printlogo


کد خبر: 286558تاریخ: 1403/3/31 00:00
اخبار

انتشار فراخوان نخستین جشنواره عکس تهران
آژانس عکس ایران همزمان با برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جشنواره عکس تهران را به صورت رقابتی برگزار می‌کند.
بخش جنبی عکس که در دوره‌های پیشین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌صورت نمایشگاه غیررقابتی برگزار می‌شد، در چهل‌‌ویکمین دوره این جشنواره برای نخستین بار با دبیر مستقل و با عنوان «جشنواره عکس تهران» برگزار خواهد شد.
نخستین دوره جشنواره عکس تهران با اهداف ایجاد بستر مناسب برای رشد و تعالی عکاسان، ایجاد زمینه ارتباط و تعامل عکاسان و فراهم کردن بستر انتقال تجربه و فراهم آوردن امکان فروش آثار هنرمندان عکاس در راستای حمایت از عکاسان شرکت‌کننده و در ۲ بخش، اصلی با موضوع «آزاد» و جنبی با موضوع «جوان ایرانی»، پذیرای آثار هنرمندان است. فرهاد سلیمانی دبیر و محمدرئوف شهبازی دبیر اجرایی نخستین جشنواره عکس تهران و مجید دوخته‌چی‌زاده، محمود کلاری و سیدعباس میرهاشمی اعضای هیأت انتخاب و داوری این رویداد هستند. علاقه‌مندان می‌توانند از چهارشنبه ۳۰ خرداد تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ نسبت به نام‌نویسی و ارسال آثار خود از طریق سامانه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران https://festival.iycs.ir/fa / اقدام کنند.
***
کدام آثار غیرسینمایی پروانه ساخت گرفتند؟
شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت ۳ عنوان فیلم کوتاه داستانی، ۲ عنوان فیلم بلند داستانی و یک عنوان فیلم نیمه‌بلند داستانی غیرسینمایی موافقت کرد.
در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی، با ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی «شب سگ» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی و کارگردانی علیرضا کریمی، «دیوار مرزی» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی خشایار اصغری و «بازپرداخت زمین» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی صالح عصار موافقت شد.
فیلم‌های بلند داستانی «کویر ناآرام» به تهیه‌کنندگی سید زاهد رئیسی، نویسندگی سید مهدی سجادپور و کارگردانی سعید توکلی، «پاکباز» به تهیه‌کنندگی محمدباقر خدادوست، نویسندگی عباس رافعی و کارگردانی امیررضا مهرشیوا و فیلم نیمه‌بلند داستانی «رقیب دیجیتالی» به تهیه‌کنندگی عاطفه احسانفر، نویسندگی و کارگردانی میلاد خدر موفق به کسب پروانه ساخت غیرسینمایی شدند.
***
توضیح‌دار شدن «شبکه» برای نابینایان
نوید پورفرج فیلم سینمایی «شبکه» ساخته سیدنی لومت را برای نابینایان توضیح‌دار کرد.
گروه سوینا در تازه‌ترین فعالیت خود، نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی کلاسیک «شبکه» به کارگردانی سیدنی لومت را امروز (پنجشنبه ۳۱ خردادماه) منتشر می‌کند.
نظارت متن و ضبط این برنامه بر عهده کیوان کثیریان بوده و متن روایت این فیلم را شیدا محمدطاهر نوشته‌ است. این برنامه در استودیو شهر صدای پارسیان با صدابرداری رامتین ناهید ضبط شده و مسعود زرگران نیز صدای آن را تدوین و میکس کرده است.
نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «شبکه» امروز ساعت ۱۹ در سایت سوینا منتشر می‌شود.
***
کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید برگزار می‌شود
علیرضا قربانی، خواننده موسیقی ایرانی به همراه ارکستر خود به مدیریت هنری حسام ناصری در تخت جمشید کنسرت برگزار می‌کند. محسن خباز، تهیه‌کننده تور کنسرت‌های علیرضا قربانی و مدیرعامل موسسه 
فرهنگی- هنری شهر آفتاب با اعلام این خبر گفت: درخواست مجوز برای کنسرت علیرضا قربانی در تخت‌جمشید بیش از یک سال گذشته داده شده بود و در نهایت با صدور مجوز، اجرای آن از ۹ تیر ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است. وی افزود: این کنسرت به شکل بلیت‌فروشی با حضور مخاطبان گسترده در پهنه تاریخی پارسه تخت جمشید برگزار می‌شود و جزئیات تکمیلی آن بزودی اعلام خواهد شد.
مدیرعامل موسسه فرهنگی - هنری شهر آفتاب در پایان بیان کرد: علیرضا قربانی پس از اجرای تهران در نوروز ۱۴۰۳، در برلین، گوتنبرگ، میلان و دوبی روی صحنه رفت و در بازگشت به ایران، اجرا در تخت جمشید شیراز جدیدترین کنسرت وی در داخل کشور است. بلیت‌های این کنسرت از امروز پنجشنبه ۳۱ خرداد ساعت ۱۰ صبح در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.
***
«بارکد» در فرهنگسرای اخلاق نقد و بررسی می‌شود
مجموعه داستان «بارکد» در قالب برنامه آفتاب واژگان از امروز ۳۱ خرداد در فرهنگسرای اخلاق نقد و بررسی می‌شود. این برنامه در راستای فعالیت‌های مرتبط با ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب است.
منیر محلوجی نویسنده، طاهره امینی جزه کارشناس ادبی و مرضیه طاووسی منتقد ادبی در این برنامه حضور داشته و به ارائه نکاتی درباره این کتاب می‌پردازند.
در مجموعه داستان کوتاه «بارکد»، نویسنده تلاش کرده پیرامون مسائل اجتماعی که در جامعه دیده می‌شود در قالب داستان‌هایی کوتاه، به مسائل و معضلات جامعه از فضای مجازی تا مشکلات اخلاقی، اجتماعی و عرفی نگاهی دوباره بیندازد. مجموعه داستان «بارکد» نوشته منیر محلوجی با ۱۹۸ صفحه توسط انتشارات حدیث قلم منتشر و روانه بازار نشر شده است.
نشست نقد و بررسی این کتاب امروز ۳۱ خرداد از ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای اخلاق برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0505 sec