printlogo


کد خبر: 286530تاریخ: 1403/3/30 00:00
اخبار

اطلاعیه دفتر رهبر انقلاب درباره برخی نقل‌قول‌های انتخاباتی
دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به برخی نقل‌قول‌های غیرمستند از رهبر انقلاب و مسؤولان دفتر ایشان در رقابت انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری، طی اطلاعیه‌ای خاطرنشان کرد: نقل‌قول‌های غیرمستند یا برداشت‌های شخصی فاقد اعتبار است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن اطلاعیه به این شرح است: در روزهای اخیر مشاهده شده است برخی نامزدهای محترم انتخابات ریاست‌جمهوری و یا اعضای ستاد و افراد منتسب به آنها در اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها، نقل‌قول‌هایی ناقص و یا نادرست از رهبر انقلاب اسلامی و یا مسؤولان دفتر معظم‌له بیان کرده‌اند. اعلام می‌دارد هرگونه نقل‌قولِ غیرمستند  به اسناد موجود و مکتوب از بیانات و اظهارنظرهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و اکتفا به برداشت‌های شخصی و دریافت‌های شفاهی از بیانات ایشان و یا مسؤولان دفتر معظم‌له فاقد اعتبار و استناد است. انتظار می‌رود همگان نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند و از تکرار آن پرهیز شود.
***
سعید جلیلی:
دولت سایه نه یک دکان و دستگاه بلکه یک گفتمان است
سعید جلیلی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست با جمعی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در یک موقعیت حساس هستیم و تعارف هم نداریم، اظهار کرد: انقلاب تندباد حوادث را پشت سر گذاشت و مردم حوادث مختلف را به حماسه تبدیل کردند که نمونه آخر آن حادثه برای رئیس‌جمهور شهید بود.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه الان برخی فرصت‌ها برای ما پیش آمده که آرزوی پدران ما بوده است، تصریح کرد: در فرصت‌های تاریخی در دوره قاجار و پهلوی غایب بودم ولی الان این ظرفیت‌ها را در کشور داریم که دیگر در بزنگاه‌های پیشرفت، غایب نباشیم. اگر غفلت کنیم نه ۴ سال، بلکه ۴۰ سال عقب می‌افتیم. جلیلی با بیان اینکه نقش مجلس برای جهش کشور خیلی مهم است، گفت: مجلس می‌تواند مکمل دولت، رافع نقص‌های دولت و پشتیبان دولت باشد. مجلس کنار دولت می‌تواند موجب جهش کشور شود. الان فرصت تردید و تعارف نیست. باید تصمیم‌های صحیح و به‌موقع بگیریم و این با همکاری دولت و مجلس ممکن می‌شود. فرصت نداریم بعد از 8 تیر مطالعه کرده و برنامه تهیه کنیم. برنامه هفتم توسعه از دولت خواسته است 47 برنامه را تهیه و عملیاتی کند و همزمانی آغاز دولت، مجلس و برنامه هفتم توسعه، فرصتی برای وفاق ملی در جهت اجرای برنامه‌ها ایجاد می‌کند ولی باید از تردید فاصله و به‌موقع تصمیم گرفت. تصمیمات شما حتما معارضانی دارد که منافع‌شان در خطر می‌افتد. اینجا در تصمیمات نباید دچار تزلزل شد. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: دولت سایه نه یک دکان و دستگاه، بلکه یک گفتمان است و هر کسی در حد وسع خود باید مسائل کشور را دنبال کرده و خطاها را تصحیح کرده و نقاط قوت را تقویت کند. هر دانشگاه می‌تواند دولت سایه باشد.
***
انتقاد قالیباف از ظلم به نیروهای شرکتی
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امروز نیروهای شرکتی به رغم توان و تجربه و تخصص بالا اما شهروند درجه ۲ در محیط کار محسوب می‌شوند که این مساله با قانون اساسی، آرمان‌های انقلاب و مروت و جوانمردی ناسازگار است.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در گردهمایی کارگران و بازنشستگان در محل خانه والیبال با اشاره به نیروهای شرکتی، یادآور شد: امروز نیروهای شرکتی به رغم توان و تجربه و تخصص بالا اما شهروند درجه ۲ در محیط کار محسوب می‌شوند که این مساله با قانون اساسی، آرمان‌های انقلاب و مروت و جوانمردی ناسازگار است. نامزد ریاست‌جمهوری تاکید کرد: باید کیک اقتصاد را بزرگ کنیم و استفاده درست از ظرفیت‌ها با قید اولویت داشته باشیم.  وی بیان داشت: امروز مهم‌ترین اولویت‌های کشور سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است و حتی بهره‌وری مهم‌تر از سرمایه‌گذاری است، زیرا با خود کارآمدی و تولید سرمایه برای رشد اقتصادی را به دنبال دارد.
***
قاضی‌زاده‌هاشمی:
هم مذاکره می‌کنیم هم از اصول پایین نمی‌آییم
سید‌امیر‌حسین قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: در دولت خانواده جایی که لازم باشد با آمریکایی‌ها مذاکره، پول‌های‌مان را آزاد و ارتباطات اقتصادی با بسیاری از کشورها برقرار می‌کنیم. همزمان با آن، پیمان‌های سیاسی منطقه‌ای و جهانی را افزایش می‌دهیم، پشتیبانی جهانی در شورای امنیت برای کشورمان ایجاد می‌کنیم تا اگر کسی خواست در شورای امنیت علیه ما قطعنامه صادر کند، آن را وتو کنند. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه نحوه تعامل دولت آینده با قدرت‌های جهانی یکی از موضوعات داغ در میان طرفداران کاندیداهای مختلف به حساب می‌آید، گفت: در این باره همواره دو طرز تفکر مطرح است، نخستین طرز تفکر این است که ما بالاخره باید هاضمه جهانی را بپذیریم، با قدرت‌های جهان هماهنگ شویم و مسیر این موضوع، ارتباط سازنده است. وی ادامه داد: در این نوع تعامل لازمه ارتباط سازنده هم این خواهد بود که ما برخی مبادی و مبانی ارزشی خودمان را نادیده بگیریم. به عنوان مثال از حمایت محور مقاومت دست برداریم و اقداماتی از قبیل ساخت موشک را متوقف و مباحث هسته‌ای را کنترل کنیم. قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: در طرف مقابل، نظریه دیگری مطرح می‌شود که ما باید در مقابل آمریکایی‌ها بایستیم و اگر لازم شد مذاکره را با آنها را برهم بزنیم و در برابر آنها وارد دعوای عمیق سیاسی شویم. بالاخره شاهد بودیم که ما از مذاکره به جایی نرسیدیم و نفی هرگونه مذاکره و ارتباطات با غربی‌ها مطرح می‌شود.

Page Generated in 0/0062 sec