printlogo


کد خبر: 286488تاریخ: 1403/3/29 00:00
اخبار

عیادت رهبر انقلاب از آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی
در پی کسالت و بستری‌ شدن حضرت آیت‌الله ‌العظمی مکارم‌شیرازی از مراجع عظام تقلید، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران، از ایشان عیادت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در جریان این عیادت، ضمن اطلاع از روند درمان حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی، برای ایشان از درگاه خداوند طلب عافیت و سلامت کامل کرده و افزودند: شما در تمام این سالیان از لحاظ علمی و از لحاظ هدایت مردم و ‌‌‌از لحاظ معرفت، عمرتان مبارک و وجودتان نافع بوده است، خداوند ان‌شاءالله برکات شما را باقی بدارد. در این دیدار، حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی نیز از لطف و محبت رهبر معظم انقلاب اسلامی سپاسگزاری کرد.
* موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
به‌ مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات 2 هزار و 654 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که پرونده‌های عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد قبول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.
* رهبر انقلاب عید سعید قربان را به مسلمانان جهان تبریک گفتند
حساب‌های رسانه KHAMENEI.IR در شبکه اجتماعی ایکس، دوشنبه (۲۸ خردادماه) جمله‌ای از رهبر انقلاب اسلامی در تبریک عید قربان و دعا برای پیروزی فلسطین منتشر کرد.
در این پیام آمده است: فرا رسیدن عید سعید قربان را تبریک عرض می‌کنم به همه مسلمانان و از خداوند متعال نزدیک شدن روز پیروزی فلسطین را که امری قطعی است، مسألت می‌کنم.
***
چرا مخبر در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام نکرد
سخنگوی دولت انجام مسؤولیت امور دولت به نحو احسن را دلیل ثبت‌نام نکردن و وارد نشدن مخبر به کارزار انتخابات برشمرد. به گزارش ایسنا، بهادری‌جهرمی که در مسجد انصارالحسین علیه‌السلام تهران حاضر شده بود، در پاسخ به سوالی درباره علت ثبت‌نام نکردن محمد مخبر در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم گفت: این تصمیم شخصی افراد است که با توجه به وضعیت خود و شرایط و ضوابط ریاست‌جمهوری، در عرصه انتخابات وارد شوند یا خیر. به هر حال آقای مخبر به این جمع‌بندی نرسید که در انتخابات ثبت‌نام کند.
وی افزود: آقای مخبر بر این نکته نیز توجه داشت اگر وارد رقابت انتخاباتی شود، شاید نتواند در این مدت و تا زمان استقرار رئیس‌جمهور جدید مسؤولیت امور دولت را به نحو احسن انجام دهد و ورود در عرصه رقابت‌های انتخاباتی فرصت خدمت را از دولت و ایشان به عنوان امانت‌دار شهید رئیسی بگیرد.
***
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز عید قربان:
مشارکت حداکثری در انتخابات انسجام و قدرت ملی را افزایش می‌دهد
خطیب نماز عید سعید قربان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، انسجام و قدرت ملی را افزایش خواهد داد، همچنین رئیس‌جمهور آینده باید مانند رئیس‌جمهور شهید از نظر عزم، اراده و تدبیر قوی باشد. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری روز دوشنبه (۲۸ خردادماه) پس از اقامه نماز عید سعید قربان در دانشگاه تهران در خطبه‌های این نماز گفت: در عید سعید قربان همه از زبان اولیا خواستید که بدی‌ها از شماها و ما دور باشد و بسیار به لطف و رحمت الهی امید داریم.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: امید داریم به عید سعید غدیر برسیم که بزرگ‌ترین عید اسلامی است و اعلام ولایت امیرالمومنین(ع) خواهد بود و جامعه اسلامی تلاش خواهد کرد خودش را به مقام آن حضرت نزدیک و نزدیک‌تر کند.
وی با بیان اینکه بعد از شناخت خداوند ضروری است انسان در مسیر نزدیک شدن به خداوند حرکت کند، یادآور شد: حضرت ابراهیم در چنین روزی سربلند از امتحان الهی بیرون آمد. چرا که حضرت به پسرش اسماعیل گفت امر شده به دستور خداوند تو را ذبح کنم. به رغم تسلیم اسماعیل اما در میدان عمل جبرئیل امین نازل شد و پیام رساند که ابراهیم کافی است، خوب عمل کردی.
خطیب نماز عید سعید قربان افزود: امسال هم یک ابراهیم از دست دادیم و آقای رئیسی ما هم مقید به نماز عید قربان و نماز جمعه بود و ان‌شاءالله خداوند به کرامات ایشان بیفزاید. رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در خطبه دوم نماز عید قربان تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در تشییع رئیس‌جمهوری شهید آن عظمت و شکوه را نشان دادند و امروز در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم و مشارکت حداکثری در انتخابات ۸ تیرماه، تکمیل حماسه تشییع شهدای خدمت است.

Page Generated in 0/0054 sec