printlogo


کد خبر: 286513تاریخ: 1403/3/30 00:00
اخبار

استقلال در بلاتکلیفی کامل
باشگاه استقلال هنوز تکلیف سرمربی خود را برای فصل آینده مشخص نکرده است. به گزارش ایسنا، باشگاه استقلال این روزها در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد و برای فصل آینده هنوز تکلیف سرمربی این تیم مشخص نیست. جواد نکونام سرمربی فصل گذشته استقلال 2 فصل دیگر با این تیم قرارداد دارد اما پس از پایان لیگ شایعاتی درباره ادامه همکاری او با آبی‌ها شنیده می‌شود. رسانه رسمی باشگاه استقلال پس از پایان لیگ هیچ بیانیه‌ای مبنی بر ادامه یا پایان همکاری نکونام با استقلال منتشر نکرده تا هواداران همچنان نگران شرایط این تیم برای فصل آینده و از دست رفتن زمان نقل و انتقالات باشند. در باشگاه استقلال این سوال مطرح است که تصمیم‌گیرنده درباره ماندن یا رفتن نکونام چه کسی است؟ فرشید سمیعی به عنوان سرپرست مدیرعاملی استقلال اختیار تام دارد یا نمایندگان هلدینگ باید درباره این مساله تصمیم نهایی را اتخاذ کنند؟ در این زمینه گفته شده قرار است نمایندگان هلدینگ خلیج‌ فارس به عنوان مالک باشگاه استقلال در جلسه‌ای هیات مدیره باشگاه را تعیین کنند تا در ادامه هیات مدیره جدید، تکلیف سرمربی و بازیکنان استقلال را مشخص کند. آنچه مشخص است اینکه استقلال در حال از دست دادن زمان برای یارگیری ابتدای فصل و آغاز تمرینات برای فصل آینده است. 
***
کاهش سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ ایران
با تصمیم فدراسیون فوتبال، سهمیه بازیکنان خارجی برای بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر کاهش یافت. کارگروه نظارت بر قراردادها برای فصل آینده لیگ برتر تصمیمات جدیدی اتخاذ کرده که قرار است به‌زودی برای تصویب به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ارسال شود. براساس قوانین جدید، تعداد سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌های لیگ برتری برای لیگ بیست‌وچهارم، 5 بازیکن تعیین شده است که یک بازیکن آن باید آسیایی باشد. تعداد سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌ها در فصل بیست‌و‌سوم، 6 بازیکن بود و به این ترتیب برای فصل آینده شاهد کاهش یک سهمیه خارجی برای تیم‌ها خواهیم بود، همچنین براساس تصمیم کارگروه نظارت بر قراردادها، در فصل جدید بر‌خلاف لیگ گذشته، بازیکنان لژیونر در صورت حضور در لیگ ایران جزو سهمیه خارجی تیم‌ها محسوب نخواهند شد. 
***
محرومیت ۳ ساله یک والیبالیست به دلیل دوپینگ
عباس اولادی، والیبالیست شاغل در لیگ دسته یک، 3 سال از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محروم شد. افسران کنترل دوپینگ ایران نادو، نمونه داخل مسابقه (IC) عباس اولادی، والیبالیست شاغل در لیگ یک را در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ در خلال برگزاری مسابقات اخذ کردند که پس از بررسی نمونه توسط آزمایشگاه مورد تایید وادا، وجود ماده ممنوعه «استانوزولول» از گروه ماده ممنوعه S1 لیست مواد و روش‌های ممنوعه وادا، در نمونه وی تایید شد. با توجه به پذیرش اولیه تخلف و قبول مجازات تعیین‌شده توسط ورزشکار و طبق ماده ۱-۸-۱۰ از مجموعه قوانین و مقررات مبارزه با دوپینگ ایران، حکم محرومیت وی بدون انجام مراحل دادرسی و تشکیل جلسه شورای صدور رای مستقیما توسط کمیته انضباطی ایران‌نادو صادر شد. با عنایت به اینکه حکم محرومیت برای این تخلف ۴ ساله است اما با در نظر گرفتن پذیرش تخلف صورت پذیرفته توسط ورزشکار، ایران نادو با تخفیف یک ساله، حکم محرومیت وی را از تاریخ 1403/02/16 تا 1406/02/15 به مدت ۳ سال صادر کرد. 
***
امباپه نیازی به جراحی بینی ندارد
فدراسیون فوتبال فرانسه تایید کرد بینی امباپه دچار شکستگی شده اما این بازیکن نیازی به جراحی بینی ندارد. تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و اتریش  در نخستین بازی مرحله گروهی خود رودرروی هم قرار گرفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر فرانسه به پایان رسید تا خروس‌ها (لقب تیم‌ ملی فرانسه) گام اول را محکم بردارند. در دقایق پایانی این بازی «کیلیان امباپه» ستاره تیم‌ ملی فرانسه پس از برخورد با بازیکن حریف به شدت از ناحیه بینی دچار مصدومیت شد و نتوانست تا آخر بازی در زمین حضور داشته باشد و جای خود را به اولویه ژیرو داد. سایت «mirror» انگلیس درباره آخرین وضعیت مصدومیت امباپه نوشت: این بازیکن پس از مصدومیت فورا به بیمارستانی در دوسلدورف آلمان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.  فدراسیون فوتبال فرانسه تایید کرده است که بینی امباپه دچار شکستگی شده اما نیازی به عمل جراحی ندارد. کاپیتان فرانسه ابتدا توسط کادر پزشکی و دکتر «فرانک لو گال» تحت درمان قرار گرفت که وی تشخیص داد او شکستگی بینی دارد. امباپه در چند روز آینده تحت درمان قرار خواهد گرفت اما در آینده نزدیک تحت عمل جراحی قرار نمی‌گیرد.  ماسکی برای او ساخته می‌شود تا شماره ۱۰ تیم‌ ملی فرانسه برای بازگشت به مسابقات آماده شود. با این حال هنوز مدت زمان دوری امباپه به طور رسمی اعلام نشده و باید دید کاپیتان فرانسه چه زمانی به میادین بازمی‌گردد. 
***
قدردانی باشگاه اسپانیایی از ملی‌پوش تیم‌ ملی فوتسال
باشگاه فوتسال «وینیا آلبالی» اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای از جدایی ملی‌پوش ایرانی خود خبر داد و از او تشکر کرد. باشگاه فوتبال «وینیا آلبالی» اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای از جدایی «سعید احمدعباسی» از این تیم خبر داد. علاوه بر سعید احمدعباسی، 2 بازیکن دیگر هم از جمع این تیم اسپانیایی جدا شدند. ملی‌پوش ایرانی در ۲ فصل حضور در وینیا آلبالی در ۲۵ بازی برای این تیم به میدان رفت و ۸ گل به ثمر رساند. احمدعباسی که از گیتی‌پسند به اسپانیا رفته بود قرار است فصل آینده به تیم پیشین خود بازگردد و با لباس گیتی‌پسند در لیگ برتر ایران بازی کند.

Page Generated in 0/0061 sec