printlogo


کد خبر: 286507تاریخ: 1403/3/30 00:00
مستندی از زندگی احمد تمیم‌داری روی آنتن شبکه 4 سیما می‌رود
راوی روح پارسی

گروه فرهنگ و هنر: هجدهمین فیلم از مجموعه مستندهای «آیینه عمر» که به کوشش گروه فرهنگ و اندیشه شبکه 4 سیما به تهیه‌کنندگی صدرا صدوقی و کارگردانی رضا عباسی در شبکه 4 پخش می‌شود، «راوی روح پارسی» نام دارد.
رضا عباسی، کارگردان مستند «راوی روح پارسی» درباره شخصیت علمی احمد تمیم‌داری گفت: احمد تمیم‌داری ادیب، زبان‌شناس و فارسی‌پژوه متولد ۱۳۲۵ شمسی در تهران است. او دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است و نزد استادان مشهوری چون شریف رضایی، سید علی شاه‌چراغی، سیدجعفر شهیدی و احمد مهدوی دامغانی نیز تلمذ کرده است.
وی اظهار کرد: تمیم‌داری، عضو شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی و استاد بازنشسته دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی است و از گذشته تاکنون همواره سخنرانی‌های علمی و پژوهشی متعددی در حوزه زبان و ادب فارسی، تاریخ، حکمت و ادبیات عامه در مراکز علمی ایران و جهان ارائه کرده است.
کارگردان مستند «راوی روح پارسی» تصریح کرد: وقتی در آثار تمیم‌داری مداقه می‌کنیم؛ مراتب علمی و عمق فرزانگی‌اش هویدا و آشکار است. همچنین جنبه انصاف و اعتدال وی در بیان مطالب بدون هیچ‌گونه جانبداری نیز کاملا روشن است. به عنوان نمونه وقتی درباره ادب و عرفان دوره صفویه و مکتب اصفهان نکاتی را از لابه‌لای تاریخ و مفاهیم و معانی آن روزگار بیان می‌کند، همه سعی و تلاشش بر این است که با رعایت انصاف روایت خود را بیان کند.
عوامل این مستند عبارتند از: مجری طرح محراب محمدزاده، تحقیق سیامک صدیقی و محمد آسیابانی، مدیر فیلمبرداری یاسر آقاامینی‌ها، تدوین و صداگذاری مریم مرشد، صدابردار مجید نجاتی، انتخاب موسیقی و سولیست تیتراژ پایان بردیا دینوری، مدیر تولید علی هیهاوند، دستیار کارگردان سیاوش درخشی، هماهنگی تولید منوچهر پویان‌مهر، فیلمبرداران اردلان معتمدی و یزدان موسی‌خانی، دستیاران فیلمبردار عباس معتمدی و حسین صالحی‌راد، دستیار صدابردار محمد اشرف‌پور، مشاور علمی محمود بشیری و مشاور رسانه‌ای سیده‌الهام کاظمی.
«آیینه عمر» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه 4 سیماست که در قالب آن، زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران به تصویر کشیده شده است.
مجموعه مستند «آیینه عمر» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹ پخش و جمعه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ تکرار می‌شود.

Page Generated in 0/0056 sec