printlogo


کد خبر: 286349تاریخ: 1403/3/24 00:00
دور دنیا

بلینکن: حماس اصلاحات زیادی را برای توافق آتش‌بس پیشنهاد کرده است
وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه قطر در دوحه از ارائه طرح‌ها و ایده‌های اداره غزه طی روزهای آینده خبر داد. به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در کنار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه و نخست‌وزیر قطر، دوحه را «شریکی خستگی‌ناپذیر» توصیف کرد که برای صلح تلاش می‌کند. بلینکن گفت دستیابی به یک توافق «امکان‌پذیر» است و افزود: معتقدم لازم است تمام تلاش خود را برای انجام آن انجام دهیم اما هیچ تضمینی وجود ندارد. قطر همیشه در دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه شریک بوده است. ما در تلاش هستیم تا مسیری را با هدف پایان دادن به این جنگ و سپس بازسازی غزه فراهم کنیم. تقریبا تمام جهان، از پیشنهاد آتش‌بس (رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن) حمایت کرده است. وی افزود: در هفته‌های آینده، ایده‌هایی برای نحوه اداره غزه پس از پایان جنگ برای بخش‌های کلیدی، مثل مدیریت حکومت، امنیت و بازسازی (در غزه) ارائه خواهیم کرد. ما برای افزایش جریان کمک‌ها به غزه، محافظت از غیرنظامیان و آزادی اسیران تلاش می‌کنیم. بلینکن با این ادعا که «حماس اجازه نخواهد داشت برای آینده این منطقه و مردم آن تصمیم‌گیری کند»، گفت: می‌توانیم با برخی اصلاحات پیشنهادی حماس کار کنیم، در حالی که برخی دیگر قابل پذیرش نیستند. بلینکن بدون ذکر جزئیات گفت: حماس اصلاحات زیادی را برای توافق آتش‌بس که قابل اجرا نیستند پیشنهاد کرده و ما درباره آن اصلاحات بحث کردیم. ما به همکاری با شرکای خود در قطر و مصر برای دستیابی به توافق ادامه خواهیم داد.
***
نبیه بری: آسمان دیگر فقط برای اسرائیل نیست
رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد مهم‌ترین دستاورد حزب‌الله در جنگ این است که «آسمان دیگر فقط برای اسرائیل نیست». نبیه بری تأکید کرد: از همان روز اول درگیری‌ها پیام‌هایی به ما درباره نگرانی درباره گسترش جنگ می‌رسید و این درست است اما ما نمی‌ترسیم و به تهدیدات عادت داریم. مهم‌ترین دستاورد حزب‌الله در این جنگ این است که آسمان دیگر فقط برای اسرائیل نیست. طبق گزارش روزنامه «اللواء» لبنان، وی درباره روز بعد از جنگ در لبنان گفت: زمانی که جنگ غزه متوقف شود در لبنان نیز جنگ اتوماتیک‌وار متوقف می‌شود. ما به قواعد درگیری و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند هستیم اما اسرائیل از اجرای آن سر باز می‌زند. وی افزود: از سال ۲۰۰۶ تا قبل از عملیات توفان الاقصی سازمان ملل بیش از ۳۰ هزار نقض این قطعنامه توسط اسرائیل را ثبت کرد. از زمان آغاز جنگ غزه، مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.
***
انتشار تصاویر غیراخلاقی یک وزیر نژادپرست صهیونیست
فعالان صهیونیست تصاویری غیراخلاقی‌ای را از یک وزیر نژادپرست صهیونیست که قبلا گفته بود به نابودی نوار غزه افتخار می‌کند، منتشر کردند. فعالان صهیونیست در شبکه‌های ارتباط اجتماعی تصاویر غیراخلاقی جنسی را از «می گولان» وزیر برابری اجتماعی و امور زنان رژیم صهیونیستی منتشر کردند. کاربران این شبکه‌ها اعلام کردند یک افسر شاباک تصاویر غیراخلاقی را از این وزیر و «تالی گوتلیف» عضو حزب لیکود منتشر کرده است. می گولان، سیاستمدار و فعال اجتماعی اسرائیلی است که سوم ماه مه ۱۹۸۶ در تل‌آویو به دنیا آمد. وی ۳۸ سال دارد و دختر یک یهودی ارتدوکس است. وی با مادرش در جنوب تل‌آویو زندگی می‌کند. گولان پیش‌تر به عنوان سرکنسول نیویورک تعیین شده بود. این وزیر پیش‌تر گفته بود غزه برایش هیچ اهمیتی ندارد و تنها به سربازان صهیونیست اهمیت می‌دهد که «زندگی‌شان را به خطر می‌اندازند». وی که عضو حزب لیکود در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) است به نژادپرستی و اظهارات توهین‌آمیز علیه شهرک‌نشینان رنگین‌پوست نیز معروف است.
***
در ۱۱ روز بیش از ۸۰۰ فلسطینی در حملات اسرائیل شهید شدند
سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد از اول ژوئن بیش از ۸۰۰ نفر در حملات گسترده رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده‌اند. سازمان پزشکان بدون مرز سه‌شنبه اعلام کرد: از اول ژوئن (شنبه ۱۲ خرداد) در حملات گسترده هوایی و زمینی اسرائیل در غزه بیش از ۸۰۰ نفر کشته و حدود ۲۴۰۰ تن زخمی شده‌اند. دیگر امکان ندارد این را بپذیریم که اسرائیل تمام اقدامات احتیاطی را در این جنگ اتخاذ می‌کند. این نهاد بین‌المللی تاکید کرد: «این حرف صرفا تبلیغ است. حملات هولناک اخیر در مرکز غزه منجر به درد و رنج غیرقابل قبولی شده است و نشان‌دهنده بی‌توجهی آشکار به زندگی فلسطینیان است». رژیم صهیونیستی اخیرا برای آزاد کردن اسرای خود جنایتی هولناک را در اردوگاه النصیرات و مناطق اطراف آن در مرکز نوار غزه انجام داد که به شهادت و زخمی شدن صدها تن منجر شد. سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد: حملات نظامی متعدد در هفته‌های اخیر منجر به هجوم تلفات گسترده مکرر به مراکز درمانی تحت حمایت این سازمان در رفح و منطقه مرکزی غزه شده است. اسرائیل باید فورا این قتل‌عام را متوقف کند و متحدان اسرائیل از جمله ایالات متحده، بریتانیا و کشورهای عضو اتحادیه اروپایی باید تمام تلاش خود را برای تأثیرگذاری بر اسرائیل برای توقف حملات به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در غزه انجام دهند.

Page Generated in 0/0071 sec