printlogo


کد خبر: 286432تاریخ: 1403/3/27 00:00
اخبار

ابلاغیه کمیته اخلاق برای جاودانی
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بعد از مصاحبه عضو کمیته انضباطی با صدور ابلاغیه‌ای وی را احضار کرد. سایت رسمی فدراسیون فوتبال نوشت: «کمیته اخلاق فدراسیون در نامه‌ای به رئیس کمیته انضباطی خواست با عنایت به مصاحبه اخیر عضو کمیته انضباطی (رضا جاودانی) در یکی از رسانه‌ها، مستندات لازم پیرامون ادعاهای نامبرده مبنی بر اطلاع از فساد اهالی فوتبال را به قید فوریت به کمیته اخلاق ارسال کند تا تصمیم قانونی در این باره اتخاذ شود. بدیهی است در صورت عدم ارسال مدارک‌ لازم، وفق مقررات و آیین‌نامه‌های کمیته اخلاق برخورد خواهد شد».
***
نوشاد عالمیان با تاریخ‌سازی المپیکی شد
نوشاد عالمیان به عنوان یکی از ۱۳ بازیکنی که از طریق رنکینگ وارد فهرست بازیکنان المپیکی می‌شود، سهمیه خود را قطعی کرده اما فدراسیون جهانی این موضوع را هنوز اعلام رسمی نکرده است. با توجه به اتمام میادین انتخابی کسب سهمیه المپیک، فدراسیون جهانی تنیس روی میز بزودی بر اساس رنکینگ به‌روز‌رسانی‌شده خود، اسامی بازیکنانی که از طریق رنکینگ مجوز حضور در بازی‌های ۲۰۲۴ را کسب می‌کنند، اعلام خواهد کرد. این اطلاع‌رسانی ۲۹ خرداد به صورت رسمی انجام می‌شود، این در حالی است که حضور نوشاد عالمیان در جمع ۱۳ بازیکن المپیکی‌شده از طریق رنکینگ قطعی است. به این ترتیب تنیس روی میز ایران با ۳ بازیکن در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت خواهد کرد. پیش از این نیما عالمیان و ندا شهسواری با قهرمانی در بازی‌های آسیای میانه سهمیه حضور در این بازی‌ها را گرفته بودند. این برای نخستین بار است که یک پینگ‌پنگ باز ایرانی از طریق رنکینگ وارد بازی‌های المپیک می‌شود.
***
توافق عجیب بایرن با ستاره موردنظر رئال
بایرن حاضر شده شرایط آلفونسو دیویس را قبول و او یک سال دیگر برای این باشگاه بازی کند. به نظر می‌رسد رئال‌مادرید به هدف خود درباره دیویس رسیده باشد. باشگاه مادریدی از دیویس خواسته بود قراردادش را تمدید نکند تا بتواند راحت‌تر او را به خدمت بگیرد. طبعا عدم تمدید قرارداد دیویس قیمت او را کاهش می‌داد. بایرن برای جلوگیری از جدایی رایگان، یا باید ستاره کانادایی را در فهرست فروش بگذارد و با رقمی کم به رئال واگذار کند یا با جدایی رایگانش در تابستان بعد کنار بیاید. طبق اعلام رسانه‌های آلمانی، دیویس که دستمزدی 20 میلیون یورویی می‌خواهد، با پاسخ رد بایرن روبه‌رو شده ولی باشگاه به وی گفته است مشکلی برای جدایی رایگان او در تابستان بعد نخواهد داشت. به این ترتیب دیویس می‌تواند یک فصل دیگر در بایرن بماند و تابستان بعد به رئال برود. در نتیجه فرلاند مندی نیز در رئال ماندنی است و در صورت عدم تمدید، او نیز می‌تواند سال بعد رایگان از رئال برود تا دیویس جانشینش شود. معامله برد - برد برای مادریدی‌ها. رئال در واقع منتظر جلسه نهایی دو طرف بود تا درباره پیشنهاد رسمی به بایرن تصمیم بگیرد؛ پیشنهادی که دیگر ارائه نخواهد شد.
***
علی لبیب، نماینده ایران در المپیک پاریس شد
با اعلام کمیته تیم‌های ملی فدراسیون دوچرخه‌سواری علی لبیب به عنوان نماینده کشورمان در المپیک پاریس حضور خواهد داشت. با توجه به یک سهمیه کسب‌شده توسط تیم‌ ملی دوچرخه سواری جاده کشورمان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، کمیته تیم‌های ملی فدراسیون دوچرخه‌سواری روز گذشته نام علی لبیب را به عنوان رکابزن المپیکی کشورمان معرفی کرد. پس از عملکرد قابل قبول لبیب در بازی‌های آسیایی هانگژو و به دنبال آن کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا - قزاقستان، با نظر موافق آقای جاناتان ویگنز سرمربی حال حاضر تیم‌ ملی، کمیته تیم‌های ملی فدراسیون دوچرخه‌سواری با بررسی عملکرد این ورزشکار، تنها نماینده المپیکی دوچرخه سواری ایران را جهت حضور در المپیک پاریس معرفی کرد. علی لبیب متولد ۳۰ شهریور ۱۳۸۱ در استان آذربایجان شرقی است.
***
تغییر نام فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای به «ورزش باستانی»
رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای گفت نام این فدراسیون تا هفته آینده به فدراسیون ورزش باستانی و کشتی پهلوانی تغییر خواهد کرد. به گزارش ایسنا،‌ مهرعلی باران‌چشمه در نشست خبری اعلام کرد: مقام معظم رهبری در صحبت‌ها و دیدارهای خود همواره از نام ورزش باستانی برای ورزش‌های زورخانه‌ای استفاده می‌کنند. بر همین اساس نیز نام فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به فدراسیون ورزش باستانی و کشتی پهلوانی تغییر خواهد کرد. وی افزود: پیشنهاد این کار را به وزیر ورزش ارائه کردیم و قرار است تا هفته آینده در مجمع فدراسیون این موضوع مطرح شود تا به تایید برسد.

Page Generated in 0/0223 sec