printlogo


کد خبر: 286469تاریخ: 1403/3/29 00:00
دور دنیا

وزیر دفاع تایوان: به دنبال جنگ با چین نیستیم
وزیر دفاع تایوان گفت این جزیره خودگردان به دنبال جنگ با چین نیست و سیاست ایجاد «بازدارندگی دفاعی چندلایه» برای سخت‌تر کردن تصرف این جزیره توسط پکن را دنبال می‌کند. «ولینگتون کو» وزیر دفاع تایوان روز دوشنبه در نشست پارلمان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه تایوان در صورت حمله چین و بدون پشتیبانی از سوی آمریکا چقدر می‌تواند دوام بیاورد، گفت این موضوع استراتژی آنها نیست. وی اظهار کرد: «مساله ما این نیست که چقدر می‌توانیم دوام بیاوریم. استراتژی ما، فرضیه ما بر مبنای جنگ نامتقارن به منظور ایجاد بازدارندگی چنددامنه‌ای خود و در طول این فرآیند، تضعیف قابلیت چین برای حمله است». به نوشته خبرگزاری رویترز، تایوان با دست زدن به اصلاحات نظامی رویکرد «جنگ نامتقارن» را پیگیری می‌کند تا از این طریق نیروهای نظامی این جزیره که خیلی کمتر از نظامیان چین هستند، تحرک بیشتری داشته باشند و برای مثال با تجهیز شدن به موشک‌ها و پهپادهای سوارشده بر خودروهای نظامی، سخت‌تر هدف حمله قرار بگیرند. 
***
گروسی: برجام فقط یک کاغذ شده است
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت توافق هسته‌ای «برجام» به دلیل آنکه هیچ‌کس آن را دنبال نمی‌کند، دیگر معنایی ندارد. «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با رسانه‌های روسی تاکید کرد: توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام دیگر واقعا معنا ندارد، چون کسی عملا به آن پایبند نیست. گروسی در این مصاحبه گفت: «معتقدم ما نیاز به بازگشت به دیپلماسی داریم. ما توافق برجام را قبلا داشتیم اما حالا تنها یک توافق کاغذی است که هیچ‌کس به آن پایبند نیست. اینجا در وین تلاش‌هایی برای احیای آن انجام شد اما متاسفانه به‌رغم آنکه تا آستانه موفقیت پیش رفتند، به دلایلی به هم خورد که این دلایل برای من ناشناخته مانده چون مستقیما در این فرآیند دخیل نبودم. این جای تعجب نیست که ایران و ایالات متحده همدیگر را به خاطر شکست آن مقصر می‌دانند». گروسی مدعی شد بر اهمیت اجتناب از تکرار «سناریوی کره‌شمالی» که در آن چند دهه مذاکرات هسته‌ای با آن کشور بی‌فایده بود، تاکید دارد. او همچنین ادعا کرد دسترسی به تاسیسات هسته‌ای ایران با دشواری‌های مداوم روبه‌رو است. 
***
حمله پهپادی ارتش صهیونیستی به جنوب لبنان
منابع خبری دیروز (دوشنبه) از حمله پهپادی ارتش رژیم اشغالگر به جنوب لبنان خبر دادند. سازمان دفاع مدنی در جنوب لبنان اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی خودرویی را در شهرک «سلعا» واقع در شهر «صور» در جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار داده است. بر اساس گزارش شبکه خبری الجزیره، این نهاد همچنین اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به این خودرو از پهپاد استفاده کرد و در پی این حمله یک نفر به شهادت رسید. منابع خبری همچنین اعلام کردند شهرک «میس الجبل» در جنوب لبنان نیز توسط ارتش رژیم صهیونیستی هدف گرفته شده است. خبرگزاری رسمی لبنان نیز گزارش داد توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «سهل المرجعیون» و منطقه «هورا» در «کفرکلا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است. 
***
آسوشیتدپرس: 
۴ نسل از خانواده‌های فلسطینی ٌدر جنگ غزه نابود شدند
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با انجام تحقیقاتی در رابطه با حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی گزارش داد در برخی خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه 4 نسل به‌ طور کامل از بین رفته است. به گزارش ایسنا، خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» بر اساس تحقیقات انجام‌شده درباره نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی گزارش داد برخی خانواده‌ها در نوار غزه به‌طور کامل نابود شده و در برخی موارد چهار نسل در یک خانواده از بین رفته است. براساس تحقیقات صورت گرفته توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، در تعدادی از خانواده‌ها در نوار غزه تقریبا کسی برای ثبت آمار قربانیان باقی نمانده است و هزاران نفر نمی‌توانند تمام قربانیان را شناسایی کنند زیرا بسیاری از اجساد هنوز زیر آوار هستند. طبق این گزارش، در بازه زمانی هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا ۲۴ دسامبر گذشته، بیش از ۵۰۰ نفر در حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شهید شدند. از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است. 

Page Generated in 0/0062 sec