printlogo


کد خبر: 286371تاریخ: 1403/3/24 00:00
اخبار

قالیباف: برنامه هفتم توسعه نتیجه کار مشترک بین دولت و مجلس بود
محمدباقر قالیباف در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری»  در توضیح مراحل تصویب برنامه هفتم توسعه گفت: ابتدای شروع دولت سیزدهم، دولت شهید رئیسی همزمان با انتهای برنامه ششم بود که تصمیم گرفته شد به مدت ۲ سال تمدید شود.
کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری با بیان اینکه «برنامه هفتم رفتار سیستمی و مدیریت قوی می‌خواهد» گفت: برنامه هفتم میثاق ملی همه ما خواهد بود؛ هر کسی که رئیس‌جمهور شود باید برنامه هفتم را برای اجرا دنبال کند. وی یادآور شد: دهه ۹۰ رشد نقدینگی ۲۶ برابر اما رشد اقتصادی کمتر از یک درصد بود که مشکلاتی ایجاد کرد. آن زمان دولت وقت معتقد بود ضرورتی برای تصویب برنامه در مجلس نیست و دولت خودش تصویب و اجرا می‌کند، لذا ما مصر به اجرای برنامه هفتم هستیم تا از مسابقه پیشرفت در مقایسه با بقیه کشورها عقب نمانده و مسیر را طی کنیم.
وی با بیان اینکه با برنامه هفتم توسعه زندگی کرده است، گفت: قریب به ۱۲۰ ساعت در صحن مجلس و چندین هفته در کمیسیون تلفیق بحث شده و صدها جلسه بین دولت و مجلس بود، لذا امیدواریم با اجرای دقیق برنامه هفتم بتوان مشکلات را حل و فصل کرد.
قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «زنجیر به پای تولید بسته‌ایم» گفت: باید زنجیره تولید و بازار سرمایه را درست کنیم؛ وقتی دولت در بازار سرمایه دست می‌برد و دستوری از شرکت‌های بزرگ پول برمی‌دارد، چطور بازار سرمایه می‌خواهد از سرمایه‌های خرد جذب سرمایه کند. در نتیجه بخش خصوصی و صندوق‌های سرمایه و پروژه‌ها شکل نمی‌گیرد؛ اینها در برنامه هفتم به طور دقیق برنامه‌ریزی شده و قابلیت اجرا دارد.
***
زاکانی: پاسخگوی مسؤولیت‌های ۴۵ سال گذشته‌ام هستم
نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: پاسخگوی هر مسؤولیتی که در 45 سال گذشته داشتم، هستم.
علیرضا زاکانی با حضور در برنامه «صف اول» شبکه خبر اظهار کرد: سال 82 به دعوت دوستانم در انتخابات مجلس شرکت کردم و دوره‌های هفتم تا نهم در مجلس بودم. مسؤولیت‌های نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰، هیات‌رئیسه مجلس،‌ هیات‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات و فراکسیون‌های مختلف و رئیس کمیسیون برجام هم بودم. مجددا در مجلس یازدهم از قم به مجلس وارد شدم و به مرکز پژوهش‌های مجلس رفتم. امروز هم به عنوان شهردار تهران افتخار خدمت به مردم را دارم.
نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری تصریح کرد: پاسخگوی هر مسؤولیتی که در 45 سال گذشته داشتم، هستم و ده‌ها بار برای تحقق حق مردم به دادسرا و بیش از 8-7 بار دادگاه رفته‌ام.
وی ادامه داد: علت اصلی فسادهایی که یافتم ترک فعل و تعارض منافع بود. رعایت قانون را نکرده و ارتباطات نامناسب برقرار کردند. فساد، اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و همه جا هست. یک جا حتما بیشتر است و در جاهای دیگر کمتر. 
***
تأکید مخبر بر اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت در حوزه دیپلماسی
سرپرست ریاست‌جمهوری با تاکید بر اهمیت جمع‌بندی دستاوردهای دولت و اطلاع‌رسانی شایسته نسبت به آنها، عرصه دیپلماسی را از موفق‌ترین حوزه‌های کاری دولت مردمی با محوریت شخص شهید رئیسی و همراهی شهید امیرعبداللهیان دانست و به سرپرست وزارت امور خارجه ماموریت داد برای روایت هنرمندانه دستاوردهای دولت در عرصه دیپلماسی و تاثیرات آن بر بخش‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور اقدام کند.
 محمد مخبر در جلسه صبح دیروز (چهارشنبه) هیات دولت با اشاره به پرکاری، تلاش‌های موثر و دستاوردهای ارزشمند مدیریت شهید دکتر رئیسی، تیزبینی و اشراف ایشان در تشخیص اهم و مهم بودن مسائل کشور را عامل اصلی پیشرفت در انجام کارها و به نتیجه رسیدن اقدامات اساسی و مهم بر زمین مانده دانست و افزود: اگر چه این موفقیت‌های بزرگ دولت مردمی در زمان حیات رئیس‌جمهور شهید کمتر گفته می‌شد اما امروز بسیاری از افراد با سلایق سیاسی گوناگون لب به اعتراف گشوده و به موفقیت‌ها و اقدامات ثمربخش دولت اشاره می‌کنند.
***
وزیر دفاع: ورود به عرصه هواپیمای مسافری را دنبال می‌کنیم
وزیر دفاع گفت: رئیس‌جمهور شهید ماموریت ورود این وزارتخانه به ساخت هواپیمای مسافری را دادند و ما در حال پیگیری هستیم. به گزارش ایسنا، امیر آشتیانی در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: بودجه احداث آزادراه بوشهر - شیراز در حال تامین است.
وی ادامه داد: هواپیمای سیمرغ با سازمان هواپیمایی کشوری باید آزمون‌هایش را انجام دهد بعد وارد چرخه پروازی خواهد شد. فروند دوم این هواپیما نیز در حال آماده شدن است.
وزیر دفاع ادامه داد: رئیس‌جمهور شهید ماموریت ورود به ساخت هواپیمای مسافری را به وزارت دفاع دادند که در حال پیگیری هستیم. بخش‌هایی از این پروژه در داخل و بخش‌هایی از آن نیز از برخی کشورهای خارجی تامین می‌شود.

Page Generated in 0/0072 sec