printlogo


کد خبر: 286497تاریخ: 1403/3/29 00:00
گزارشی از «میهمانی ۱۰ کیلومتری»
تهران آماده جشن غدیر

در آستانه عید غدیر خم و برگزاری «میهمانی ۱۰ کیلومتری تهران»، موکب‌های مردمی پرشورتر از قبل خود را برای برگزاری هرچه بهتر این جشن و خدمت‌رسانی به مردم آماده می‌کنند. بسیاری از این موکب‌ها سال‌های گذشته نیز در جشن عید غدیر حضور فعال داشتند و با کسب تجربه در میزبانی، امسال هم با پخت غذا، توزیع خوراکی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان، اهدای هدایا و اسباب بازی به کودکان و نوجوانان در این جشن بزرگ حاضر می‌شوند. مسؤول تبلیغات شهری میهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر گفت: فضاسازی جشن غدیر با خطبه‌های غدیر و آیات مربوط به امیرالمومنین انجام می‌شود. ساعد مجدی‌نسب، مسؤول تبلیغات شهری و فضاسازی مسیر جشن 10 کیلومتری عید غدیر در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: امسال مسیر میهمانی غدیر بیشتر شده است و از خیابان آزادی تا خیابان دماوند تقاطع امام علی(ع) در نظر گرفته شده است و یکسری فرعی‌هایی وجود دارد که منتهی به مسیر اصلی می‌شود که آنها هم جزو جشن محسوب می‌شوند و موکب‌هایی داخل آنها قرار دارد. وی افزود: برای فضا‌سازی شهری حدود ۲۰۰ پرچم برای مسیر تدارک دیده‌ایم و همچنین این فضاسازی مسیر با خطبه‌های غدیر انجام می‌شود و برای کودکان تبلیغات متنوعی از جمله تبلیغات شهری طراحی شده است. مجدی‌نسب ادامه داد: برای میهمانی ۱۰ کیلومتری امسال حدود ۲۰۰ عدد سازه پرتابل در بحث‌های محتوایی مثل غدیر و آیات قرآنی مرتبط با غدیر درست شده است، همچنین برای کودکان استیج‌های متنوعی را فضاسازی کرده‌ایم. وی افزود: در این میهمانی حدود یک میلیون پیکسل و ۲ میلیون گل سر برای دختران تدارک دیده شده است که به عنوان هدیه به آنها داده می‌شود و برای کودکان اسباب‌بازی‌هایی تهیه شده که از طریق موکب‌ها به آنها اهدا می‌شود. شهر بازی بسیار بزرگی قرار است برپا شود، همچنین موکب‌هایی برای کودکان در نظر گرفته شده که در آن بچه‌ها کارهای محتوایی انجام می‌دهند؛ مثلا نقاشی‌هایی برای کودکان طراحی شده است که با رنگ کردن‌شان پیام غدیر به آنها منتقل می‌شود.
* آزادسازی ۱۵۰ هزار بادکنک و کاروان شترها
همچنین مدیرعامل موسسه جریان از اتفاق‌های ویژه‌ای که قرار است در مسیر میهمانی ۱۰‌کیلومتری عید غدیر بیفتد خبر داد. سجاد شیرافکن، مدیرعامل موسسه جریان در گفت‌وگو با مهر گفت: امسال قرار است اتفاق‌های ویژه‌ای در مسیر میهمانی عید غدیر اتفاق بیفتد که در سال‌های قبل وجود نداشت. 
یکی از این اتفاق‌ها شامل سقوط‌آزاد چتربازهاست که نمایش ابر‌پرچم‌ها را ارائه می‌کنند. اتفاق دیگر پاراگلایدر است که به احتمال زیاد از محدوده خیابان آزادی تا یادگار امام این اتفاق قرار است رقم بخورد، البته در صورت شرایط آب هوایی مناسب در آن روز قابل اجراست. وی افزود: از جمله اتفاق‌های ویژه جدید در میهمانی امسال غدیر حرکت پاراموتورها است که آنها هم همراه با حرکت پرچم‌هاست. 
یکی دیگر از اتفاق‌های امسال آزاد‌سازی ۱۵۰ هزار بادکنک به صورت همزمان در طول مسیر است؛ اینها اتفاق‌هایی است که پارسال به این شکل نیفتاده است. مدیرعامل موسسه جریان در پایان گفت: امسال ۵۰ استیج مخصوص گروه سرود داریم که در طول مسیر است و بیش از ۱۵۰ گروه سرود حضور پیدا می‌کنند. همچنین چون یکی از نمادهای غدیر شتر است، احتمالا ۸۰ تا ۱۰۰ شتر با جهاز در طول مسیر جانمایی می‌کنیم برای اینکه فضای ذهنی نزدیک‌تری به غدیر ایجاد شود.

Page Generated in 0/0079 sec