printlogo


کد خبر: 286350تاریخ: 1403/3/24 00:00
اخبار

انتقاد تند رسانه کروات از گزینه پرسپولیس
یکی از سایت‌های کرواسی به عملکرد «دراگان اسکوچیچ» در تیم‌ ملی زیر ۲۱ سال این کشور معترض شد. پس از جدایی اسکوچیچ از تیم‌ ملی فوتبال ایران، او با پیشنهاد هدایت تیم‌ ملی زیر ۲۱ سال کرواسی روبه‌رو شد و تصمیم گرفت کار خود را در کشورش پیگیری کند. اسکوچیچ از پیش از شروع جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تا امروز هدایت تیم جوانان کرواسی را عهده‌دار بوده است اما نتایج اخیر این تیم صدای رسانه‌های کرواسی را درآورده است. سایت «sportske.jutarnji» کرواسی درباره اسکوچیچ نوشت: تیم‌ ملی زیر ۲۱ سال کرواسی در ۲ دیدار دوستانه اخیر خود ۸ گل دریافت کرده و این در حالی است که این تیم برابر تیم‌های ابرقدرتی مانند فرانسه یا انگلیس بازی نکرده، بلکه حریفان شاگردان دراگان اسکوچیچ تیم‌های ایرلند و سوئد بوده‌اند. مشخصا تیمی که ۸ گل دریافت می‌کند، نظم و انضباط لازم را ندارد. درست است که تعداد زیادی از بازیکنان به دلیل مصدومیت از حضور در این ۲ بازی محروم شدند اما باز هم اسکوچیچ به اندازه کافی بازیکن خوب در اختیار داشت تا با ایرلندی‌ها یا سوئدی‌ها برابری کند و این نمی‌تواند پاسخی برای یک بازی بدون نظم و انضباط حرفه‌ای لازم باشد. این سایت در ادامه مطلب خود آورده است اسکوچیچ در حالی از «بورنا بولیان»، «آنتون ماتکوویچ» و «ایوان کویانوویچ» در این ۲ بازی استفاده نکرده که این بازیکنان جزو بهترین‌های کرواسی محسوب می‌شوند. در ادامه مطلب این سایت آمده است: اینکه آیا اسکوچیچ مربی شایسته‌ای برای تیم‌ ملی زیر ۲۱ سال است یا خیر را باید فدراسیون فوتبال کرواسی نظر دهد اما اگر او می‌خواهد به کار خود ادامه دهد، باید نظم و ترتیب به نیمکت خود دهد و دیدگاه خود را نسبت به بازیکنان جوان تغییر دهد. کاری که او اکنون انجام می‌دهد منطقی نیست. 
در روزهای اخیر پس از اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر عدم تمدید قرارداد «اوسمار ویرا» با باشگاه پرسپولیس از سوی مربی برزیلی به گوش می‌رسد، از دراگان اسکوچیچ به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی هدایت پرسپولیس نام برده می‌شود.
***
خرید ۱۱ میلیون یورویی الدحیل
الدحیل برای جذب لوئیس آلبرتو از لاتزیو 11 میلیون یورو پرداخت کرد. به گزارش ایسنا، الدحیل قطر فصل نقل و انتقالات تابستانی را توفانی آغاز کرد و لوئیس آلبرتو، بازیکن باتجربه لاتزیو را با به خدمت گرفت. این قرارداد ۳ ساله و به ارزش 11 میلیون یورو اعلام شده است. این بازیکن اسپانیایی از سال ۲۰۱۶ در لاتزیو بازی می‌کند. او سابقه پوشیدن پیراهن لیورپول و سویا را هم در کارنامه دارد. آلبرتو قرار است در کنار کوتینیو بازی کند.
***
اولتیماتوم عربستان به گران‌‌ترین مربی جهان
روبرتو مانچینی، سرمربی سرشناس عربستان به دلیل کسب نتایج ضعیف در لبه پرتگاه قرار گرفت. «مانچینی باید اخراج شود»؛ این اظهارات محمد السویلم، پیشکسوت فوتبال عربستان بعد از باخت تیم‌ ملی این کشور مقابل اردن با نتیجه 2 بر یک بود. به گزارش فارس، مانچینی در تیم‌ ملی عربستان در 14 بازی تنها 6 برد کسب کرده و در 4 بازی باخته و 4 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. یعنی آمار برد سرمربی سابق ایتالیا روی نیمکت سعودی‌ها کمتر از 50 درصد است. روبرتو مانچینی سابقه درگیری با سعودی‌ها را هم دارد. سرمربی سابق ایتالیا در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 قطر با چندین بازیکن کلیدی این تیم مثل سلمان الفرج درگیر شد. سرمربی ایتالیایی 3 بازیکن کلیدی عربستان را برای مبارزه با بازیکن‌سالاری اخراج و حاشیه‌های زیادی را برای این تیم در جام ملت‌ها ایجاد کرد. مانچینی با دستمزد سالانه 30 میلیون یورو گران‌ترین مربی فوتبال در جهان به شمار می‌آید. نشریه سعودی اسپورت می‌نویسد مانچینی همچنان به سبکی ادامه می‌دهد که جواب نمی‌گیرد و روی سیستم اشتباه خودش اصرار دارد. این رسانه عربستانی گزارش داد فدراسیون فوتبال به مانچینی اولتیماتوم داده و در صورت عدم موفقیت تیم، تصمیم نهایی درباره آینده‌اش را خواهد گرفت.
***
تن‌هاخ در یونایتد ماندنی شد
با وجود آنکه گمانه‌زنی‌های زیادی درباره اخراج اریک تن‌هاخ از منچستر یونایتد وجود داشت اما این باشگاه در نهایت تصمیم گرفت به کار با این سرمربی هلندی ادامه دهد. منچستریونایتد در فصلی که گذشت نتوانست انتظارات را برآورده کند؛ بویژه در لیگ جزیره که نمایش کابوس‌واری داشت. گمانه‌زنی‌ها درباره اخراج تن‌هاخ زیاد بود و حتی باشگاه با گزینه‌های جایگزینی او هم وارد مذاکره شد اما به نوشته اتلتیک، در نهایت باشگاه منچستریونایتد تصمیم گرفت به تن‌هاخ اعتماد کند و به این ترتیب بحث جدایی مرد هلندی منتفی شد و او فصل بعد هم سرمربی شیاطین سرخ خواهد بود. منچستریونایتد در فصلی که گذشت توانست یک جام به دست آورد. شیاطین سرخ در فینال جام حذفی با نتیجه ۲ بر یک سیتی را شکست دادند و جام قهرمانی را بالای سر بردند. همین قهرمانی در نهایت باعث شد تن‌هاخ یک فصل دیگر به کار خود ادامه دهد.

Page Generated in 0/0066 sec