printlogo


کد خبر: 286387تاریخ: 1403/3/26 00:00
اخبار

معرفی سرپرست پردیس تئاتر تهران طی حکمی از سوی مهرداد باقری، رئیس سازمان 
فرهنگی- هنری شهرداری تهران، علی عطایی به عنوان سرپرست پردیس تئاتر تهران معرفی شد. علی عطایی، فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس است و مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران را نیز در کارنامه خود دارد.
در متن این حکم چنین آمده است: «با توجه به تعهد، شایستگی و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «سرپرست پردیس تئاتر تهران» منصوب می‌شوید. شایسته است ضمن رعایت کامل قوانین، مقررات و کرامت اخلاقی و با حسن تدبیر، تعامل موثر و مثبت، نسبت به جلب مشارکت و همکاری نهادهای دولتی، شهری و تشکل‌های مردمی و بهره‌گیری از نظرات اندیشمندان، هنرمندان و نخبگان  آن حوزه و برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فاخر، جذاب و تاثیرگذار فرهنگی و هنری اهتمام ورزید. از پروردگار یکتا، پیروزی و توفیق روزافزون شما را خواستارم». وی همچنین سال‌هاست به عنوان بازیگر و تهیه‌کننده‌ تئاتر در عرصه‌ حرفه‌ای مشغول به فعالیت است.
***
«رک»، «رخ» و «رجیم» پروانه ساخت گرفتند
شورای صدور پروانه با ساخت آثار سینمایی با ۸ فیلمنامه موافقت کرد. فیلمنامه‌های: «رک» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی کاظم راست‌گفتار؛ «رجیم» به تهیه‌کنندگی میرولی‌الله مدنی، کارگردانی احسان همتی و نویسندگی محسن توحیدیان؛ «رخ (نام موقت)» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید نعمت‌الله و نویسندگی حمید نعمت‌الله و حسین فرخ‌زاده؛ «راننده شخصی» به تهیه‌کنندگی سیدعلی قائم‌مقامی، کارگردانی شاهد احمدلو و نویسندگی شاهد احمدلو و هومان فاضل شهرستانکی؛ «تصادف» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی قربان محمدپور؛ «باد سرد شمالی» به تهیه‌کنندگی احسان علیخانی و نقی نعمتی، کارگردانی هومن بهمنش و نویسندگی هومن بهمنش و احسان علیخانی و رضا طالب‌زاده؛ «صد دام» به تهیه‌کنندگی مجتبی رشوند، کارگردانی و نویسندگی پدرام امیری و مستند «مردمان آن سوی رودخانه» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی حبیب احمدزاده موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.
***
پنجمین پویش سفیر حسین(ع) آغاز به کار کرد
همزمان با قرار گرفتن در آستانه ایام عزاداری دهه اول محرم ۱۴۰۳ با هدف ترویج و عرضه کتاب در مساجد، هیئات، مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور پنجمین دوره از پویش سفیر حسین(ع) توسط انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی خوشه آغاز به کار کرد. هیئات مذهبی و مساجد در ایام ماه محرم می‌توانند با ثبت‌نام در پنجمین دوره از پویش سفیر حسین(ع) در مراسمات خود میز کتاب برگزار کنند. 
***
تخفیف«مبارک و خاتون پرده‌نشین» برای دانشجویان
نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» نوشته داوود فتحعلی‌بیگی، کارگردانی علی طربی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی که از ۲۱ خرداد ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفته ‌است، فروش روزهای جدید خود را با تخفیف ویژه دانشجویی آغاز کرد. در این نمایش کمدی ایرانی و سیاه‌بازی مهدی وثوقی، علی طربی، علی باهری، آرزو کریمی‌زند، محمدرضا صفری، محسن قصری، مریم مهریان و محمدرضا لوانی به ‌عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند و گروه موسیقی عبارتند از: مهدی محتشم نوازنده تنبک، مهرپاد زحمتکش نوازنده کمانچه، نوید نوبخت خواننده و نوازنده دف و رضا کیایی نوازنده دف. در خلاصه نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» آمده است: «قوام‌الدین که می‌خواهد به سفر حج برود، تمام امورات زندگی‌اش را به برادر کوچک‌تر می‌سپارد اما برادر او نااهل است و...»
***
امیرحسین فتحی و مهدی سلطانی با «شغال» همراه شدند
سریال نمایش خانگی «شغال» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی علی طلوعی بزودی وارد مرحله فیلمبرداری می‌شود و امیرحسین فتحی و مهدی سلطانی بازیگرانی هستند که تاکنون حضورشان در این سریال قطعی شده است. امیرحسین فتحی بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و سپس به نقش‌آفرینی در آثار سینمایی مثل «کیفر»، «پریناز»، «مزارشریف»، «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» و «کشتارگاه» و سریال‌هایی همچون «مدار صفر درجه»، «شاهگوش»، «شهرزاد»، «جیران» و «قطب شمال» پرداخت. سایر بازیگران سریال که همگی از چهره‌های شناخته شده هستند، بزودی معرفی می‌شوند.
***
«ماجرای سال آخر» در بمبئی روایت می‌شود
مستند «ماجرای سال آخر» ساخته مهدی جبین‌شناس در بخش مسابقه آثار مستند هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی روی پرده می‌رود. این مستند روایتی از روزهای شیوع ویروس کرونا در ایران است. شخصیت اصلی فیلم خانم سالم، معلم کلاس دوم در آخرین سال خدمتش گرفتار آموزش آنلاین شده است. او از خودش تصویر نمی‌فرستد و این موضوع باعث شده دانش‌آموزانش از درس عقب بمانند. مدیر مدرسه که نگران اوضاع است، برای فرستادن تصویر به خانم سالم فشار می‌آورد. دانش‌آموزان هم می‌خواهند تصویر معلم‌شان را ببینند اما خانم سالم رازی دارد که مانع انجام این کار می‌شود. جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی از امروز شنبه ۲۶ خرداد آغاز می‌شود و یک هفته ادامه دارد. فیلم «ماجرای سال آخر» در ۵ شهر هند (بمبئی، دهلی، کلکته، پونه و چنای) نمایش خواهد داشت و پس از این جشنواره، در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی کامبوج روی پرده می‌رود.

Page Generated in 0/0068 sec