printlogo


کد خبر: 286361تاریخ: 1403/3/24 00:00
اخبار

برخورد با استفاده‌کنندگان از جوش‌ شیرین در نان
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه استفاده از جوش‌ شیرین برای پخت نان ممنوع است، گفت: در صورت بروز تخلف، بر اساس نوع تخلف انجام شده با متخلفان برخورد می‌شود. دکتر جعفر جندقی با بیان اینکه میزان نمک مورد استفاده در نان به‌طور مداوم مورد ارزیابی و پایش قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر تمام بازرسان وزارت بهداشت که نانوایی‌ها را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند به دستگاه شوری‌سنج مجهز هستند و میزان شوری نان بلافاصله مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. وی درباره استفاده از جوش‌ شیرین در پخت نان هم خاطرنشان کرد: تمام بازرسان وزارت بهداشت که نانوایی‌ها را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند علاوه بر دستگاه شوری‌سنج به دستگاه «پی‌اچ متر» مجهز هستند و اگر یک نانوایی از جوش شیرین برای پخت نان استفاده کند، مشخص می‌شود. به عبارت دیگر، اگر جوش شیرین برای پخت نان استفاده شده باشد به وسیله دستگاه‌های در اختیار بازرسان غربالگری انجام می‌شود و موارد مشکوک به آزمایشگاه‌های مواد غذایی ارسال می‌شود. وی افزود: در صورتی که نانوایی‌ها از جوش شیرین به‌ جای «خمیر مایه» استفاده کنند با متخلفان برخورد می‌شود. برخورد بر اساس چک‌لیست‌ها با متخلفان انجام می‌شود و متخلفان در صورت تکرار تخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.  
***
تأمین انسولین قلمی برند طی چند هفته آتی
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو از تامین انسولین قلمی برند ظرف چند هفته آتی خبر داد. دکتر سیدحیدر محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با افزایش اقبال بیماران مبتلا به دیابت به انسولین‌های قلمی در سال‌های گذشته، برای تامین این نوع دارو کاملا وابسته به کشورهای دیگر بودیم. وی افزود: در سال‌های اخیر با ورود شرکت‌های مختلف دانش‌بنیان به حوزه تولید انسولین‌های قلمی، امروز انواع انسولین‌های قلمی در کشور تولید می‌شود. در حال حاضر ۲ شرکت در حال تولید انسولین هستند و ۲ شرکت دیگر هم به آن اضافه می‌شوند. معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه میزان تولید داخل انسولین قلمی هنوز در حد تامین بازار داخلی نیست، تصریح کرد: به همین دلیل بخشی از انسولین‌های قلمی مورد نیاز بیماران از مسیر واردات تامین می‌شود. وی گفت: متاسفانه گاهی برخی پزشکان ممکن است نوع خاصی از انسولین قلمی را تجویز کنند که برند خارجی باشد و به دلیل آنکه ما در راستای حمایت از تولید داخل سهم کمتری از بازار را به آنها اختصاص می‌دهیم، تصور عدم دسترسی به وجود می‌آورد. معاون وزیر بهداشت افزود: اخیرا یکی از انسولین‌های قلمی برند به دلیل مشکلات تولید در شرکت تولیدکننده خارجی دچار کمبود جهانی شده بود که طبق اقدامات انجام شده، ظرف چند هفته آینده کمبود انسولین قلمی برند نیز رفع خواهد شد. 
***
آزادی ۶۵۰ زندانی جرائم غیرعمد
۶۵۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند. ستاد دیه کشور اعلام کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از خانواده زندانیان جرائم غیرعمد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با پرداخت مبلغ ۵۳ میلیارد تومان به ستاد مردمی دیه، زمینه آزادی ۶۵۰ زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی کمتر از یکصد میلیون تومان را که روند شناسایی آنها تا تاریخ یکم خرداد سال‌ جاری انجام شده بود، فراهم کرد. بدهی این زندانیان غیربزهکار رقمی معادل ۱۰ هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال بود که رقمی نزدیک به ۲ هزار میلیارد ریال را شکات خصوصی در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها گذشت کرده و افزون بر ۷ هزار از محکوم‌به پس از ارائه معاضدت‌های قضایی از سوی ستاد مردمی دیه در قالب قبولی «دادخواست اعسار» یا «تعدیل اقساط بدهی» از اصل مطالبات حقوقی کسر شد. در تامین الباقی مبلغ مورد نیاز برای آزادی، ۲۹۰ میلیارد ریال را خانواده خود زندانیان تامین کرده و باقیمانده را ستاد دیه و ستاد اجرایی بالسویه پرداخت کرده‌اند. سهم ستاد اجرایی اجرایی فرمان حضرت امام از این مشارکت مبلغ ۵۰۲ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال بوده است و با احتساب تسهیلات بدون سود و تخصیص منابع مردمی تحت اختیار، اعتباری معادل ۵۰۱ میلیارد و ۸۱ میلیون ریال از سوی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت شده است.
***
«میدان جی» به مدت یک‌ سال مسدود می‌شود
میدان جی، برای ساخت ادامه امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) و به منظور تسهیل در عبور و مرور و کاهش بار ترافیک، به مدت یک ‌سال با مجوز شورای تأمین شهرستان تهران مسدود خواهد شد. با توجه به اهمیت پروژه امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) به عنوان یکی از کلان‌پروژه‌های شهری پایتخت و ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق و به‌‌موقع به شهروندان محترم، به اطلاع می‌رساند برای ادامه عملیات عمرانی این پروژه و تکمیل هرچه سریع‌تر آن، میدان جی در زمان‌بندی مشخصی مسدود خواهد شد. بر این اساس، با مجوزی که از سوی شورای تامین شهرستان تهران صادر شده است، میدان جی در انتهای بزرگراه یادگار امام(ره) به مدت یک ‌سال مسدود خواهد شد که شهرداری تهران نیز با همکاری پلیس راهور و دستگاه‌های مرتبط، تردد و مسیر جایگزین را مشخص کرده است. 
***
مرگ تلخ دختر 8 ساله در پی حمله سگ
مرگ تلخ «ضحی» 8 ساله با حمله سگ همه را متاثر کرد. ضحی دختربچه 8  ساله نکایی که اوایل خرداد امسال دچار حمله سگ شده بود، عصر دیروز در بیمارستان درگذشت. به گفته پزشک معالج، علت فوت ضحی هاری سگ اعلام شد و نمونه دوم برای درجه هاری به آزمایشگاه فرستاده شد. عمق فاجعه برای خانواده کودک نکایی قابل تصور نیست، چرا که تنها فرزند خانواده به علت بی‌تدبیری مسؤولان مربوط و عدم پیگیری جمع‌آوری سگ‌های ولگرد که در شهرهای کوچک و بزرگ رها هستند، در پی حمله و گازگرفتگن سگ، جانش را از دست داد.

Page Generated in 0/0049 sec