printlogo


کد خبر: 286437تاریخ: 1403/3/27 00:00
اخبار

بازداشت ۲ ‌نفر از عوامل دخیل در شهادت مأمور انتظامی ایذه
دادستان عمومی و انقلاب ایذه از بازداشت ۲ نفر از عوامل دخیل در تیراندازی منجر به شهادت ستوان یکم اصغر خلیلی‌مهر خبر داد. باقر آرامش دیروز اظهار کرد: پنجشنبه ۲۴ خردادماه به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ایجاد مزاحمت در منطقه ستارخان ایذه، ماموران کلانتری ۱۲ به محل اعزام شدند که یکی از آنان هدف اصابت گلوله متهمان قرار گرفت و به شهادت رسید. به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: به دنبال وقوع این حادثه بازپرس دادسرای ایذه در محل حاضر و تحقیقات مقدماتی آغاز شد و متهمان شناسایی شدند. ۲ نفر از عوامل دخیل بازداشت شدند و ۲ نفر متهم اصلی نیز تحت تعقیب قضایی هستند. آرامش گفت: تحقیقات برای دستگیری این متهمان 
ادامه دارد.
***
کف و سقف نرخ لباس فرم مدارس اعلام شد
مدیرکل انجمن‌ اولیا و مربیان وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه کف قیمت لباس فرم ۵۴۸ هزار تومان و سقف آن ۸۲۵ هزار و 500 تومان است، گفت: برای پیراهن و شلوار و کت و شلوار یک‌ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است. عاطفه‌سادات مدبرنژاد افزود: از استان‌ها خواسته شده است با همکاری مراجع مربوط و برگزاری جلساتی با اداره صمت و اتحادیه‌های مرتبط، نرخ لباس فرم دانش‌آموزی را براساس کیفیت و جنس لباس تعیین و به والدین اطلاع‌رسانی کنند. وی با تأکید بر لزوم معرفی تولیدی‌های مجاز، بیان داشت: والدین نباید ملزم به خرید از یک تولیدی خاص شوند و انجام این کار برخلاف مقررات است. مدبرنژاد تصریح کرد: آخرین گزارش دریافتی ما نشان می‌دهد در تهران، کف قیمت لباس فرم ۵۴۸ هزار تومان و سقف آن ۸۲۵ هزار و 500 تومان برای پیراهن و شلوار و کت و شلوار یک میلیون و ۹۱۶ هزار تومان است؛ همچنین استان‌ها موظف هستند از ظرفیت هنرستان‌ها برای تولید لباس فرم استفاده کنند.
***
رئیس اداره تعزیرات حکومتی پاوه به قتل رسید
در پی سوءقصد به جان رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان پاوه، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی مامور پیگیری این موضوع شد. به گزارش ایسنا، صبح روز شنبه ۲۶ خرداد، حامد ترکاشوند رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان پاوه، مورد سوءقصد گرفت و جان خود را از دست داد. امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری در پی این حادثه، ضمن تسلیت و تعزیت به خانواده، بازماندگان و همکاران مرحوم ترکاشوند و محکوم کردن این جنایت، از دستگاه‌های قضایی، امنیتی و اطلاعاتی استان کرمانشاه و شهرستان پاوه ‌خواست همه تمهیدات و اقدامات لازم را برای پیگیری موضوع تا روشن شدن علت و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت به کار بندند. رحیمی همچنین رئیس سازمان تعزیرات حکومتی را مامور کرد در هماهنگی کامل با مقامات قضایی، امنیتی و انتظامی استان، تا شناسایی و دستگیری و مجازات عاملان این جنایت، موضوع را پیگیری کند.
***
آموزش مهارت به 1.6 میلیون سرباز
معاون فرهنگی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه مهارت‌آموزی و اشتغال جوانان یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها و آحاد جامعه است، گفت: قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان به دولت برای اشتغال‌پذیری جوانان کمک خواهد کرد. سردار حسین آقامرادی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در طول خدمت و اشتغال جوانان سرباز بعد از پایان خدمت است، افزود: این قرارگاه با همکاری سازمان‌های نیروهای مسلح و بخشی از دستگاه‌های اجرایی کشور در حال اجرای دوره‌های مهارت‌آموزی سربازان وظیفه است تا از این طریق ضمن موثرتر کردن خدمت جوانان در طول دوران سربازی، زمینه اشتغال بعد از خدمت سربازی جوانان عزیز را به صورت پایدار فراهم کند. وی با اشاره به تدابیر و فرمایشان فرمانده معظم کل قوا مبنی بر ضرورت ماهر شدن جوانان سرباز در طول خدمت گفت: طی 7 سال گذشته بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از سربازان وظیفه در دوره‌های مهارت عمومی و تخصصی شرکت کردند و امروز زمینه برای اشتغال پس از خدمت این عزیزان بسیار فراهم‌تر از گذشته شده است.
***
اختصاص 45 سازه تبلیغات شهری به هر نامزد انتخاباتی
آیین قرعه‌کشی اختصاص سازه‌های تبلیغاتی شهرداری تهران به منظور افزایش شور و نشاط انتخاباتی و صیانت و نگهداری از منظر شهری با حضور فرماندار تهران، معاون سیاسی فرمانداری تهران، نماینده شورای نگهبان، نماینده ستاد انتخابات کشور و نمایندگان نامزدهای انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری صبح روز یکشنبه ۲۷ خرداد در محل سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود. در این قرعه‌کشی با حضور نهادهای نظارتی، ۴۵ سازه تبلیغات شهری به هر نامزد انتخاباتی به صورت رایگان اختصاص داده شده ‌است و تا پایان زمان رسمی تبلیغات طراحی شده و اجرای این سازه‌ها در دستور کار ستادهای انتخاباتی هر نامزد خواهد بود. همچنین با هدف حفظ زیبایی و آراستگی پایتخت نیز ۱۰۰۰ سازه عمومی موقت تبلیغات انتخاباتی در تمام میادین، خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران قرار گرفته است تا به افزایش نشاط و مشارکت مردمی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بینجامد.

Page Generated in 0/0051 sec