printlogo


کد خبر: 286441تاریخ: 1403/3/27 00:00
وجود یک میلیون دانش‌آموز رأی‌اولی

رای‌اولی‌ها با اشتیاق فراوان نسبت به دیگر افراد همیشه پای ثابت حضور در انتخابات هستند و در کنار دیگر افراد البته با شور و شوقی خاص برای نخستین‌بار تجربه مشارکت در انتخابات را تجربه می‌کنند. 
معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه برای ترغیب و تشویق دانش‌آموزان رای‌اولی و غیررای‌اولی برای حضور در انتخابات برنامه‌های مختلفی در دست انجام است، گفت: با همکاری نهادها طرح «مثبت دما» و پویش «پای کار ایران» در این زمینه در حال انجام است. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورثانی در گفت‌وگو با ایسنا، از برنامه‌های در دست اجرای معاونت پرورشی که نیازمند توجه و تداوم در دولت چهاردهم  است، به سند تحول پرورشی، طرح «نماد» و توسعه آن، طرح «مستورا»، طرح آموزش و استخدام معلمان، نهضت اردویی، تلفیق آموزش و پرورش، ترمیم برنامه درسی ملی و ساخت سرودها و برنامه‌های تئاتر از متن کتاب‌های درسی در جهت انس‌گیری بیشتر دانش‌آموزان با مباحث تربیتی اشاره کرد. 
وی با بیان اینکه دولت بعد باید آموزش‌و‌پرورش را اولویت خود قرار دهد، افزود: باید فاصله‌ها از بین برود، برنامه درس ملی اصلاح و تمام کارها با هدف بهبود فعالیت‌های پرورشی پیش برود و انجام شود. معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه حدود یک‌میلیون دانش‌آموز رأی‌اولی داریم که برای ترغیب، تشویق و کنشگری آنها برنامه‌هایی در دست انجام است، ادامه داد: به انتظارات دانش‌آموزان از رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و نماینده مجلس ورود کرده‌ایم؛ 2 برنامه با همکاری شبکه امید، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های‌ اسلامی دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و سازمان جوانان هلال‌احمر در دست اجراست که می‌توان به طرح «مثبت دما» و پویش «پای کار ایران» که از شبکه افق، امید و شبکه شاد پخش می‌شود، اشاره کرد. 
پورثانی با بیان اینکه تمام برنامه‌های معاونت پرورشی اعم از برنامه‌های انتخاباتی و غیرانتخاباتی برای تمام دانش‌آموزان کشور در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه‌های انتخاباتی از تلویزیون پخش می‌شود و دانش‌آموزان استانی، عشایری و مرزی می‌توانند بیننده آن باشند. 
از برنامه‌های غیرانتخاباتی می‌توان به اعزام ۲ تا ۳ هزار نفری دانش‌آموزان عشایر به مشهد اشاره کرد که تیر امسال ذیل برنامه‌های پرورشی انجام می‌شود.

Page Generated in 0/0053 sec