال خرد و خانگی برای زندانیان آزاد شده و خانواده زندانیان از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال اجرایی می‌شود.  بر اساس این تفاهم، تعداد ۱۰ هزار پابند الکترونیک با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی و با تأمین اعتبار ۳۰ میلیاردتومانی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به سازمان زندان‌ها تحویل شد. با اجرای این طرح، مشکل کمبود پابند الکترونیک در کشور برطرف شد.

Page Generated in 0/0061 sec