printlogo


کد خبر: 286515تاریخ: 1403/3/30 00:00
نخستین حاشیه بزرگ برای پرسپولیس پس از قهرمانی با اعتراض بازیکنان کلید خورد
شورش مجازی

تعدادی از بازیکنان پرسپولیس برای تمدید قرارداد یک شرط بزرگ پیش پای باشگاه گذاشته‌اند. باشگاه پرسپولیس در نخستین گام از مذاکره با بازیکنان خود برای تمدید قرارداد، هفته گذشته با سروش رفیعی، مهدی ترابی، مرتضی پور‌علی‌گنجی و دانیال اسماعیلی‌فر برای تمدید قرارداد به توافق اولیه رسید و قرار بود پس از بازگشت رضا درویش از سفر خارجی و پایان محرومیت 20 روزه او، کارهای تمدید قرارداد این بازیکنان نهایی شود؛ موضوعی که ظاهرا با توجه به برخی فعالیت‌ها در باشگاه پرسپولیس با تردید مواجه شده است. 4 بازیکن نام برده در زمان مذاکره با مدیران پرسپولیس شرط تمدید قرارداد را تسویه پاداش‌های باقیمانده از فصل بیست‌و‌دوم لیگ برتر و همچنین تسویه قرارداد فصل قبل عنوان کردند که در این راستا نیز قرار بود درویش تلاش کند رضایت این بازیکنان جلب شود. در این وضعیت ظاهرا در چند روز گذشته باشگاه پرسپولیس برای جلوگیری از فعال شدن بند فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند، بخشی از بدهی فصل‌ قبل این بازیکن را پرداخت کرده است که همین موضوع باعث ناراحتی برخی بازیکنان شده و آنها اعتقاد دارند باید مطالبات فصل‌های قبل آنها نیز مانند سایر بازیکنان پرداخت شود. مهدی ترابی، مرتضی پورعلی‌گنجی و دانیال اسماعیلی‌فر که شنیده می‌شود پیشنهادات جدی از تیم‌های متمول لیگ برتری دارند، اکنون برای نشستن پای میز مذاکره و تمدید قرارداد خواستار دریافت مطالبات‌شان شده‌اند و در این وضعیت باید دید چه سرنوشتی در انتظار آنها خواهد بود.
* بیرانوند پرسپولیس را تهدید به جدایی کرد
علیرضا بیرانوند با انتشار یک استوری خبر مهمی را به هواداران این تیم داد. فصل برای پرسپولیس در حالی به پایان رسیده که مدیران این باشگاه در تلاشند در روزهای آینده مبلغ باقیمانده قرارداد بازیکنان را پرداخت و اصل قرارداد آنها را تسویه کنند. با این حال در شرایطی که بازیکنان مدعی دریافت 65 درصد قرارداد خود هستند، باشگاه پرسپولیس اعلام کرده آنها چیزی حدود 75 تا 80 درصد دستمزد خود را گرفته‌اند؛ موضوعی که به جدیدترین اختلاف بین باشگاه و بازیکنان تبدیل شده و واکنش تند علیرضا بیرانوند را هم به دنبال داشته است. در نخستین واکنش، علیرضا بیرانوند این موضوع را طرح کرده و نوشته باشگاه پاداش 20 پیروزی این تیم را جزو قرارداد بازیکنان حساب کرده است. او نوشته این تصمیم، حس اعتماد را بین بازیکنان از بین برده و بی‌احترامی به آنهاست. وی در قسمتی از نامه اعتراض‌آمیز خود نوشته است: «متاسفانه باخبر شدم در کمال بی‌احترامی، پاداش‌هایی را که به ما داده‌اند، بعد از قهرمانی از اصل مطالبات کسر کرده‌اند و قسمتی از اصل قرارداد در نظر گرفته‌اند. بحث بنده آن پاداش‌ها نیست، کما اینکه بیشتر آنها را بچه‌های تیم نذر کرده و به انسان‌های نیازمند پرداخت کرده‌اند. حقیقتا این اتفاقات انسان را سرخورده می‌کند، حس اعتماد را از بین برده و نوعی بی‌احترامی به بازیکن القا می‌شود و انسان را وادار به تصمیماتی می‌کند که برخلاف میل باطنی‌اش است». شاید نکته اصلی در همان خط آخر نهفته باشد؛ جایی که بیرانوند می‌گوید این تصمیم بازیکنان را «وادار به تصمیماتی می‌کند که برخلاف میل باطنی آنهاست». فراموش نکنید علیرضا بیرانوند تا همین ۲ هفته پیش جزو بازیکنانی بود که احتمال جدایی آنها از پرسپولیس وجود داشت و حالا این جمله به نوعی تهدید هم محسوب می‌شود. البته بیرانوند بعد از بازی با ازبکستان تاکید کرد در پرسپولیس خواهد ماند و قصد تحت فشار قرار دادن باشگاه را ندارد اما حالا این موضع تازه، چیزهای دیگری را در خودش دارد.
همچنین  مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع پرسپولیس با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود از وضعیت پرداختی‌های باشگاه به بازیکنان این تیم انتقاد کرد. او در بخشی از گلایه خود عنوان کرد: «درخواست عجیب و غریبی نداریم. اکثر بازیکنان پرسپولیس پیشنهادهای به ‌مراتب بهتری دارند ولی به ‌خاطر پیراهن پرسپولیس و هواداران نجیبش با رقم کمتر ماندند». مدافع پرسپولیس در حالی نسبت به وضع مالی باشگاه ابراز نارضایتی کرده است که ۸۰ درصد دریافتی داشته است.
* باشگاه پرسپولیس «اسلحه» را از گلرش گرفت
باشگاه پرسپولیس برای اینکه اجازه بازارگرمی فصل گذشته به دروازه‌بان ملی‌پوش خود را ندهد، به تعهدی که در قبال این بازیکن داشت عمل کرد. باشگاه پرسپولیس با کمک یکی از بانک‌های حاضر در کنسرسیوم بانکی کشور که مالکیت بخش عمده‌ای از سهام این باشگاه را نیز دارد، اقدام به پرداخت تمام مبلغ قرارداد فصل گذشته علیرضا بیرانوند کرد. دروازه‌بان تیم‌ ملی ایران در صورت عدم دریافت مطالبات خود تا پایان خرداد می‌توانست قراردادش را فسخ کند. از این رو رضا درویش، مدیرعامل باشگاه برای جلوگیری از هرگونه حاشیه‌سازی احتمالی جدید از سوی بیرانوند در نقل و انتقالات تابستانی، تصمیم گرفت پول او را پرداخت کند و حق فسخ را از این بازیکن بگیرد. بیرانوند که همچون سایر بازیکنان تیم دریافتی ۷۶ درصدی داشت، حالا تمام مبلغ قراردادش را گرفته است و منتظر دریافت پاداش قهرمانی با این تیم در لیگ بیست‌وسوم است. باشگاه پرسپولیس در نظر دارد قرارداد بیرانوند را زودتر از موعد مقرر هم تمدید کند تا او به جای اینکه تنها یک فصل دیگر تحت قرارداد باشگاه باشد، بتواند 3 فصل دیگر در این تیم حضور داشته باشد. دروازه‌بان تیم‌ ملی ایران که فصل گذشته هواداران پرسپولیس را با شوک رفتن به استقلال تهران حسابی نگران کرده بود، تصمیم به ماندن در این تیم گرفت تا بار دیگر با سرخپوشان جشن قهرمانی در لیگ برتر را بگیرد.
***
بودجه برای استخدام سرمربی افزایش یافت
باشگاه پرسپولیس این روزها در حال مذاکره با گزینه‌های مختلف است. اوسمار ویرا بعد از یک نیم‌فصل موفق از جمع سرخپوشان جدا شد تا مدیران این تیم به دنبال جذب سرمربی جدید باشند. اولویت باشگاه پرسپولیس جذب سرمربی خارجی است و در این بین نام‌های زیادی هم مطرح شده است. بودجه اولیه باشگاه پرسپولیس برای سرمربی خارجی 600 هزار دلار بود. مدیران سرخ با این رقم و پیشنهادات مختلف سراغ سرمربی‌های زیادی رفتند که تقریبا می‌توان گفت هیچ‌کدام از آنها با چنین رقمی حاضر نیستند به ایران بیایند. حالا از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد بودجه باشگاه پرسپولیس برای جذب سرمربی خارجی بیشتر شده و حالا به 1.1 میلیون دلار رسیده است. پرسپولیسی‌ها در تلاشند با ارائه پیشنهادات جدید، یک سرمربی رزومه‌دار خوب را استخدام کنند. باشگاه پرسپولیس در تلاش است طی همین هفته به توافقات اولیه با سرمربی بعدی خود برسد تا در نقل و انتقالات از سایر تیم‌ها عقب نماند. در حال حاضر مهم‌ترین و جدی‌ترین گزینه هدایت پرسپولیس، «یان فنت شیپ» هلندی، سرمربی سابق آژاکس آمستردام محسوب می‌شود.

 


Page Generated in 0/0061 sec