printlogo


کد خبر: 286342تاریخ: 1403/3/24 00:00
اخبار

«اخت‌الرضا» در سینماهای بغداد روی پرده می‌رود
فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» به کارگردانی سیدمجتبی طباطبایی و تهیه‌کنندگی سیدمجتبی طباطبایی و جعفر ادیب، پس از اکران‌های بین‌المللی در لبنان، پاکستان و استرالیا، در جدیدترین حضور خود قرار است در سینماهای بغداد نیز به نمایش درآید.
به این ترتیب این فیلم که به داستان سفر حضرت فاطمه معصومه(س) از مدینه تا قم و حوادث تاریخی و توطئه‌های مأمون می‌پردازد، از ۱۶ ژوئن برابر با ۲۷ خرداد و همزمان با ۹ ذی‌الحجه که مصادف با شب عید قربان است، به مدت ۲۰ روز در مسرح الوطنی و سینما الرشید کشور عراق به نمایش در‌می‌آید.
 «اخت‌الرضا» که محصول سازمان سینمایی سوره است و با مشارکت آستان حضرت معصومه(س) و عتبه حسینیه ساخته شده است، همچنین در شهر کربلا طی یک اکران خصوصی با حضور مسؤولان عتبات عالیات نمایش داده می‌شود.
***
کنسرت سامان احتشامی در رشت
سامان احتشامی، نوازنده پیانو پس از ۵ شب اجرا در تالار رودکی تهران، این ‌بار تور کنسرت‌هایش را از شهر رشت آغاز می‌کند.
این هنرمند به همراه عمران فروزش، نوازنده تمبک ساعت ۲۱:۳۰ روز ۳۱ خردادماه در تالار مرکزی شهر رشت روی صحنه می‌روند. قطعات رپرتوار این کنسرت‌ها ترکیبی از محبوب‌ترین ساخته‌های همایون خرم و سامان احتشامی است و در کنار آن آثار دیگری متناسب با حال و هوای هر شهر نواخته خواهد شد. سامان احتشامی درباره این کنسرت توضیح داد: یکی از دلایلی که دلم می‌خواست در رشت کنسرت داشته باشم، این بود که نخستین هنرستان موسیقی کشور در این شهر افتتاح شده‌ است و مردمانی با فرهنگ و اصیل دارد.
وی عنوان کرد: بزودی تاریخ و مکان اجراهای دیگر را نیز اعلام خواهم کرد. اولویتم این است کنسرت‌های گوناگونی در استان‌های مختلف کشور برای هموطنان عزیزم داشته باشم.
***
قسمت جدید «بازی‌های گرسنگی» در راه سینما
پیش‌درآمد جدید فیلم «بازی‌های گرسنگی» در سال ۲۰۲۶ بر اساس رمان جدید نوشته «سوزان کالینز» راهی سینماها خواهد شد.
پس از اینکه قسمت جدید «بازی‌های گرسنگی» با عنوان «تصنیف مرغ‌های آوازخوان و مارها» نوامبر سال گذشته به فروش ۳۳۷ میلیون دلار در گیشه جهانی رسید، کمپانی لاینزگیت عنوان کرد این فیلم می‌تواند آخرین قسمت از این مجموعه فیلم نباشد.
«آدام فوگلسون» رئیس گروه سینمایی استودیو لاینزگیت در آن زمان گفت: «این فیلم مجموعه‌ای از احتمالات بی‌پایان را باز کرد و به همین منظور سوزان کالینز در حال نوشتن کتاب جدیدی به نام «طلوع خورشید در درو» است».
این فیلم اقتباسی ۲۰ نوامبر ۲۰۲۶ وارد سینماها خواهد شد. «فرانسیس لارنس» که تاکنون تمام قسمت‌های «بازی‌های گرسنگی» را کارگردانی کرده، در حال مذاکره برای کارگردانی این قسمت جدید نیز است.
***
«اصفهان، شهر کودکان لهستانی» به چاپ دوم رسید
کتاب «اصفهان، شهر کودکان لهستانی» که مجموعه خاطرات کودکان لهستانی مهاجری است که از اردوگاه‌های کار اجباری سیبری به ایران آمدند، به ‌تازگی توسط انتشارات نگارستان اندیشه به چاپ دوم رسیده است.
در جریان جنگ دوم جهانی و در اصفهان، با حمایت نهادها و شهروندان حدود 20 مدرسه و خوابگاه برای این کودکان افتتاح شده بود و عمارت‌های خصوصی، صومعه‌ها و مدارس به یتیم‌خانه و بیمارستان و مدرسه تبدیل و ۳ ‌هزار کودک لهستانی در اصفهان ساکن شدند. زندگی در اصفهان برای کودکان لهستانی به گفته خودشان تجربه‌ای واقعا بهشتی بوده است.
این کتاب دارای عنوان بهترین کتاب لهستانی چاپ‌شده در خارج از لهستان و برنده جایزه اتحادیه نویسندگان لهستانی خارج از کشور است و در انجمن دانش‌آموزان سابق مدارس لهستانی اصفهان و لبنان و لندن تهیه شده که با ترجمه هانیه مهرمطلق توسط موسسه نگارستان اندیشه در ۱۶۹ صفحه چاپ شده است.
***
فراخوان جشنواره ملی رسانه‌های ایران منتشر شد
فراخوان بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران با شعار «فردا خبریست!» منتشر شد. پس از استقبال اهالی رسانه از بیست‌ویکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران که سال گذشته پس از وقفه 10 ساله برگزار شد، بیست‌ودومین دوره این جشنواره با رویکرد محوری «توجه ویژه به تحولات نوین رسانه‌ای» برگزار خواهد شد.
در فراخوان این دوره از جشنواره ملی رسانه‌های ایران چنین آمده است: «ضمن گرامیداشت یاد سید شهیدان خدمت، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان شهیدشان، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ارج نهادن به تلاش‌ها و فعالیت‌های اصحاب رسانه، ایجاد رقابت سالم و ارتقای استانداردهای رسانه‌نگاری در کشور، بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران را برگزار می‌کند.
از تمام اصحاب فرهیخته رسانه دعوت می‌شود آثار تولیدی منتشر شده خود در مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی را در قالب‌ها، بخش‌ها و موضوعات اعلامی از طریق سامانه rasaneh.pressfestival.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند».

Page Generated in 0/0049 sec