printlogo


کد خبر: 286381تاریخ: 1403/3/24 00:00
افزایش ۳۰ درصدی کشف و کاهش ۲۰ درصدی وقوع سرقت در کشور
سرقت در سراشیبی

گروه اجتماعی: مبارزه با سرقت، اراذل و اوباش، قاچاق سلاح، برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و مدیریت اتباع بیگانه، همچنین جمع‌آوری معتادان متجاهر که پلیس توانسته است در این بخش‌ها به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد، ناشی از اثرات مطلوب ایجاد قرارگاه‌های جدید در فراجا و اجرای برنامه‌های کارشناسانه این نهاد برای حفظ امنیت و آسایش مردم است. به طور مثال فقط در بخش مبارزه با سرقت، کشف چنین معضلی سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش و وقوع سرقت در کشور نیز ۲۰ درصد کاهش یافته است.
فرمانده انتظامی کشور دیروز در حاشیه بیست‌وهفتمین همایش سراسری فرماندهان، مدیران و رؤسای انتظامی کشور با اشاره به نگرانی مردم از پدیده سرقت گفت: یکی از موضوعاتی که مردم را آزار می‌دهد، سرقت است که با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت، راه‌اندازی گشت‌های ویژه پلیس آگاهی، استفاده از پلیس‌های تخصصی، همچنین استفاده از پابندهای الکترونیک اقدامات خود را در این زمینه دنبال کردیم. سردار احمدرضا رادان با بیان اینکه استفاده از پابند الکترونیک در حال حاضر در 8 استان اجرایی شده است، گفت: ‌در نتیجه اقدامات انجام شده در قرارگاه مبارزه با سرقت، موضوع آمار کاملا شفاف شده است. همچنین شیب افزایشی سرقت نیز متوقف شده و امروز به سمت کاهش در حال حرکت هستیم. فرمانده فراجا ادامه داد: امروز خوشبختانه در حوزه وقوع سرقت ۲۰ درصد کاهش وقوع را داریم که عدد خوبی است اما قانع‌کننده نیست. همچنین در حوزه کشف سرقت هم افزایش ۳۰ درصدی را داریم که باز می‌تواند این آمار ارتقا یابد. رادان با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و راهپیمایی اربعین، اظهار کرد:‌ این 2 ماموریت مهم را پیش‌رو داریم و باید تامین امنیت آن مورد توجه جدی قرار گیرد. همچنین تسهیل سفر و ارائه تسهیلات هم مهم است. وی با اشاره به اهمیت امنیت انتخابات، گفت: امنیت انتخابات و مراسمی که به طور کلی در کشور برگزار می‌شود از کارویژه‌هایی است که فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی باید با تمام امکاناتش در خدمت مردم و ذی‌نفعان باشد. یکی از این کارویژه‌ها تامین امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری است. فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: حوزه امنیت انتخابات در 3 سطح یعنی قبل از انتخابات شامل مراسم، تبلیغات، میتینگ‌های قانونی در دستور کار است، همچنین نیروی انتظامی رصد می‌کند که در بین نامزدها و طرفداران آنها رفتار غیراخلاقی رخ ندهد. وی در ادامه افزود: موضوع دوم حین انتخابات است یعنی زمانی که مردم پای صندوق‌های رأی می‌روند تا نامزد مورد نظرشان را انتخاب کنند. تمام شعب و صندوق‌ها اعم از ثابت و سیار و همچنین مراکزی که از صندوق‌ها باید برای شمارش استفاده شود باید تحت کنترل، امنیت و نظارت باشند. مرحله آخر ماموریت انتظامی در انتخابات نیز شمارش آرا است که باید در امنیت کامل انجام و رئیس‌جمهوری انتخاب شود که در خدمت مردم باشد. فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: از مرز تا مرکز تمام همکاران من اعم از مرزبانی، انتظامی، یگان‌های تکاوری و سایر مجموعه آماده هستند که امنیت کامل و درخور شأن مردم را اجرا کنند. وی در پایان عنوان کرد: در حوزه عبور و مرور و کنترل تصادفات در نوروز توانستیم با وجود افزایش ترددی که بود کاهش ۱۰.۵درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی را داشته باشیم و این روند ادامه دارد.
* انجام بیش از ۱۶۷ هزار عملیات سایبری
گزارش‌های دریافتی، نشان از اثرات مطلوب قرارگاه‌های تشکیل‌شده فراجا در زمینه‌های مختلف خصوصاً سرقت دارد. جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تلاش نیروهای انتظامی باعث شده است شاهد کاهش ۲۰ درصدی سرقت در کشور نسبت به سال گذشته باشیم. سردار قاسم رضایی در بیست‌وهفتمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران فراجا که در محل ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: روح بلند شهدای خدمت را به این مجلس دعوت می‌کنیم تا با هم مروری بر عملکرد و خدمات انتظامی در سالی که گذشت داشته باشیم. وی در ادامه بیان کرد: گزارش‌های دریافتی، نشان از اثرات مطلوب قرارگاه‌های تشکیل‌شده در زمینه‌های مختلف خصوصاً سرقت دارد به طور که شاهد کاهش ۲۰ درصدی آن نسبت به سال گذشته هستیم. جانشین فرمانده کل انتظامی همچنین از افزایش سرمایه اجتماعی پلیس بر اساس گزارش‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس خبر داد و گفت: این امر حاکی از ریل‌گذاری انتظامی در مسیر درست است که ان‌شاءالله با اهتمام بیشتر و رفع نقاط ضعف ادامه خواهد یافت. وی افزود: از دیگر اقدامات شاخص انتظامی که در حوزه پلیس فتا رخ داده، انجام بیش از ۱۶۷ هزار عملیات در حوزه سایبر بوده است. سردار رضایی از دیگر اقدامات قرارگاه‌های انتظامی را مبارزه با قاچاق سلاح و جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز عنوان کرد و گفت: مدیریت اتباع بیگانه، مقابله با اراذل و اوباش و ناهنجاری‌های اجتماعی، برخورد با پلاک‌های مخدوش و خودروهای شوتی از جمله مواردی است که باید استمرار یابد. وی در ادامه به موضوع تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه کلانتری‌ها بخش اجرایی انتظامی هستند باید با سرعت در مسیر تحول قرار گرفته و یک از اهداف قرارگاه تحول کوپ‌ها افزایش رضایتمندی در ۴۲۰ واحد کلانتری و پاسگاه این مجموعه است. این مقام ارشد انتظامی به امنیت محله‌محور نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات را می‌توان از طریق محلات و تعامل با مردم رفع کرد و اکثر اقدامات در این حوزه ایجابی و مشارکتی خواهد بود. وی در ادامه آموزش را یکی از مهم‌ترین مقوله‌های هر واحد نظامی و انتظامی عنوان کرد و افزود: آموزش باید بر مبنای نیازسنجی و تخصصی و با برنامه‌ریزی مناسب انجام شود. سردار رضایی در پایان به اهمیت اجرای طرح‌های امنیت محله‌محور اشاره و از اقدامات قابل توجه در حوزه‌های مختلف مجموعه انتظامی تقدیر و تشکر کرد.

Page Generated in 0/0053 sec