printlogo


کد خبر: 286475تاریخ: 1403/3/29 00:00
مبینا فلاح تیرانداز با کمان ایران به المپیک رسید
پرتاب به قلب پاریس

مبینا فلاح، کماندار کشورمان در مسابقات کسب سهمیه المپیک در ترکیه، نایب قهرمان شد. مسابقات حذفی کسب سهمیه المپیک در آنتالیای ترکیه در بخش بانوان در حالی پیگیری شد که مبینا فلاح توانست با صعود به جمع 8 کماندار برتر مسابقات، سهمیه المپیک 2024 پاریس را از آن خود کند. ورزشکار شایسته کشورمان در مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی موفق شد ورزشکارانی از هند و اوکراین را با نتیجه ۶ بر ۴ و ۶ بر ۲ شکست دهد و راهی فینال شود. وی در دیدار نهایی با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل کمانداری از هند مغلوب و نایب قهرمان شد.
* کسب سهمیه نتیجه 2 سال دوری از خانواده بود
مبینا فلاح که با حضور در آخرین مرحله رقابت‌های تیروکمان انتخابی المپیک موفق به کسب سهمیه شد، تاکید کرد نتیجه 2 سال زحمت و دوری از خانواده منجر به کسب این سهمیه شد. وی درباره سهمیه‌ای که برای حضور در بازی‌های المپیک به دست آورد، گفت: بالاخره بعد از کلی تلاش و زحمت این سهمیه را گرفتم و توانستم به آنچه می‌خواستم دست یابم. حاصل 2 سال اردو، اعزام و دوری از خانواده شد امروز، که با قدرت میان کشورهای حاضر در مسابقات انتخابی المپیک خود را نشان دادم و سهمیه گرفتم. کماندار المپیکی با تاکید بر اینکه تیروکمان یک رشته تجهیزات‌محور است، تصریح کرد: از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می‌خواهم نگاه ویژه‌تری به تیروکمان داشته باشند. در این رشته هنوز برای پیشرفت و مدال‌آوری جای زیادی داریم. اگر حمایت لازم صورت بگیرد، می‌توانیم نتایج بهتری کسب کنیم. 
مبینا فلاح بعد از صعود به جمع 8 کماندار برتر مسابقات انتخابی المپیک و قطعی کردن سهمیه المپیکی خود، در مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی موفق شد ورزشکارانی از هند و اوکراین را شکست دهد و راهی فینال شود اما در دیدار نهایی مقابل کمانداری از هند مغلوب و نایب قهرمان شد.
 

Page Generated in 0/0058 sec