printlogo


کد خبر: 286431تاریخ: 1403/3/27 00:00
دور دنیا

پیام ابوعبیده به زائران خانه خدا
سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس تأکید کرد: مقاومت فلسطین از طرف امت اسلام فریضه جهاد را با دشمنان خدا و اشغالگران غاصب بجا می‌آورد. «ابوعبیده» در پیامی به زائران خانه خدا گفت: از زائران بیت‌الله‌الحرام می‌خواهیم با دعای خالصانه خود در مناسک حج از برادران خود در غزه و فلسطین یاد کنند و به یاد مردم صبور غزه و مجاهدان آن در این ایام بزرگ و مبارک باشند. طبق گزارش سما، وی افزود: وقتی میهمانان خانه خدا فریضه حج را بجا می‌آورند، ما نیز از طرف امت بزرگ اسلام فریضه جهاد را با دشمنان خدا و اشغالگران غاصب بجا می‌آوریم. ابوعبیده گفت: توفان‌الاقصی برای سومین حرم شریف (مسجدالاقصی) آغاز شد و مناسک حج فرصتی است برای یادآوری واقعیت مبارزه ما با دشمنی که به هتک حرمت این حرم شریف می‌پردازد و هر روز فساد و یهود‌سازی را در آن گسترش می‌دهد. 
***
هلاکت چند نظامی اسرائیلی در غزه
منابع خبری از وقوع حادثه بسیار سخت برای نظامیان صهیونیست در غزه و منفجر شدن خودروی آنها خبر دادند. رسانه‌های صهیونیست دیروز (شنبه) گزارش دادند یک خودروی نظامی اسرائیلی روی بمب رفته و حادثه بسیار ناگوار رخ داده است. منابع صهیونیست اعلام کردند با منفجر شدن این بمب هم خودروی نظامی و هم نظامیان صهیونیست آسیب دیدند. گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که ۲ نظامی صهیونیست در این حادثه کشته شدند. پایگاه صهیونیستی «حدشون بزمان» نیز در این باره گزارش داد یک راکت ضدزرهی به سمت یک خودروی نظامی صهیونیستی در جنوب غزه شلیک شد و 8 نظامی اسرائیلی کشته شده و در آتش سوختند. در گزارش این وبگاه آمده است: 8 سرباز یگان مهندسی داخل یک نفربر ویژه «تایگر» برای استراحت رفته بودند و این نفربر در حالی که آنها در آن خواب بودند، منفجر شد و باعث سوختن آنها شد. این وبگاه عبری اشاره کرد: «حدود ساعت 5 صبح در غزه، یک موشک ضد‌تانک به سمت یک خودروی حامل 8 سرباز و افسر شلیک شد که بلافاصله منفجر شد و همه نیروهایی که داخل آن بودند به طور کامل آتش گرفتند و هر 8 نفر کشته شده و سوختند. 
***
کره‌شمالی در مرز با کره‌جنوبی دیوار می‌کشد
خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی گزارش داد کره‌شمالی در حال ساخت دیوار در سمت خود در پشت مرز غیرنظامی شده با همسایه جنوبی‌اش است. این خبرگزاری دیروز به نقل از یک منبع نظامی ناشناس نوشت ساخت این دیوار اخیرا در بخش‌هایی از عرض ۲ کیلومتری از شمالی‌ترین لبه ناحیه غیرنظامی شده و خط تعیین مرز نظامی که شبه‌جزیره کره را ۲ قسمت می‌کند، انجام شده است. در این گزارش نوشته شد انگیزه کره‌شمالی از ساخت آن مشخص نیست. یونهاپ اطلاعاتی درباره ارتفاع و عرض این دیوارها ارائه نکرده است. سربازان کره‌جنوبی اوایل ماه جاری میلادی گلوله‌های هشداری را بعد از آنکه سربازان کره‌شمالی با بیل و کلنگ برای مدت کوتاهی از خط تعیین مرز نظامی عبور کردند، شلیک کردند و خبرگزاری یونهاپ گمانه‌زنی کرد برنامه ساخت دیوار کره‌شمالی احتمالا با این موضوع مرتبط است. 
روابط بین 2 کره اخیرا بعد از گزارش‌ها درباره اینکه پیونگ‌یانگ بالن‌های حاوی زباله و فضولات را به سمت کره‌جنوبی فرستاده و سئول نیز به تلافی آن بلندگوهای پخش تبلیغات در مرز را روشن کرده، تیره شد. 2 کره صدها هزار سرباز و بخش زیادی از قدرت آتش خود را در نزدیکی مرزهای خود مستقر کرده‌اند. 
***
باراک: نتانیاهو اسرائیل را به شکست مطلق کشاند
یکی از نخست‌وزیران اسبق رژیم اشغالگر با اشاره به چالش‌های بی‌شمار این رژیم در بحبوحه جنگ غزه اعلام کرد: «پیروزی مطلق» یک شعار توخالی است و نتانیاهو با مدیریت فاجعه‌بار جنگ، اسرائیل را به شکست مطلق نزدیک کرد نه پیروزی. در ادامه انتقادات مسؤولان و محافل صهیونیست از عملکرد ارتش و کابینه این رژیم در جنگ غزه، «ایهود باراک» نخست‌وزیر اسبق رژیم اشغالگر اعلام کرد: اسرائیل در حال حاضر با یک بحران شدید مواجه است که هنوز به پایان نرسیده و خطرناک‌ترین بحران آن به شمار می‌رود. ایهود باراک در مقاله‌ای که در روزنامه عبری هاآرتص منتشر شد، تاکید کرد: بحران 7 اکتبر (عملیات توفان الاقصی) با وحشتناک‌ترین شکست اسرائیل آغاز شد و جنگی که همچنان ادامه دارد، شکست‌خورده‌ترین جنگ اسرائیل محسوب می‌شود که علت آن ضعف و ناتوانی راهبردی در بالاترین سطوح است. وی افزود: ما اکنون در مقابل یک تصمیم سخت بین گزینه‌های بد و بدتر در رابطه با مساله ادامه جنگ در غزه، گسترش عملیات‌ها علیه حزب‌الله در جبهه شمال و خطر یک جنگ چند جبهه‌ای بزرگ قرار داریم. این یک وضعیت اضطراری واقعی برای اسرائیل است و ماهیت فاجعه ما دقیقاً این است که اسرائیل توسط کابینه و نخست‌وزیری رهبری می‌شود که هیچ صلاحیتی برای تصدی این منصب ندارد. مقام اسبق صهیونیست تصریح کرد: کسانی که مسؤول شکست در 7 اکتبر هستند و یک جنگ شکست‌خورده را در غزه مدیریت می‌کنند، صلاحیت اداره اسرائیل و رساندن آن به فصل جدید را ندارند. اگر کابینه شکست خورده اسرائیل به همین حال خود باقی بماند در خلال ماه‌ها یا هفته‌های آینده عمیقاً در استراتژی «وحدت میادین» که دشمنان اسرائیل اتخاذ کرده‌اند، گرفتار می‌شویم و این در حالی است که اسرائیل در جهان منزوی شده و با دولت آمریکا که تنها کشور متعهد به حمایت همه‌جانبه از اسرائیل است اختلاف دارد.

Page Generated in 0/0055 sec