printlogo


کد خبر: 286425تاریخ: 1403/3/27 00:00
اخبار

انتخابات ریاست‌جمهوری به دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) رسید
با توجه به ایام انتخابات ریاست‌جمهوری از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) رونمایی شد. دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با عنوان «عرصه صداقت» بامداد روز گذشته با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست‌جمهوری، تغییر کرد. در توضیح این دیوارنگاره با سخنی از امیرالمومنین علی علیه‌السلام آمده است: «هرگز وعده‌ای نده که نسبت به انجام آن از خود مطمئن نیستی».
***
مهدی خسروی مجری مناظره‌های انتخاباتی شد
ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری رسانه ملی، مهدی خسروی، گوینده خبر را به ‌عنوان مجری مناظره‌های انتخاباتی معرفی کرد. سازمان صداوسیما برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری 5 مناظره انتخاباتی در روزهای ۲۸ و ۳۱ خرداد، همچنین، یک و ۴ و ۵ تیر تدارک دیده است که به ‌طور زنده از شبکه‌های خبر و یک سیما روی آنتن می‌رود. مهدی خسروی، مجری و گوینده شبکه خبر اجرای این مناظره‌ها را در روزهای یادشده بر عهده خواهد داشت که چهره‌ای نام‌آشنا در رسانه ملی و دارای سابقه طولانی کار در حوزه خبر است.
سازمان صداوسیما تاکنون برای چندین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساختار برنامه‌سازی مناظره بهره جسته و امسال نیز مناظرات را که از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی نامزدها به‌ شمار می‌رود، با تغییراتی در ساختار و طراحی سوالات و با اجرای مهدی خسروی پخش خواهد کرد.
***
«همنوازان دیدار» روی صحنه تالار مهر
گروه «همنوازان دیدار» به سرپرستی و آهنگسازی ایمان جمشیدی ۳۱ خرداد در تالار مهر حوزه هنری روی صحنه می‌رود. ایمان جمشیدی نوازنده تار و باغلاما، رامین شیخی نوازنده کمانچه و میلاد عباسی نوازنده سازهای کوبه‌ای، اعضای این گروه هستند. وداع، آسمان، ثانیه‌ها، یار، گذر، افلاک، باران، سرمست و روشنا قطعاتی هستند که گروه «همنوازان دیدار» در اجرای‌شان می‌نوازند. این قطعات را ایمان جمشیدی بر اساس موسیقی دستگاهی در دستگاه نوا و شور و آوازهای اصفهان و ابوعطا ساخته است.
این کنسرت بخش‌های دیگری مانند تکنوازی کاخن، آوازی (بیات راجع)، آوازی تار (عشاق)، آوازی کمانچه (شور) و بداهه‌نوازی باغلاما نیز خواهد داشت.
***
بسته ویژه «سیمرغ» در بم اکران شد
بسته ویژه «سیمرغ» در شهرستان بم اکران و کارگاه کارگردانی سعید نجاتی روزهای ۲۴ و ۲۵ خرداد در این شهر برگزار شد. کارگاه ۲ روزه آموزشی «مهندسی معکوس کارگردانی؛ فیلم‌های بدی که ساخته‌ایم» با حضور سعید نجاتی کارگردان، مهدیه غلامحسینی تهیه‌کننده و مهتاب ابراهیمی پخش‌کننده و منشی صحنه فیلم کوتاه «دآبر» ۲۴ و ۲۵ خرداد در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی شهر بم برگزار شد. در این کارگاه ۲ روزه که در قالب اکران فیلم‌های کوتاه بسته ویژه «سیمرغ» در شهر بم برگزار شد، سعید نجاتی درباره نقاط ضعف، تدوین، بازی بازیگران و نماهای فیلم‌ها سخن گفت. برنامه اکران‌های استانی مجموعه فیلم‌های کوتاه «سیمرغ» شامل ۴ فیلم «ارفاق»، «شریف»، «دآبر» و «برنو» ، توسط دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران و همراه با برگزاری کارگاه‌های فیلمسازی توسط کارگردانان این فیلم‌ها از دوشنبه ۲۱ خرداد آغاز شده است.
***
انتشار فراخوان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران
هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در راستای نیل به فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی با هدف کشف و معرفی استعدادهای برتر نوجوان ایران در حوزه سینما، در ۲ بخش «طراحی داستان» و «فیلمسازی» ۲۴ تا ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. بر پایه این گزارش المپیاد هشتم در ۲ بخش طراحی داستان و فیلمسازی با ۷ موضوع «خانواده»، «جهانی به نام خانه»، «عشق، امید، خانواده»، «فردایی که می‌سازم»، «خانواده‌ای به وسعت ایران»، «خواهر/ برادر من» و «موضوع آزاد» برگزار می‌شود.
تمام نوجوانان ایرانی (متولدان ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۱) ۱۲ تا ۱۷ ساله می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. همچنین کارگاه‌های تخصصی و آموزشی حضوری در شهر اصفهان برگزار می‌شود. مهلت ثبت‌نام شرکت در هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از ۲ تیر آغاز می‌شود و تا ۲۴ تیر ادامه دارد. ضروری‌ است متقاضیان برای ثبت‌نام به نشانی https://yfo.icff.ir مراجعه و در بخش ثبت‌نام، نسبت به تکمیل فرم فراخوان اقدام کنند، همچنین لینک ثبت‌نام در سامانه بنیاد سینمایی فارابی www.fcf.ir و سامانه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان www.icff.ir نیز قابل مشاهده است.
***
اکران ویژه فیلم «میجان و قصه کهربا» 
اکران ویژه فیلم «میجان و قصه کهربا»  به کارگردانی کمال مقدم  در سالن کاخ آپادانا با حضور بازیگران سینما و تلویزیون و عوامل فیلم برگزار شد.
مقدم  در حاشیه  اکران ویژه هنرمندان  گفت: فیلم نوشته مجید حاتمی است و در سایه‌های جنگل ممنوعه، جایی که خورشید با نور به آرامی برگ‌ها را نوازش می‌کند، میجان، به دنبال آرزوی «تی‌تی» سایه‌ها و نورها را دنبال می‌کند تا راز کهربای رنگین کمان را در میان معماهای جنگل کشف کند و بعد از آن  داستان‌ میجان از یک دختر ساده به یک افسانه جاودان تبدیل می‌شود که همه را به دنبال رویاهای‌شان می‌کشاند.
وی افزود: در واقع هدف از تولید این فیلم این است که بگوید دوستی، همکاری و‌ همدلی در جامعه ایرانی هنوز رواج دارد و از شاخصه‌های ما ایرانی‌هاست.
فیلم «میجان و قصه کهربا» بزودی از سینماهای هنر و تجربه و پلتفرم‌های آنلاین اکران می‌شود.

Page Generated in 0/0062 sec