printlogo


کد خبر: 286512تاریخ: 1403/3/30 00:00
دور دنیا

نماینده سابق لیکود: اسرائیل به ۷ تکه تقسیم شده است
محافل صهیونیستی همچنان نسبت به خطر عمیق دودستگی‌ها و اختلافات در میان صهیونیست‌ها و تأثیر آن بر «موجودیت اسرائیل» هشدار می‌دهند. به گزارش ایسنا، «ایهود یاتوم» نماینده سابق حزب لیکود در مقاله‌ای برای روزنامه «معاریو» نوشت: «اسرائیل به 7 تکه و بخش تقسیم شده است». به گفته او، بخش اول شامل کسانی است که مسؤولیت‌ها را بر دوش دارند و در خدمت نظامی یا در نیروهای ذخیره یا خدمات اجتماعی، دستگاه‌های امنیتی، اقتصاد و آموزش نقش دارند؛ کسانی که این مسؤولیت‌ها را بر عهده دارند پاداش عادلانه را دریافت نمی‌کنند، نه از نظر حقوق بلکه از نظر دریافت غرامت مناسب برای خساراتی که به املاک یا مشاغل‌شان وارد شده است. یاتوم، بخش دوم را مختص فراری‌ها دانست؛ کسانی که مسؤولیت‌ها را به دوش نمی‌کشند. اینها در به دوش کشیدن مسؤولیت‌ها نه از طریق مشارکت داوطلبانه و نه اقتصادی و نه اجتماعی شرکت نمی‌کنند. به گفته او، تنها چیزی که این‌ دسته برای آن تلاش می‌کنند دستیابی به سود و منفعت بدون ایفای هیچگونه نقشی است. سیاستمدار صهیونیست در ادامه گفت: این روزها ما در دوره بررسی قانون خدمت در ارتش یا با اسم دقیق‌تر «قانون فرار از خدمت» هستیم. این فرار از خدمت تنها مربوط به شرکت در خدمت نظامی و عضویت در نیروهای ذخیره نیست، بلکه شامل فرار از هرگونه نقش ممکن در بازسازی اسرائیل است. او تا 7 بخش را برای اسرائیل به تصویر کشیده است. 
***
مالزی تصمیم به پیوستن به بریکس گرفت
نخست‌وزیر مالزی گفت کشورش تصمیم گرفته برای عضویت در بلوک بریکس درخواست بدهد و به‌زودی تشریفات اداری رسمی آن را آغاز خواهد کرد. «انور ابراهیم»، نخست‌وزیر ۷۷ ساله مالزی در مصاحبه با وبگاه چینی «گوانچا» گفت: «ما سیاست خود را شفاف کرده‌ایم و تصمیم‌مان را گرفته‌ایم. ما پروسه رسمی (اقدام برای عضویت در بلوک بریکس)‌ را به‌زودی شروع خواهیم کرد. ما چشم‌ انتظار نتیجه پایانی و بازخورد از سمت آفریقای جنوبی هستیم». وی از سوی دیگر تاکید کرد این موضوع را در نشست اخیر خود با «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا»، رئیس‌جمهور برزیل هم مطرح کرده است. گروه بریکس ابتدا سال ۲۰۰۶ با تاسیس از سوی برزیل،‌ روسیه، هند و چین به عنوان «بریک» نامگذاری شد اما بعد از پیوستن آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۱ به این سازمان نام آن به «بریکس» تغییر پیدا کرد. بریکس ژانویه گذشته رسما اعضای جدید دیگری شامل مصر، اتیوپی، ایران و امارات عربی متحده را پذیرفت اما تصمیم گرفت نام آن همچنان بریکس باقی بماند. 
***
افشاگری پزشکان از دلایل «گاف‌های» بایدن
در پی ادامه گاف‌‌های متعدد رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا در انظار عمومی و «خشک شدن» او در چند مراسم طی روزهای اخیر، پزشکان و کارشناسان ارزیابی‌هایی درباره سلامت عقلی او مطرح کرده‌اند که در برخی موارد می‌تواند نگران‌کننده باشد. به گزارش ایسنا، سن و سال بالای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و موج گاف‌های اخیر پیرمرد ۸۱ ساله، نگرانی‌های زیادی را در میان رای‌دهندگان و کارشناسان آمریکایی برای حضور دوباره او در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ ایجاد کرده است. در جدیدترین مورد، صورت و بدن جو بایدن در یک گردهمایی جمع‌آوری کمک مالی در لس‌آنجلس برای لحظاتی خشک شد و به حالت یخ‌زده درآمد و او چند ثانیه در برابر شرکت‌کنندگان خشکش ‌زده و به جمعیت خیره مانده بود. اما یکی از نمایندگان کاخ سفید گزارش‌های مربوط به حالت عجیب بایدن در این مراسم را، با این ‌عنوان که «جعلی» و «دروغ» است، رد کرد و توضیح داد این رفتار او صرفا واکنشی به تشویق کردن جمعیت برای چند ثانیه بوده است! این اتفاق تنها یک هفته پس از آن روی داد که رئیس‌جمهور آمریکا در یک جشن در کاخ سفید در حالی ‌که کنار کاملا هریس، معاونش ایستاده بود، خشکش ‌زده و کاملا بدون حرکت و بی‌تفاوت به مقابل خیره شده بود. چند روز قبل از گردهمایی دموکرات‌ها در لس‌آنجلس، مورد مشابه دیگری رخ داد که طبق ویدئوهای منتشر شده از آن، جو بایدن در اجلاس سران گروه 7 در ایتالیا هنگامی که دیگر رهبران جهان در حال تماشای یک نمایش چتربازی بودند، او سرگردان مانده بود و از سایرین دور می‌شد و در جهت مخالف انگشت شست خود را بالا می‌آورد. سپس رئیس‌جمهور فرانسه متوجه گیجی بایدن می‌شود و بعد نخست‌وزیر ایتالیا او را متوجه نمایش می‌کند و بایدن را به سمت خودشان می‌چرخانند. 
***
اطلاعات پرسنل یگان پهپادی اوکراین لو رفت
یک گروه هکری دست به انتشار محتوای پایگاه داده‌ای متشکل از اطلاعات بیش از ۱۰۰۰ پرسنل نظامی اوکراینی از جمله اپراتورهای پهپادهایی ‌زده است که دست به حمله به اهداف غیرنظامی می‌زنند. وبگاه «راشا تودی» نوشت گروه هکری که خود را با نام «هکرهای خشمگین روس انجام دادند» (RaHDit) معرفی کرده، این اطلاعات را روز سه‌شنبه فاش ساخته است. داده‌های منتشر شده توسط این گروه هکری شامل اطلاعات پرونده‌های بالغ بر ۱۱۰۰ عضو نیروهای هوایی رباتیک کی‌یف است و در توصیف آنها نوشته شد: «کسانی که از هوا نارنجک به روی افراد ما می‌ریزند، اهداف را به واحد توپخانه ارائه می‌دهند و به غیرنظامیان در عمق پشت جبهه حمله می‌کنند». داده‌های افشا شده شامل عکس‌ها، شماره‌ تلفن، آدرس خانه، شماره سریال اوراق شناسایی، آدرس‌های پست الکترونیک، لینک صفحه‌های رسانه‌های اجتماعی و دیگر انواع اطلاعات شخصی می‌شود.

Page Generated in 0/0063 sec