printlogo


کد خبر: 286504تاریخ: 1403/3/30 00:00
اخبار

برگزاری یک کنسرت با ساز «هُوَرقَلیا»
گروه موسیقی «اقلیم هشتم» کنسرتی را با عنوان «هُوَرقَلیا» جمعه یکم تیرماه، در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌کند.
این گروه موسیقی به سرپرستی «شهاب قاسمی» با همراهی گروه کر به سرپرستی «مصطفی وقاری»، قطعات سنتی با اشعاری از حافظ، سعدی، مولانا، بیدل دهلوی، شیخ بهایی، و چند قطعه گروه‌نوازی و تکنوازی را در سالن خلیج‌فارس اجرا می‌کند.
«هُوَرقَلیا» نام یک ساز کوبه‌ای جدید و تلفیق 2 ساز دف و انبرک است. نام ساز برگرفته از حکمت شیخ اشراق (شهاب‌الدین سهروردی) است که هُوَرقَلیا را مکانی در عالم مثال معرفی می‌کند که حد فاصل بین دنیای مادی، معنوی و هشت‌گوشه است.
کنسرت گروه موسیقی«اقلیم هشتم» با عنوان «هُوَرقَلیا» روز جمعه یکم تیرماه ساعت ۱۸ در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.
***
«ابتکار در کارزار» روانه بازار نشر شد
کتاب «ابتکار در کارزار» نوشته علی‌اصغر مرتضایی‌راد به تازگی و همزمان با سالروز فرمان تاریخی امام خمینی(ره) برای تأسیس جهاد سازندگی، توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار نشر شده است.
این کتاب روایتگر ابتکارات و خلاقیت‌های ساکنان کویر یزد در دفاع‌مقدس است؛ ابتکاراتی که از سرچشمه وجودی انسان کویرنشین جوشیده و در جغرافیای جبهه سرریز شده است، ابتکاراتی که هرچند ساده و در ظاهر کوچک به نظر می‌رسند اما برکاتی هستند که از حرکت انسان کویر شکل گرفته‌ و مجموع آنها برشی از زیست انسان جبهه را تشکیل داده‌اند.
ابتکار در کارزار با ۱۶۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۸۰ هزار تومان عرضه شده است.
***
بزرگداشت پیشکسوت موسیقی نواحی در تهران برگزار می‌شود
انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با همکاری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، آیین بزرگداشت محمدرضا اسحاقی‌گرجی، موسیقیدان و نوازنده دوتار مازندران را ساعت ۱۶ امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن برگزار می‌کند.
در این آیین جمعی از استادان برجسته حوزه موسیقی درباره جایگاه و اهمیت استاد اسحاقی‌گرجی در سپهر موسیقایی کشور به ایراد سخن خواهند پرداخت.
از جدیدترین فعالیت‌های این هنرمند می‌توان به حضور به عنوان نوازنده و خواننده موسیقی متن در سریال پایتخت به همراهی گروه موسیقی محلی مازندرانی «تبری» اشاره کرد. انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر(عج)، پایین‌تر از میدان منیریه، خیابان سرلشکر بشیری، پلاک ۷۱ واقع است.
***
انتشار فراخوان سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند
فراخوان سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با شعار «شهر امن و پویا، جامعه پرامید و کارا» منتشر شد.
از اهداف این جشنواره می‌توان به حفظ و ارتقای مولفه‌های فرهنگ ایرانی - اسلامی، ارتقای سطح دانش شهروندی به منظور بهبود زندگی شهری، ارتقای مشارکت شهروندان در ساختن شهر سالم، پاک و پویا، اهتمام ویژه برای همراهی و مشارکت شهروندان در بهسازی شرایط اقتصادی جامعه با تکیه بر عزم ملی، توان داخلی، تلاش و خلاقیت کارآفرینان ایرانی و ترویج نشاط، امید و همدلی اشاره کرد.
سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با همکاری و مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی ایران با تکیه بر عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اواخر شهریور ۱۴۰۳ در شهر لاهیجان برگزار می‌شود.
***
هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند فراخوان داد
هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند در بخش‌های «فیلم مستند»، «مجموعه مستند»، «عکس مستند» و «مستندنگاری» برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان تا ۲۵ مرداد فرصت دارند سایت جشنواره ثبت‌نام و آثار خود را ارسال کنند.
در بخش فیلم مستند، مستندسازان سراسر کشور باید آثار تولیدی خود از ابتدای سال ۱۴۰۰ به بعد را ارسال کنند. همچنین عکاسان فعال در حوزه عکاسی مستند نیز می‌توانند با ارسال آثار خود در این رویداد ملی شرکت کنند. در بخش مستندنگاری نیز جشنواره پذیرای گزارش‌های مستند خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای خواهد بود. در هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند، همانند ۲ دوره قبلی مجموعه مستندها نیز می‌توانند شرکت کنند و به رقابت با دیگر مجموعه‌ها بپردازند، همچنین به تمام آثار راه یافته به جشنواره در بخش‌های مختلف حق پخش و حق‌التالیف اعطا خواهد شد.
امسال برای نخستین بار، بخش بین‌الملل جشنواره تلویزیونی مستند با موضوع «غزه» آغاز به کار خواهد کرد و مستندسازان خارجی از کشورهای مختلف می‌توانند مستندهای خود درباره فلسطین و غزه را جهت شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند.
بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان برای مطالعه فراخوان ثبت‌نام در جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی www.festdoctv.com یا صفحه آن در شبکه‌های اجتماعی به آدرس festdoctv.ir@ مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0047 sec