printlogo


کد خبر: 286447تاریخ: 1403/3/27 00:00
اخبار

قالیباف در میزگرد اقتصادی:
دوره آزمون و خطا در اقتصاد کشور باید تمام شود
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید مهار تورم و رشد اقتصادی را انجام داد؛ در مهار تورم 2 موضوع مهم کسری بودجه و ناترازی بانکی داریم که باید چاره‌اندیشی شود.
محمدباقر قالیباف در برنامه میزگرد اقتصادی کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که از شبکه اول سیما پخش شد، گفت: انقلاب اسلامی و نظام اسلامی افتخارات زیادی آفریده و در حوزه دفاعی و علم و دانش و تحقیق و قدرت نرم و مردمسالاری دینی افتخاراتی داشته‌ایم، اما نباید از چالش‌های خود فاصله بگیریم. قالیباف تاکید کرد: رشد سالانه اقتصادی ما در یک دهه اخیر کمتر از یک درصد بوده اما تورم بسیار شدید است و همین باعث شده دخل و خرج برخی اقشار ما با هم همخوانی نداشته باشد و باید مسائلی مانند سلامت و اوقات فراغت خود را از دست دهند. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: مهار تورم و رشد اقتصادی 2 کار مهم است که برای رفع مشکلات اقتصادی مهم است. برای رفع کسری بودجه و ناترازی بانکی باید چاره‌اندیشی شود. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: امروز دخل و خرج خانواده‌های ایرانی حتی برای کسانی که درآمد ثابت دارند با هم همخوانی ندارد. بر این اساس، نباید رئیس دولتی روی کار بیاید که آگاه به مسائل نباشد و اقتدار نداشته باشد. نباید کسی بیاید که توان اجماع‌سازی، کارنامه قوی و تجربه نداشته باشد. برای رسیدن به نقطه مطلوب باید مهار تورم و رشد اقتصادی را محقق کرد. وی بیان کرد: نمی‌توان آزمون و خطا کرد و نمی‌شود مدیریت در سطح عالی کشور را به کسی سپرد که مدیریت قوی نداشته باشد. اگر نتوان با روش و ابزار مشخص و مدیریت قوی به راه‌حل درست رسید، یعنی فرصت را از دست می‌دهیم و این ظلم به مجموعه است.
***
قاضی‌زاده هاشمی:
همه به نفع کاندیدای اصلح کنار بروند
قاضی‌زاده‌هاشمی، کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: ابتدا تلاش کردیم تا آقای مخبر به عنوان نامزد در انتخابات حضور پیدا کنند اما نیامدند بنابراین نگران شدم نماینده‌ای از دولت در انتخابات نماند و خواستم نماینده گفتمان دولت باشم. امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی دیروز در نشست خبری خود در خبرگزاری فارس اظهار کرد: فکر نمی‌کردم مجدد در انتخابات کاندیدای ریاست‌جمهوری شوم و فکر می‌کردم تا 8 سال در خدمت شهید رئیسی خواهیم بود. بعد از شهادت ایشان، برخی دوستان از بنده برای حضور در انتخابات دعوت کردند. البته برخی دوستان نیز از بنده خواستند کاندیدا نشوم، چرا که بنده را نخبه می‌دانستند و من را اهل دعواهای سیاسی نمی‌دانستند. وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: ان‌شاءالله همه عزیزان به نفع کاندیدای  اصلح کنار خواهند رفت.
***
جلیلی: 
فیلترینگ و فضای مجازی پاسخ فرهنگی دارد
سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در برنامه میزگرد فرهنگی، گفت: ده‌ها دستگاه فرهنگی داریم و ۱۳۰ دستگاه فرهنگی بودجه دریافت می‌کنند و باید اینها مدیریت شوند. وقتی می‌گویم هر ایرانی یک نقش پرشکوه، معتقدم رئیس‌جمهور باید نقش‌آفرین باشد و زمینه نقش‌آفرینی آحاد جامعه را فراهم کند.
جلیلی همچنین گفت: در برخی دوره‌ها به فرهنگ کم‌توجهی شد. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مثل دبیر شورای عالی امنیت ملی جایگاه داشته باشد و خودباوری داشته باشد. اینکه می‌گوییم هر ایرانی یک نقش پرشکوه، این است که از ظرفیت‌های فرهنگی مردم استفاده شود. وی افزود: وقتی دایره فرهنگ را کوچک نبینیم همه ایران سرای من است و نه چند محله بالای شهر، برخی از مصادیق مهم چون فضای مجازی پاسخ‌های فرهنگی دارد. عرصه فضای مجازی مثل فضای حقیقی با ابعاد مختلف با زندگی مردم عجین است. اگر در این حوزه‌ها، مفهوم مسؤولیت‌پذیری را باور داشتید، آسیب وارد نمی‌شود.
***
زاکانی:
عبرت بگیریم و برجام را نقد کنیم
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه با برادرم هم پیمانی مانند برجام نمی‌بندم، گفت: در برجام هرچه مربوط به ما بود، نقد و هر چه مربوط به آنها بود نسیه بود، در حالی که آنها زیر بار نقدش نمی‌روند چه برسد به نسیه! باید عبرت بگیریم و برجام را نقد کنیم.
علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دیروز در برنامه میزگرد سیاسی اظهار کرد: سیاست خارجی برای ما بسیار مهم است، چرا که انقلاب اسلامی پیام جدیدی برای جهان داشت. زاکانی اضافه کرد: بعد از توفان الاقصی یک اعتبار مضاعفی برای مقاومت اسلامی و بویژه ایران فراهم شده است که اهمیت دارد ایده خود را به یک کنشگری در انجام امور در منطقه و جهان تبدیل کنیم و منزلت بالای ایرانی را بالاتر برده و تثبیت کنیم. عناصر سیاست خارجی ما مبتنی بر یک ایده محوری و سطوح پنجگانه است تا در این سطوح ظرفیت‌های جدیدی خلق کنیم و در شرایط جدید جهانی یک جایگاه ممتازی را به خود اختصاص بدهیم. زاکانی در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی فواد ایزدی گفت: برجام حاصل یک رویکرد  و یک تفکر است که خودباوری را نسبت به ظرفیت‌های داخلی ندارد و خودش را در قالب نظم موجود تعریف و تلاش می‌کند نظم موجود را بپذیرد تا حداقل یک حیات ذیل نظم موجود داشته باشد. زاکانی اضافه کرد: هرچه مربوط به ما بود، نقد بود و هرچه مربوط به آنها بود، نسیه. آنها زیر بار نقدش نمی‌روند چه برسد به نسیه! ما در کمیسسیون برجام بدون سو‌گیری سراغ سند برجام رفتیم و گزارشی را اعلام کردیم که بند بند آن مهم است. 

Page Generated in 0/0066 sec