printlogo


کد خبر: 286397تاریخ: 1403/3/26 00:00
امروز سپاهان و گل‌گهر در اصفهان و آلومینیوم و مس رفسنجان در اراک برای صعود به فینال جام حذفی رویاروی هم قرار می‌گیرند
جدال حذفی شهرستان‌ها

گروه ورزشی: در حالی که پایان پراسترس لیگ برتر که با قهرمانی پرسپولیس همراه شد فوتبال ایران را از تب و تاب انداخته اما پرونده فصل جاری فوتبال کشورمان هنوز به طور کامل بسته نشده است. سپاهان اصفهان، مس رفسنجان، گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک 4 تیم صنعتی کشورمان هستند که حالا چشم به دیگر جام فوتبال ایران یعنی حذفی دوخته‌اند تا در غیاب سرخابی‌های پایتخت یک جام طلایی را برای شهرستان‌ها به ارمغان آورند.
در این فضا امروز 2 بازی نیمه‌نهایی جام حذفی در اصفهان و اراک برگزار می‌شود. در نخستین بازی سپاهان اصفهان و گل‌گهر سیرجان از ساعت 19:45 در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم می‌روند. در این بازی سپاهان که نمایش ناامیدکننده‌ای در لیگ برتر داشت و خیلی زود از جمع مدعیان قهرمانی فاصله گرفت به مصاف گل‌گهری می‌رود که بعد از چند سال نمایش مقتدرانه، لیگ امسال را با نمایشی متوسط و رتبه نهم به پایان رساند. سپاهان که در مرحله یک‌چهارم و در جدالی سخت موفق شد از پس ملوان بربیاید، حالا چشم به پیروزی برابر گل‌گهر دارد تا مسیر خود به سمت قهرمانی در جام حذفی را هموار کند. ژوزه مورایس پرتغالی که کارنامه‌اش در این 2 سال خالی از عنوان قهرمانی بوده حالا جام حذفی را تنها امکان به جا مانده برای کسب یک جام طلایی به نفع زردپوشان می‌بیند.
آخرین قهرمانی طلایی‌پوشان اصفهان در جام حذفی به فصل ۹۲-۱۳۹۱ بازمی‌گردد که در فینال جام حذفی پرسپولیس را شکست دادند و برای چهارمین بار قهرمان این رقابت‌ها شدند.  این در حالی است که 3 تیم دیگر حاضر در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی تا به حال موفق به قهرمانی در این رقابت‌ها نشده‌اند. البته آلومینیوم اراک که 2 سال پیش موفق شده بود به فینال این رقابت‌ها برسد و در ورزشگاه آزادی به نساجی مازندران باخت، امید دارد امسال با شکست مس رفسنجان بار دیگر شانس خود را برای قهرمانی در این رقابت‌ها بیازماید. آلومینیوم اراک که در مرحله یک‌هشتم نهایی یکی از دراماتیک‌ترین بازی‌های فصل را مقابل پرسپولیس انجام داد و پس از به تساوی رساندن بازی با نتیجه 4-4 ، در ضربات پنالتی قهرمان سال گذشته جام حذفی را شکست داد، حالا به مصاف مس رفسنجانی می‌رود که در مرحله یک‌شانزدهم نهایی استقلال تهران را از مقابل خود برداشت. بازی آلومینیوم اراک و مس رفسنجان در حالی ساعت 20 در ورزشگاه امام خمینی(ره) آغاز می‌شود که سایه اخبار پرونده فساد بر سر باشگاه مس رفسنجان سنگینی می‌کند و گمانه‌های زیادی درباره احتمال سقوط این تیم به دسته‌های پایین‌تر شنیده می‌شود. در این فضا هرچند رفسنجانی‌ها فشار بیشتری را به نسبت اراکی‌ها تحمل می‌کنند اما احتمال دارد این فشار نتیجه معکوس داده و آنها را برای اثبات جایگاه‌شان متحد کند. شاگردان محرم نویدکیا در مس رفسنجان 2 هفته پیش و تا دقیقه 85 در ورزشگاه آزادی در حال رقم زدن یک نتیجه فراموش نشدنی برابر پرسپولیس بودند که می‌توانست به جبران حذف استقلال در جام حذفی جام دیگری را به آبی‌پوشان هدیه کند.
* فینال در ناکجاآباد؟
حاشیه پررنگ‌تر از متن درباره جام حذفی امسال، ابهام درباره محل برگزاری فینال آن است. در حالی که امشب سرنوشت 2 تیم راه یافته به فینال مشخص می‌شود اما هنوز مکان برگزاری بازی فینال به طور رسمی اعلام نشده است(!) در چند ماه گذشته اخبار غیررسمی حکایت از برگزاری فینال جام حذفی در ورزشگاه اختصاصی مس کرمان داشت اما به علت عدم آمادگی کامل این ورزشگاه که کرمانی‌ها سال‌های زیادی چشم به راه افتتاحش مانده‌اند، بازی باید در یک ورزشگاه دیگر برگزار شود. در همین زمینه چهارشنبه گذشته در گزارشی اعلام شد که اولویت سازمان لیگ برگزاری دیدار فینال در ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان است اما در صورتی که حداقل یکی از تیم‌های گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان به دیدار پایانی راه پیدا کنند، به احتمال فراوان این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. گفتنی است با توجه به نامگذاری جام حذفی فوتبال ایران به عنوان خرمشهر، چند سال بازی‌های فینال در ورزشگاه اروندان خرمشهر برگزار شد اما با مشکلاتی که برای این ورزشگاه به وجود آمد از فصل 98-97 به بعد فینال جام حذفی هر بار در یک ورزشگاه برگزار شد. در فصل 98-97 پرسپولیس تهران و داماش گیلان در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان به مصاف هم رفتند که حواشی زیادی از جمله تاخیر چندساعته برای شروع مسابقه را با خود به همراه داشت. میزبانی فینال در فصل 99-98 که به علت فراگیری ویروس کرونا بدون حضور تماشاگران برگزار شد با ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد بود که در آن تراکتور تبریز و استقلال تهران به مصاف هم رفتند. فصل 1400-1399 دومین فینال پیاپی جام حذفی بدون حضور تماشاگران و این بار در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میان فولاد خوزستان و استقلال تهران برگزار شد. فینال جام حذفی 1401-1400 میان 2 تیم نساجی مازندران و آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد. فصل گذشته نیز فینال جام حذفی تبدیل به شهرآورد تهرانی‌ها شد و دوباره میزبانی این فینال با ورزشگاه در حال تعمیر آزادی بود. حالا نیز به فاصله چند روز مانده تا برگزاری فینال جام حذفی باید منتظر ماند و دید آیا قرار است فینال امسال جام حذفی هم در این ورزشگاه در دست تعمیر برگزار شود یا جام در زمین سبز یکی از شهرستان‌ها به تیم قهرمان اهدا خواهد شد.

Page Generated in 0/0069 sec