printlogo


کد خبر: 286472تاریخ: 1403/3/29 00:00
اخبار

تیم ملی فرانسه، علیه لوپن
اعضای تیم‌ ملی فوتبال فرانسه همصدا علیه حزب راست افراطی این کشور و شخص لوپن هم‌قسم شدند برای قهرمانی بازی کنند اما هرگز این قهرمانی را به لوپن و یارانش تقدیم نخواهند کرد. در این میان شاید مهم‌ترین بازیکنی که علیه مارین لوپن بارها سخن گفته و دشمن جدی اوست، امباپه باشد، البته بسیاری از کارشناسان معتقدند امباپه اسیر برخی مشاوره‌های سیاسی شده و از او در مبارزات سیاسی سوءاستفاده شده است. در هر حال او از راست افراطی متنفر است و در عین حال از مکرون هم متنفر! «فرانسه وارد کارزار علیه لوپن می‌شود!» این تیتری است که آ.اس اسپانیا در تحلیل خود انتخاب کرده است. تیم فرانسه قبل از انتخابات پارلمانی علیه حزب راست افراطی صحبت کرد و در حال تدارک رویدادی برای نمایش آن است. بیشتر بازیکنان تیم‌ ملی فرانسه نیز در مصاحبه‌های ۲ روز گذشته خود علیه لوپن سخنرانی کرده‌اند. امباپه در سخنان خود لوپن را یک فرد خطرناک با افکار افراطی برای اروپا و فرانسه توصیف کرد. دشان، سرمربی تیم‌ ملی فوتبال فرانسه نگران جو سیاسی حاکم بر تیم است و از بازیکنان خواسته دست از اظهارنظر درباره انتخابات فرانسه‌ بردارند.
***
توضیح بلینگام درباره شادی گل خاصش با آرنولد
هافبک تیم‌ ملی فوتبال انگلیس درباره شادی گل خاصی که در جریان پیروزی مقابل صربستان در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ با هم‌تیمی‌‌اش داشت، توضیحاتی داد. به گزارش تسنیم، جود بلینگام که در نخستین فصل حضورش در رئال‌مادرید درخشان ظاهر شد و با به ثمر رساندن 24 گل به این تیم برای کسب قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا کمک کرد، یکشنبه شب در برتری یک بر صفر انگلیس در گروه C مسابقات یورو 2024 هم تک‌گل سه‌شیرها را به ثمر رساند و در پایان این بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. بلینگام در این باره به شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی اسپورت» گفت: می‌خواستم فرم و شکلی را که در رئال‌مادرید داشتم به تیم‌ ملی انگلیس بیاورم. شروع خوبی برایم بود تا بتوانم اعتماد به نفسم را بالا ببرم و مهم‌تر از همه اینکه توانستم به تیم برای کسب پیروزی کمک کنم. وی اضافه کرد: صربستان حریفی سرسخت و قدرتمند بود که به لحاظ فیزیکی در وضعیت خوبی است و بازیکنان بزرگی دارد. ما اما در طول هفته خودمان را بخوبی برای این بازی آماده کرده بودیم. می‌دانم در مسابقات دیگر گل‌های زیادی‌ زده شده است اما سعی می‌کنیم استانداردهای خودمان را حفظ کنیم، نه اینکه مطابق موضوعات بازی‌های دیگر به میدان برویم. هافبک تیم‌ ملی در توضیح شادی گلی که با ترنت الکساندر آرنولد داشت که هر ۲ زانو زدند و با یک دست صورت خود را پوشاندند، اظهار داشت: وقتی ما بازی گرگ (نوعی کارت بازی شبیه به بازی مافیا) را انجام می‌دهیم، یکی از افراد وقتی نمی‌داند چه خبر است، انجام این حرکت را دوست دارد. این نوعی شادی گروهی برای گروه گرگی است.
***
عزت‌اللهی یک فصل دیگر در الاهلی
طبق اعلام روزنامه الخلیج، سعید عزت‌اللهی یک فصل دیگر با پیراهن الاهلی به میدان خواهد رفت، این درحالی است که تکلیف مهدی قائدی بزودی مشخص می‌شود. به گزارش ایسنا، سعید عزت‌اللهی یکی از بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ امارات به شمار می‌آید. عزت‌اللهی بعد از حضور در فوتبال اروپا زمستان سال قبل راهی الاهلی شد و توانست عملکرد خوبی با این تیم اماراتی داشته باشد. روزنامه الخلیج اعلام کرد که عزت‌اللهی فصل بعد هم در الاهلی بازی خواهد کرد. این روزنامه اماراتی نوشت: سعید عزت‌اللهی یکی از ۳ هافبک خارجی الاهلی در فصل بعد خواهد بود. به این ترتیب بحث بازگشت عزت‌اللهی به فوتبال ایران منتفی شد و او فصل بعد هم با پیراهن الاهلی به میدان خواهد رفت اما این روزنامه اماراتی درباره وضعیت مهدی قائدی با الاهلی نوشت: قائدی فصل خوبی را با اتحاد کلباء پشت‌سر گذاشت.  او ۲ فصل دیگر با الاهلی قرارداد دارد. درخشش در اتحاد کلباء باعث شده تا قائدی پیشنهاد‌هایی از لیگ‌های قطر، ایران و امارات داشته باشد. قرار است مسؤولان باشگاه الاهلی بزودی تکلیف این بازیکن ایرانی را مشخص کنند.
***
عجیب‌ترین شروط نقل و انتقالاتی فوتبال ایران
اینکه در فوتبال ایران بازیکنان با کمک ایجنت‌های خود بازار گرم می‌کنند تا قیمت خود را بالا ببرند، اصلا اتفاق عجیبی نیست اما برخی شروط عجیب جای نقد و بررسی دارد.
به گزارش فارس، امسال در فصل نقل و انتقالات اتفاق جدید و عجیبی رخ داده که در نوع خود جای تحلیل و بررسی فراوان دارد. ماجرا از این قرار است که یکی دو بازیکن که مورد توجه پرسپولیس و استقلال قرار گرفته‌اند اعلام کرده‌اند فقط به شرطی که در ترکیب ثابت قرار بگیرند و فیکس بازی کنند راهی این ۲ تیم می‌شوند! صرف‌نظر از اینکه حضور در پرسپولیس و استقلال آرزوی بسیاری از بازیکنان لیگ برتر است باید پذیرفت انتخاب ترکیب اصلی بر عهده سرمربی است و در حالی که به طور مثال پرسپولیس هنوز سرمربی ندارد، معلوم نیست چطور یک بازیکن به خودش اجازه می‌دهد برای این تیم که قهرمان لیگ برتر هم شده شرط تعیین کند. طبعا اگر یک مربی خارجی بزرگ روی نیمکت پرسپولیس بنشیند اصلا با این شروط کنار نمی‌آید و حتی شاید اصلا نخواهد از بازیکن مورد نظر استفاده کند. حالا اگر یک لژیونر سرشناس چنین شرطی را تعیین کند باز هم می‌توان به نوعی با آن کنار آمد اما در فصل نقل و انتقالات جاری حتی بازیکنان تیم‌های ته جدولی هم که ظاهرا مورد توجه پرسپولیس و استقلال قرار گرفته‌اند، برای فیکس بازی کردن در این ۲ تیم شرط تعیین کرده‌اند!

Page Generated in 0/0056 sec