printlogo


کد خبر: 286479تاریخ: 1403/3/29 00:00
اخبار

ثبت ۴ میلیون خدمت توسط جهادگران برای مردم
دبیر شورای عالی جهاد سازندگی با اشاره به اینکه ۳۷۰۰ پروژه دولتی به مناسبت چله خدمت افتتاح می‌شود، گفت: ثبت ۴ میلیون خدمت توسط ۲۶۰ هزار نفر در سامانه‌ها انجام‌شده است. سیدامیرحسین مدنی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در چله خدمت توسط مردم گفت: در چله خدمت که به یاد شهید آیت‌الله رئیسی برگزار شده حدود ۴۸ شبکه جهادی مشغول کارند که ۱۵ ابر شبکه مثل بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، کمیته امداد، بسیج سازندگی و... در این زمینه فعالیت دارند. دبیر شورای عالی جهاد سازندگی ادامه داد: تاکنون ۲۶۰ هزار نفر، ۴ میلیون خدمت در سامانه‌ها ثبت کرده‌اند؛ از آزادی زندانی‌های دیه گرفته تا بسیاری از خدمات عمومی مانند تعمیر کولر خانه‌ها که غیر از اقدامات ستاد دیه، حدود هزار زندانی در چله خدمت آزاد شدند. وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی نیز به پویش چله خدمت ملحق خواهند شد، اظهار کرد: بیش از ۳ هزار و۷۰۰ پروژ دولتی هم به مناسبت چله خدمت افتتاح خواهد شد.
***
تمام ظرفیت‌ها برای یافتن مفقودان حادثه معدن شازند به‌کارگیری شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی دیروز گفت: تمام ظرفیت‌ها برای یافتن مفقودان حادثه معدن شازند به کار گرفته شده است. بهنام نظری با اشاره به اینکه پیکر ۲ تن از مفقودان پیدا شد و تلاش‌ها برای یافتن ۲ مفقود دیگر ادامه دارد، افزود: به دلیل حجم آوار کار جست‌وجو دشوار است و متأسفانه باید گفت بعید است مفقودان زنده مانده باشند. وی افزود: یک اصل مهم در عملیات جست‌وجوی مفقودان چنین حوادثی این است که در خلال جست‌وجو، تیم امدادی و فنی مهندسی دچار حادثه جدید نشوند، چرا که سنگ‌ها لرزان بوده و پایه ثابتی ندارند و به محض هرگونه بی‌احتیاطی احتمال وقوع خطر و حادثه جدید دور از انتظار نیست. وی گفت: نشست ستاد مدیریت بحران امروز در محل وقوع حادثه تشکیل و گزارش اکیپ‌های امدادی و فنی مهندسی در جلسه ارائه و میزان پیشرفت گزارش می‌شود و چنانچه نیاز به امکانات بیشتری باشد تأمین خواهد شد. 
***
مشاهده توله یوز خارج از مجموعه حفاظتی توران
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط ‌زیست گفت: صبح روز جمعه ۲۵ خرداد خبری به سازمان حفاظت محیط‌ زیست مخابره شد که یوزبانان پروژه حفاظت مشارکتی یوزکنام پل ابریشم یک قلاده یوزپلنگ نابالغ را مشاهده کرده‌اند که بی‌قرار و مرتب در حال صدا کردن است. حسن اکبری افزود: یوز مشاهده شده از لحاظ ظاهری جثه مناسبی دارد ولی اندکی لاغر به نظر می‌رسید و بنا به بررسی‌های محلی طی ۳ روز گذشته دیده شده است، ضمن اینکه توضیحات یوزبانان از رفتار حیوان و صدای آن در همان فیلم اولیه نشان‌دهنده نابالغ بودن یوزپلنگ است. وی گفت: تیم واکنش سریع و پشتیبان با حضور ۲ نفر از دامپزشکان سازمان برای کمک به نیروهای اجرایی  مستقر در منطقه، ظهر جمعه عازم منطقه شد. نیروهای سازمان، کارشناسان و محیط‌بانان استان موفق به مشاهده یوزپلنگ در روز شنبه (۲۶ خردادماه) طی ۲ نوبت صبح و عصر شدند و رصد از دور انجام شد. اکبری در ادامه گفت: از لحظه حضور، ردزنی در منطقه و پرس‌وجو از روستاییان اطراف برای پیدا کردن  اثری از مادر این توله یوز را در دستور کار قرار دادند.
***
ارائه بسته‌های رومینگی ویژه عرفه تا اربعین به زائران
همراه اول همزمان با روز عرفه از 3 بسته ویژه رومینگ خود با اپراتورهای ارتباطی کشور عراق رونمایی کرد. 2 بسته از بسته‌های رومینگ ویژه عرفه تا اربعین ۱۴۰۳، به شکل ترکیبی و با جزئیات «۲ گیگابایت اینترنت، ۲۰ دقیقه مکالمه و ۲۰ پیامک» و «اینترنت نامحدود و ۱۵ دقیقه مکالمه» ارائه شده است.  محتویات بسته سوم رومینگ عرفه تا اربعین نیز شامل «یک گیگابایت اینترنت» ۷ روزه می‌شود. تمام زائران عتبات عالیات و افرادی که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند، می‌توانند با خریداری و فعالسازی هر کدام از این بسته‌های ویژه، به مدیریت هر چه بیشتر هزینه‌های خود بپردازند تا مشمول هزینه‌های زیاد ارزی در برقراری ارتباطات نشوند.

Page Generated in 0/0053 sec