printlogo


کد خبر: 286409تاریخ: 1403/3/26 00:00
اخبار

قالیباف:
زن به عنوان مادر، فرهنگی‌ترین عنصر  جامعه است
محمدباقر قالیباف، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر دیروز در برنامه مناظره فرهنگی که از شبکه دوم سیما پخش شد، اظهار کرد: موضوع فرهنگ از موضوعات مهم هر جامعه‌ای است. بر این باور هستیم وقتی حرف از خدمت و پیشرفت می‌زنیم، به مسائل فرهنگی ارتباط دارد و پیشرفت و فرهنگ و فرهنگ و خدمت بر یکدیگر اثر می‌گذارند. قالیباف در ادامه گفت: بهره‌وری در آموزش‌و‌پرورش بسیار مهم است. بهره‌وری 2 عنصر دارد که مدیریت و علم است و باید از خود اساتید و نخبگان حوزه آموزش‌و‌پرورش استفاده کنیم. اگر رئیس‌ دولت چهاردهم مدیریت قوی نداشته باشد، برنامه هفتم توسعه به اندازه یک برگ کاغذ هم ارزش ندارد. باید از این قانون بخوبی استفاده شود که نیازمند یک مدیر قوی است. وی گفت: در حوزه مسائل اوقات فراغت به زنان هم توجه کردیم. لذا بحث خانواده و زنان مهم است و زن به‌عنوان مادر، فرهگی ترین عنصر جامعه است و فرهنگ، زنانه‌ترین عنصر جامعه است و باید مورد توجه باشد.
***
جلیلی:
دولت باید برای نقش‌آفرینی هر ایرانی برنامه داشته باشد
سعید جلیلی، دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بعدازظهر دیروز ۲۵ خرداد با حضور در برنامه «میزگرد سیاسی» شبکه 3 سیما، برنامه خود در رابطه با اجرای برنامه هفتم توسعه را تشریح کرد و گفت: همزمانی کار دولت چهاردهم با برنامه هفتم مورد توجه ما است و امروز باید از فرصت‌های اقتصادی بسیار دنیا استفاده کنیم. دنیا فقط 3 یا 4 کشور نیست که با آنها بیشترین اختلاف را داریم و باید هنر این را داشته باشیم که بیشترین تعامل را با کشورها داشته باشیم. تجربه کار با آمریکای لاتین را داشتیم و این منجر به صادرات بسیاری شد، از جمله صادرات تراکتور، صدور خدمات فنی - مهندسی، ساخت مسکن و صادرات دیگر هم شکل گرفت و این می‌تواند جهش پیدا کند. جلیلی بیان کرد: دولت هم باید برای نقش‌آفرینی هر ایرانی برنامه داشته باشد و خودش هم باید نقش‌آفرینی داشته باشد و هم برای شهروندان فرصت نقش‌آفرینی در اقتصاد را فراهم کند. در سیاست خارجی هم به همین شکل است و باید نقش‌آفرینی ایرانیان را فراهم کنیم. 
***
زاکانی: 
در جای جای تهران با معتادان متجاهر مبارزه کردیم
علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تجاربی را داریم، یکی از تجارب این است؛ برای اینکه بروکراسی و دیوان‌سالاری کشور را بشکنیم با رجوع به قانون اساسی توجه کنیم که می‌توانیم حکومت ملی و محلی شکل دهیم و می‌توانیم شهرداری‌ها و شوراها را در ادامه دولت ملی و پارلمان ملی در نظر بگیریم. وی ادامه داد: ما با همکاری شهرداری تهران و دولت جناب رئیسی با معتادان متجاهر در جای جای تهران مبارزه کردیم و امروز منطقه فرحزاد به تفرجگاه خوب خانواده‌ها تبدیل شده است.
***
قاضی‌زاده‌هاشمی: 
برنامه دولت خانواده در راستای تحقق برنامه هفتم است
سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی دیگر نامزد انتخابات نیز در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» گفت: اجرای برنامه همیشه دچار مشکل و میزان عملکرد آنها زیر ۵۰ درصد بوده است. برنامه هفتم هنوز تصویب نهایی نشده و در مجمع تشخیص مصلحت نظام است. قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: برنامه دولت خانواده در راستای تحقق‌ دستورهای برنامه هفتم خواهد بود. هر دولتی که روی کار می‌آید موظف است این برنامه را در دستور کار قرار دهد.
***
پورمحمدی: 
سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی است
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم با حضور در برنامه میزگرد سیاسی شبکه 3 سیما، گفت: سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی است و یک کشور در شرایطی می‌تواند نیازهای شهروندان خود را تأمین کند و از عزت کافی برخوردار باشد که توان کافی در اختیار داشته باشد و بدون در اختیار داشتن یک توان مناسب ملی نمی‌توان از یک اقتدار دیپلماتیک برخوردار بود. وی ‌افزود: برای رسیدن به اهداف دیپلماتیک باید توان داخلی خود را ارتقا ببخشیم، لذا جامعه می‌تواند در هر عرصه‌ای تلاش‌های خود را به نتیجه برساند که حرف برای گفتن داشته و میدان بازی را در اختیار داشته باشد.
***
پزشکیان: 
من نمی‌توانم نظر کارشناسی بدهم!
مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در میزگرد تخصصی اقتصادی شبکه یک در رابطه با دیدگاه‌های اقتصادی خود اظهار داشت: حضرت علی(ع) از افرادی نام می‌برد که هیچ کدام پایدار نیستند مگر با تاجران و صاحبان صنعت. اگر همین نگاه را بپذیریم و قوانین و مقررات را بر این اساس تنظیم کنیم، به جایگاه درست خواهیم رسید. طبق آمار از وضعیت موجود و شاخص‌های مهم اقتصادی کشور به استناد بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مرکز آمار ایران، بدهی دولت به بانک مرکزی به ۳۰۲ همت رسیده، همچنین بدهی دولت به بانک‌ها دو برابر شده و به ۸۱۸ همت رسیده است. پزشکیان در پاسخ یکی از کارشناس‌های برنامه گفت: من متخصص نیستم اما بر اساس اصلاحاتی که در دنیا صورت گرفته، ما اگر قانون را اجرا کنیم قانون باید مسیر را مشخص کرده باشد. هر تغییری 3 اصل دارد؛ اینکه چه کسی مسؤول است و چگونه باید عمل کند و چگونه باید پاسخگو باشد. مجلس قانون می‌نویسد اما هر کس کار خود را می‌کند. قانون مبارزه با فساد می‌نویسند در حالی که اگر قوانین را اجرا کرده بودند هیچ فساد و رانتی شکل نمی‌گرفت. 

Page Generated in 0/0063 sec