printlogo


کد خبر: 286395تاریخ: 1403/3/26 00:00
اخبار

اتمام حجت تاج با باشگاه‌های فاقد ورزشگاه استاندارد
مهدی تاج در مراسم آغاز کلاس‌های مربیگری درجه A آسیا گفت: من از روزی که به فوتبال آمدم اعتقاد داشتم باید دوره‌های آموزشی را از کنفدراسیون فوتبال آسیا بگیریم و در ایران برگزار کنیم و این کار در حال تحقق است. اکنون ۳ دوره درجه A آسیا در ایران برگزار می‌شود و ما بیشتر کلاس‌های دانش‌افزایی را در ایران برگزار می‌کنیم. برای توسعه فوتبال از هیچ برنامه‌ای کوتاهی نخواهیم کرد. به گزارش ایرنا، رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: فوتبال یک پدیده خاص است و با هیچ پدیده اجتماعی دیگری قابل مقایسه نیست. هم بردهای این ورزش برجسته خواهد شد و هم باخت‌های آن. حاشیه‌های این رشته نیز در رسانه‌ها بازتاب زیادی دارد. رسانه‌های مکتوب و رسانه ملی نیز بیشتر برنامه خود را برای این رشته گذاشتند. من نمی‌دانم اگر فوتبال نبود تلویزیون چه نشان می‌داد؟
وی با اشاره به خیل علاقه‌مندان این رشته در ایران اظهار داشت: من چند شب پیش در خرم‌آباد بودم و دیدم در ورزشگاهی که ۱۰ هزار بلیت برای حضور در آن فروخته شده نزدیک به ۳۰ هزار نفر حضور دارند. خدا را شکر اتفاقی رخ نداد اما همیشه اینگونه نیست. از سال بعد دیگر این مشکلات را نخواهیم داشت. من چند دستورالعمل را برای باشگاه‌های لیگ برتری اعلام کردم که در صورت انجام نشدن لیگ برگزار نخواهد شد. فروش بلیت الکترونیک، شماره‌گذاری صندلی و نظارت بر تماشاگران از مهم‌ترین این دستورالعمل‌هاست.
تاج ادامه داد: اگر قرار باشد یک نفر حاشیه در ورزشگاه درست کند باید تنبیه شود اما قرار نیست به خاطر یک نفر تمام تیم و تماشاگران آن تنبیه شوند. یک کارگروه برای بررسی مشکلات ورزشگاه‌ها تشکیل و تمام کاستی‌ها به تیم‌ها اعلام شده است. اگر نتوانند آن را برطرف کنند حق میزبانی ندارند. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز بر برطرف شدن کاستی‌ها نظارت دارد.
وی با اشاره به استقبال گسترده از دوره مربیگری A آسیا گفت: خوشحالم که بزرگان فوتبال ایران در این دوره حضور دارند. این افراد در آینده می‌توانند مربیان بزرگی شوند. ما این دوره‌ها را برگزار کردیم تا دانش‌افزایی لازم شکل گیرد. الان حدود ۳ هزار مربی درجه یک داریم که این خود نشان از توسعه فوتبال دارد.
***
انتصاب سرمربی جدید تیم‌ ملی نوجوانان
در پی انتصاب حسین عبدی، سرمربی تیم‌ ملی نوجوانان به سرمربیگری تیم‌ ملی جوانان ایران، عباس چمنیان، به عنوان سرمربی جدید نوجوانان ایران منصوب شد. چمنیان که مربی‌ بازیکن‌ساز و مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیاست، در جام‌جهانی نوجوانان در سال ۲۰۱۷ موفق شد تیم ایران را با نتایج درخشان به جمع ۸ تیم برتر دنیا برساند.
قرعه‌کشی مرحله مقدماتی رقابت‌های زیر ۱۷ سال قهرمانی آسیا روز پنجشنبه در مالزی برگزار شد و تیم‌ ملی نوجوانان کشورمان در گروه A این مسابقات در کنار اردن، سوریه، هنگ‌کنگ و کره‌شمالی قرار گرفت. مسابقات گروه ایران، به میزبانی اردن برگزار می‌شود.
***
بیرانوند - پرسپولیس؛ باز هم فسخ؟!
پرسپولیسی‌ها اگر تا پایان خرداد مطالبات علیرضا بیرانوند را تسویه نکنند، او می‌تواند قراردادش را فسخ کند. پرسپولیس در شرایطی لیگ برتر فوتبال ایران را با قهرمانی به پایان رساند که حالا برخی بازیکنان این تیم که قراردادشان به پایان رسیده، ساز جدایی کوک کرده‌اند. در این بین صحبت‌هایی هم درباره احتمال جدایی علیرضا بیرانوند مطرح شده که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این موضوع رنگ و بوی جدی به خود گرفته است. به گزارش ایسنا، بیرانوند یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد اما در قرارداد او ‌بندی وجود دارد که می‌تواند بار دیگر مانند فصل گذشته، فسخ یکطرفه قرارداد از سوی این دروازه‌بان ملی‌پوش را در پی داشته باشد. در این بند به صراحت ذکر شده است در صورت تسویه نشدن مطالبات این بازیکن در مدت ۱۵ روز بعد از پایان فصل، او می‌تواند یکطرفه قرارداد خود را فسخ کند و جدا شود. این یعنی پرسپولیس تنها تا پایان خرداد فرصت دارد با بیرانوند تسویه حساب کند. مطالبات بیرانوند از پرسپولیس ۱۲ میلیارد تومان است.
***
پاستورلو: طارمی بسیار دوست‌داشتنی است
مدیر برنامه سرشناس ایتالیایی از مهاجم تیم‌ ملی فوتبال کشورمان تمجید کرد.
فدریکو پاستورلو که اخیرا عکسی از خود و مهدی طارمی در شهر میلان منتشر کرد که نشان می‌داد مهاجم تیم‌ ملی کشورمان برای نهایی کردن فرآیند پیوستنش به اینتر به ایتالیا سفر کرده است، از مهاجم ۴ فصل اخیر پورتو تمجید کرد. طارمی 31 ساله پس از ۴ سال حضور موفق در پورتو به عنوان بازیکن آزاد به نراتزوری پیوست. طرفین از ماه‌ها پیش با یکدیگر به توافق رسیده‌اند و طارمی با قراردادی ۲ ساله با قابلیت تمدید برای سال سوم به اینتر پیوسته و گفته می‌شود دستمزدش هم 3.5 میلیون یورو در سال خواهد بود. به گزارش تسنیم، فدریکو پاستورلو درباره خرید جدید اینتری‌ها گفت: طارمی بی‌صبرانه منتظر شروع کارش در اینتر است. او ماه‌ها پیش انتخاب خود را انجام داد. طارمی یکی از موکلان من نیست، من فقط به عنوان واسطه، انتقال او را تسهیل کردم اما با مهدی وقت گذراندم و باید بگویم او پسری بسیار دوست‌داشتنی است. طارمی در اینتر خیلی خوب جا خواهد افتاد و مطمئن هستم هواداران از داشتن او بسیار خوشحال خواهند شد.
طارمی که فصل اخیر در 35 بازی برای پورتو به میدان رفت و آمار 11 گل‌ زده و 7 پاس‌گل را از خود برجا گذاشت، در مجموع در 182 بازی برای پورتو به میدان رفت و آمار شگفت‌انگیز 91 گل‌ زده (هر ۲ بازی یک گل) و 56 پاس‌ گل را از خود به ثبت رساند.
شماره ۹ تیم‌ ملی فوتبال ایران در این مدت به پورتو برای کسب ۷ جام از جمله یک قهرمانی در لیگ برتر پرتغال و ۳ قهرمانی در جام حذفی پرتغال کمک کرد.

Page Generated in 0/0067 sec